Elektroninio pašto rinkodaros galimybės

Publikavimo data: 2014-09-24 Elektroninio pašto rinkodaros galimybės Elektroninis paštas – viena pirmųjų plačiausiai išplitusių interneto technologijų. Keičiantis laikams, elektroniniai laiškai vis dar išlieka viena svarbiausių komunikacijos priemonių. Šiandien el. paštas plačiai naudojamas ne tik asmeniniais, bet ir rinkodaros tikslais – juo siunčiami pasiūlymai klientams, teikiamos išskirtinės nuolaidos ir palaikomas artimas dialogas. Tiesa, šioje situacijoje neišvengiama ir prieštaringa klientų reakcija – elektroniniu paštu siunčiami pranešimai neretai ignoruojami, trinami ir blokuojami. Dėl minėtosios priežasties ir daugialypio naudojimo, elektroninio pašto rinkodara yra priversta perlipti mokslo ribas ir atsigręžti į meną.

 

Turinys ir tikslas
Elektroninių laiškų turinys gali skirtis, priklausomai nuo įmonės rinkodaros tikslų. Vieni pranešimai stiprina ryšius, kiti orientuojasi ties reklama ir akcijiniais pasiūlymais, treti tenori pateikti aktualią informaciją. Nesvarbu, kurią strategiją pasirinksite, nepamirškite, kad vientisumas yra vienas svarbiausių el. pašto rinkodaros principų, t. y. gavėjas privalo žinoti jūsų ketinimus, todėl jei žadate siųsti informacinius pranešimus, tačiau siunčiate reklaminius skelbimus, klientas jausis apgautas ir nuspręs nebesinaudoti jūsų įmonės paslaugomis.

Jei norite siųsti reklaminius skelbimus, vieną kitą pranešimą galite įterpti ir į informacinio pobūdžio laiškus, tačiau tai daryti reikėtų labai atsargiai. Klientai yra linkę ignoruoti reklamą arba priskirti jai neigiamas emocijas. Nepamirškite, kad naujienos taip pat gali būti tam tikra reklamos forma, pvz., jei jūs pasigirsite įmonės apyvartos augimu, paskatinsite klientus pasidomėti jūsų siūloma produkcija. O gal planuojate taikyti naujas gamybos technologijas arba greitu metu pristatysite naują produktą ar paslaugą? Pateikdami šią informaciją, jūs paskatinsite klientus pirkti.

El. pašto rinkodara dažniausiai naudojama ryšio stiprinimui. Pirkėjai džiaugiasi gavę pasveikinimą gimtadienio proga arba didžiųjų švenčių metu. Be to, kaip dovaną klientui galite įteikti specialų pasiūlymą ar nuolaidą tam tikrai prekių grupei. Elektroninis paštas gali padėti spręsti problemas ir nusiskundimus – paskatinkite klientus susisiekti su jumis, jei jie turi kažkokių nusiskundimų ar yra nusivylę jūsų produktais. Taip ne tik parodysite klientams, kad jums iš tiesų rūpi, ką pirkėjas galvoja, bet ir galėsite efektyviau plėtoti verslą, t. y. klientų nuomonė jums padės kovoti su silpnosiomis verslo vietomis ir siekti komercinės sėkmės. Šioje situacijoje laimi abi pusės – klientas yra išklausytas ir suprastas, o jūs galite efektyviai spręsti problemas, mažinti nusiskundimų skaičių ir didinti pardavimo rodiklius.
 

Kontaktų bazė
Sėkmingai elektroninio pašto rinkodarai yra būtina kokybiška kontaktų bazė. Siekdami geriausių rezultatų, nepasitikėkite įmonėmis, kurios už tam tikrą mokestį žada parduoti klientų kontaktus, t. y. neapsiribokite kiekybės principu, o siekite kokybės – tik tokiu atveju galėsite džiaugtis geriausiais el. pašto rinkodaros rezultatais. Deja, norint sukaupti kokybišką duomenų bazę, reikės skirti tam daug laiko ir kantrybės.

Kontaktų bazės kokybė paremta dviem svarbiausiais kriterijais. Pirmiausia – gavėjai turi sutikti gauti jūsų siunčiamą informaciją, o antrasis kriterijus ragina pažinti savo tikslinę auditoriją – ieškokite tik potencialių klientų, kuriuos išties domins jūsų įmonės produkcija. Kurdami kontaktų bazę, išnaudokite kiekvieną progą ir paraginkite klientus palikti savo el. pašto adresą. Galite tai daryti įvykdę pardavimą, surengę žaidimą ar kviesdami klientus sudalyvauti jūsų organizuojamame renginyje – viskas priklauso nuo jūsų vaizduotės ir finansinių galimybių.
 

Kliento sudominimas
Kiekvieną dieną gauname daugybę elektroninių laiškų, todėl norint sudominti pirkėją ir padidinti pardavimo rodiklius, būtina vengti dažniausiai pasitaikančių klaidų, pvz., siunčiat laiškus didžiausias dėmesys turi būti skiriamas ne žinutės turiniui, o antraštei, galinčiai nulemti kliento apsisprendimą atidaryti laišką arba siųsti jį į šiukšliadėžę. Nepamirškite pirmojo įspūdžio svarbos ir skirkite laiko antraštei, atitinkančiai jūsų įmonės viziją ir konkretų pasiūlymą.

Vienas iš variantų – pateikti klientui klausimą (ar teiginį), susijusį su tuometinėmis aktualijomis, pvz., primindami svarbias rungtynes, paskatinkite pirkti televizorių arba kalbėdami apie euro įvedimą, pasiūlykite išsirinkti piniginę. Kita strategija – paskatinti pirkėją tuojau pat imtis veiksmų, t. y. sukurti įspūdį, kad produkto pasiūla yra nedidelė (arba laikina), todėl klientas negali gaišti: „Tik šiandien visoms knygoms suteikiama 50 proc. nuolaida!“. Beje, galite kalbėti ir apie dažniausiai perkamas prekes, taip sužadindami pirkėjui norą „pritapti“ – „Populiariausia šios vasaros prekė už itin patrauklią kainą“.

Rinkodaros specialistai tvirtina, kad itin veiksmingas sprendimas – žadinti pirkėjų smalsumą, todėl išsiųskite klientui laišką su intriguojančiu pavadinimu „Jūsų laukia staigmena“. Kitas efektyvus būdas – siųsti suasmenintus laiškus, pvz.: „Ypatingas pasiūlymas jums, Jonai“. Kiekvienas klientas nori būti ypatingas, todėl suasmeninti laiškai sulaukia didžiausio pirkėjo dėmesio. Nepamirškite, kad laiškas turi turėti tam tikrą vertę – jei klientas matys, kad žinutę siunčiate masiškai, t. y. visiems, kam papuola, greičiausiai, jis atsisakys jūsų siūlomų paslaugų ir prekių.
    

Dar keli praktiniai patarimai...
Informacijos kiekis. Siekdami aukščiausių rezultatų nepamirškite gerbti skaitytojų ir jų laiko – statistika rodo, kad jei elektroninio laiško skaitymas trunka daugiau nei 5 minutes, klientas jį siunčią į šiukšliadėžę. Gera žinutė privalo būti trumpa ir išsiskirti iš kitų laiškų – žaiskite su raidžių dydžiais, