Marketingo vadovas
Publikavimo data: 2019-03-16
Marketingo vadovas – tai asmuo, kuris įmonėje yra atsakingas už visų rinkodaros strategijų kūrimą, planavimą, įgyvendinimą bei rezultatų analizavimą. Kad verslas būtų sėkmingas, svarbu, kad potencialūs vartotojai įmonę pastebėtų, kad susidarytų gerą nuomonę bei pajustų poreikį pirkti jų siūlomas prekes ar paslaugas. Būtent šio poreikio sukūrimas, prekės ženklo žinomumo didinimas - marketingo vadovo užduotis.
Marketingo vadovo atsakomybės
Pagrindinė marketingo vadovo užduotis - sukurti rinkodaros strategiją, kurios dėka, įmonė turėtų padidinti pardavimus, o jos siūlomos prekės bei paslaugos - tapti žinomesnės. Priklausomai nuo įmonės dydžio, marketingo skyriuje įprastai dirba daugiau nei vienas darbuotojas, kuris būna atsakingas už savo sritį, pavyzdžiui: internetinės rinkodaros specialistas, asmuo, kuriantis vizualinę medžiagą, tekstų kūrėjas ir t.t. Marketingo vadovui atsiranda užduotis – tinkamai paskirstyti darbus, atsižvelgiant į kiekvieno darbuotojo kompetenciją.
Tinkamiausių rinkodaros kanalų parinkimas
Marketingo vadovas yra atsakingas už tinkamų rinkodaros kanalų parinkimą. Kiekviena įmonė yra skirtinga - skiriasi veiklos pobūdis, parduodamos prekės ar teikiamos paslaugos. Neretai skiriasi ir tikslinės auditorijos, todėl vieno rinkodaros kanalo, kuris idealiai tiktų visiems – nėra. Tad marketingo vadovui kylantis iššūkis yra parinkti tinkamiausius kanalus, kuriais jis pasiektų įmonės potencialius klientus, atsižvelgiant į jų vartojimo įpročius bei optimaliausiai panaudojant tam skirtą marketingo biudžetą.
Rezultatų sekimas bei analizavimas
Išrinkti tinkamiausią rinkodaros kanalą, sukurti patrauklią žinutę bei jai tinkančią vizualinę medžiagą – negana. Ne mažiaus svarbi užduotis, su kuria susiduria kiekvienas marketingo vadovas – tai rezultatų sekimas bei analizavimas. Analizuojant rezultatus, galima pamatyti, ar tikrai priimti sprendimai buvo teisingi, nuspręsti, kokius rinkodaros procesus tęsti toliau, kuriuos koreguoti bei kurių, galbūt, visiškai atsisakyti. Kuriant marketingo strategijas – rezultatų analizavimas užima kone svarbiausią vietą.
Rinkos stebėjimas bei analizavimas
Dar viena marketingo vadovui keliama užduotis – tai rinkos tyrimai bei analizavimas. Itin dažnai marketingo vadovai ne tik dirba su naujos prekės ar paslaugos įvedimu į rinka, bet ir teikia pasiūlymus bei idėjas. Neretai būtent marketingo vadovai tampa naujo produkto įvedimo į rinką iniciatoriais. Dirbant rinkodaros srityje, tenka nuolat stebėti bei analizuoti vartotojų įpročius, rinkos tendencijas bei kitus aspektus, leidžiančius parinkti tinkamiausią marketingo kanalą, žinutę bei pasiūlymą, prognozuoti pardavimus. Tokie rinkos analizavimai padeda pamatyti, ko vartotojams trūksta, ko yra per daug ir įžvelgti galimybes, kokia prekė ar paslauga gali susilaukti didelio susidomėjimo.
Savybės, kurios reikalingos marketingo vadovui
Kiekviena specialybė reikalauja ne tik išsilavinimo konkrečioje srityje, darbo patirties, bet ir tam tikrų asmeninių savybių, kurios padėtų pavestą darbą atlikti kuo geriau. Neabejotinai marketingo vadovui viena iš naudingiausių savybių – tai kūrybiškumas. Šiuolaikinė rinka yra perpildyta viskuo: ryškios reklamos, spalvingi plakatai, rėksmingos žinutės, atrodo, ką dar galima sukurti ir kaip išsiskirti? Būtent kūrybiškumas padės sukurti naujas idėjas bei nepaskęsti šiuolaikiniame reklamos sūkuryje.
Ne mažiau svarbi savybė, kuri padės marketingo vadovui – tai įgūdis planuoti savo bei komandos laiką. Marketingo vadovas dažniausiai turi daug atsakomybių, užduočių bei planų, todėl mokėjimas tinkamai susidėlioti darbų prioritetus bei suplanuoti savo darbo laiką tik padės darbus įgyvendinti ne tik sėkmingai, bet ir laiku. Dirbant marketingo srityje, laikas itin svarbus.
Gebėjimas analizuoti duomenis – taip pat svarbus įgūdis kiekvienam marketingo vadovui. Sukurti reklamos strategiją bei ją įgyvendinti – svarbu, tačiau to negana. Reikiam mokėti ir analizuoti rezultatus, juos įvertinti bei priimti tolesnius strateginius sprendimus. Tad kūrybiškumas, kartu su analitiniu mąstymų – kone tobula marketingo vadovo savybių kombinacija.