Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Vienas geriausių būdų tapti žinomais – reklama internete

Publikavimo data: 2014-03-22 Vienas geriausių būdų tapti žinomais – reklama internete Mūsų šalies rinkos sąlygomis intensyviai yra plėtojamas privatus verslas, todėl nuolat didėja gamintojų, prekiautojų ir paslaugų teikėjų konkurencija. Dar geresnes konkurencijos sąlygas sudaro daugelyje visuomenės veiklų naudojama reklama.

 

Ji apima meną, mokslą, ekonomiką, politiką, buitines bei intelektualias paslaugas, labdarą, religiją, pramogas, ekologiją, įvairius šeimyninius bei tarpasmeninius santykius ir daugybę kitų sričių.  Sudėtinga būtų įvardyti tas sritis, kuriose nebūtų naudojamasi reklamos paslaugomis ar ji neveiktų.

Reklamos rinka auga milžinišku greičiu

Vis didėjantys gyventojų lūkesčiai ir į Lietuvą atėję naujieji dideli prekių ženklai smarkiai sujudins mūsų šalies reklamos rinką. Ekonomistai prognozuoja, kad 2014–2015  m. reklama Lietuvoje augs labiau nei visas šalie sūkis. Lyginant su reklamos situacija, kuri buvo prieš penkerius metus, reklamos pajamos išaugo daugiau nei 60 proc., nepaisant to įmonės vis dar atsargiai veria reklamai piniginę.

Tikinama, kad dabar, kai Lietuvoje jau intensyviai veikia didžiosios parduotuvės IKEA, H&M ir pan., šalies ūkis paaugs nuo 3,5 proc. iki 6 proc., taigi, galima tikėtis, kad smarkiai augs ir reklama. Nors Lietuvoje per paskutiniuosius metus ir buvo pastebimas stabilus ir tikrai gana nemažas ekonomikos augimas, vis dėlto didžiulis kliuvinys reklamos rinkai augti tebėra niūrūs vartotojų lūkesčiai dėl prastos bendros situacijos.

Remiantis tarptautinės komunikacijos planavimo agentūros „Carat“ prognozėmis, Lietuvos reklamos rinka šiemet augs 1,4 proc., o kitąmet – 2,5 proc. Tuo tarpu pasaulinei reklamos rinkai yra numatyti atitinkamai 3 proc. bei 4,5 proc. augimas. Lietuvos kaimynės Latvijos reklamos rinka auga kiek sparčiau: jai tiek šiais, tiek ir 2014 metais yra numatytas 4 proc. augimas. Estijos reklamos rinka augs lėčiau – atitinkamai 1,6 proc. ir 0,7 proc.

Lietuvos investicijos į reklamos rinką auga gana lėtai, tačiau vis dėlto po truputi džiuginančiai juda iš sąstingio. Deja, kol kas Lietuvos reklamos rinkos augimo greitis nepasiekia prognozuoto šalies BVP augimo rodiklio, nors iki sunkmečio jį gerokai viršydavo. Akivaizdu, jog verslininkai vis dar labai atsargiai žiūri į  išlaidų didinimą reklamai ir ypač gerai pasveria tokių investicijų naudą ir grąžą

Laukiant spartaus ūgtelėjimo mūsų šalies reklamos rinkoje nereikėtų pamiršti, jog daug kas priklauso nuo vidaus rinkos paklausos, realaus atlyginimų kilimo, vartotojo išleidžiamų pinigų prekėms bei paslaugoms pasikeitimo, prabangos prekių paklausos ir pan.

Jei lygintume atskirus žiniasklaidos kanalus, matytume, jog šiemet. sparčiausiai Lietuvoje reklamos atžvilgiu augo kinas (18 proc.) bei internetas (17 proc.). Nepaisant to, tai, lyginant su praėjusiai metais, yra gerokai mažiau, kadangi pernai investicijos į reklamą kine paaugo 40proc., o internete – 21,4 proc. Prognozuojama, kad 2014 m. būtent šie reklamos kanalai ir toliau augs greičiausiai, bet jau mažiau – atitinkamai 12 proc. ir 13 proc. Tad ir pakalbėkime kiek plačiau apie reklamą internete, jos raidą, veikimo aspektus, privalumus ir trūkumus

Reklamos internete tipai

šiuo metu egzistuoja labai daug įvairių reklamos rūšių, tačiau pastebima tendencija, kad pamažu reklama iš televizijos, radijo, laikraščių bei kitų visuomenės informavimo priemonių keliasi į virtualią erdvę. Taip atsitinka todėl, kad internetinė reklama yra pigesnės, be to, ją pastebi daugiau vartotojų, nes televizijai ar radijui pirmenybę teikia vis mažiau žmonių, jie mažai beperka ir laikraščius, o skaito internete esančias naujienas.

Kol reklama internete tapo tokia, kokią dabar ją matome, praėjo gana daug raidos etapų. Norint sukurti sėkmingą internetinę reklamą, reikėjo intensyviai domėtis žmonių poreikiais ir pažinti savo prekių pirkėjus ar paslaugų vartotojus, be to, visuomet reikia būti pasiruošus netikėtumams, kurie susiję su reklamos teikiamu efektu. Toliau matomoje lentelėje, pateikiami pagrindiniai internetinės reklamos tikslai.

Jei vis dėlto nuspręsite reklamuotis internete, visų pirma reikia išsirinkti jums tinkamiausią reklamos būdą. Jis priklauso nuo to, ką norite reklamuoti. Jei tai daiktai, jiems geriausia kurti vaizdo klipą arba naudoti jundančias reklamas. Jeigu norite reklamuoti internetinį tinklalapį, geriausiai tiks tokie internetinės reklamos būdai kaip seo, Adwords bei panašūs.  Naudojant tokius reklamos pūdus, jūsų puslapis bus reklamuojamas tik tai žmonių grupei, kurią reklamuojama internetinė svetainė iš tiesų domina.

Internetinės technologijos yra puikiai pritaikytos reklamai. Juk ne vienas pastebėjo, kad, jei pavyzdžiui, ieškote internete batų, vėliau nuolat, naršant kituose tinklalapiuose, atsiranda reklaminių skydelių, siūlančių įsigyti batus. Interneto sistemose yra įdiegtos tam tikros programos, kurios surenka informaciją, apie tai kuriuose puslapiuose interneto vartotojas apsilankė, ir kokių prekių bei paslaugų, ieškojo, kas internete jį sudomino labiausiai. Visa ši informacija išanalizuojama ir vartotojui pasiūlomos jo individualius poreikius atitinkančios reklamos.

Internetinę reklamą labai populiaru siųsti elektroniniu paštu. Tokie laiškai neretai vadinami spam’u. Mūsų šalyje elektroniniu paštu siunčiamos reklaminės žinutės yra ribojamos LR Reklamos įstatymo, todėl kiekvienas jų gali atsisakyti. Tokio tipo reklaminius laiškus draudžiama siųsti ir tada, jeigu interneto vartotojas nepatvirtino, kad sutinka gauti tokio tipo informaciją. Kalbant apie reklamines žinutes iš užsienio, jų siuntimo suvaldyti beveik neįmanoma. Dėl šios priežasties jie dažniausiai kaupiami ne kartu su bendrais laiškais o  atskirose elektroninio pašto grafose, pavadintose šlamštu arba spam’u.

Nėra tikslių tyrimų, kurie patvirtintų, kokio tipo internetinė reklama yra pati efektyviausia, bet nustatyta, jog reklaminius skydelius, esančius naujienų tinklalapiuose, paspaudžia vos 2 proc. visų lankytojų, o tuo tarpu net kelis kartus dažniau paspaudžiami specializuotuose tinklalapiuose esantys reklaminiai skydeliai, susiję su tinklalapio tema. Deja tokių specializuotų tinklalapių lankomumas nėra didelis. Taigi, užsisakant reklamą internete reikėtų labai gerai pagalvoti apie tai, kokio tipo ją rinktis.

Akivaizdu, kad reklama internete nėra tik įmonių tinklalapiai ar reklaminiai skydeliai. Tai taip pat ir informaciniai straipsniai, jų antraštės, visos seo paslaugos, kurios padeda tinklalapį iškelti į pirmąsias pozicijas Google bei kitose paieškos sistemose, taip pat reklama per elektroninį paštą, įvairiuose forumuose ir panašiai.

Internetinės reklamos privalumai ir trūkumai

Aptarta, jog reklama internete yra žymiai efektyvesnė nei, pavyzdžiui, laikraštyje ar žurnale. Juk internete galima talpinti daug informacijos, pridėti įvairių nuotraukų, vaizdo įrašų ir pan. Spauda tokios galimybės nesuteikia. Be to, internetinė reklama daugeliu atvejų yra gerokai pigesnė negu televizijoje ar spaudoje. Brangesnė ji tada, kai yra ilgalaikė. Be to reklamuojant savo prekes ar paslaugas intenete, jūsų skelbiama informacija bus pasiekiama daugybei žmonių, taigi, tikėtina, jog ir susidomėjimas bus didelis, o reklama sėkminga.

Kalbant apie reklaminius skydelius, jie vilioja tuo, kad yra ryškūs, neretai animuoti, turintys judančių vaizdų. Jie gali būti rodomi tiek siaurai auditorijai, kuri lankosi tik tam tikros tematikos tinklalapyje, tiek ir plačiai, kuri lankosi populiariausiuose internetiniuose puslapiuose, ypač jei siūlote masinio vartojimo prekes bei paslaugas ar tiesiog norite išpopuliarinti savo įmonę.

Kita vertus, internete talpinama reklama turi būti ypač išskirtinė, priešingu atveju ji tiesiog liks niekieno nepastebėta. Juk yra daugybė reklamos būdų, kurie vartotojams jau gerokai įgriso, ir jie tokias reklamas tiesiog ignoruoja. Nepamirškite ir to, kad šiuo metu randasi vis daugiau kompiuterinių programų, kurios skirtos tam, kad internetiniai puslapiai greičiau krautųsi, blokuoja reklaminius skydelius – juk papildoma grafika apkrauna tinklalapį ir sumažina jo atidarymo greitį. Dėl jų dalis tikslinės auditorijos gali ir nepamatyti jūsų reklamos.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Reklamos paslaugos
P. Lukšio g. 7, VILNIUS
(606) 31237
STENDŲ GAMYBOS ir REKLAMOS AGENTŪRA - EUROEGO. GAMINAME, PREKIAUJAME, NUOMOJAME mobiliais parodiniais stendus, parodų įrangą. Plačiausias
www.aukranga.lt
www.paminklai.lt
www.aukranga.lt
www.paminklai.lt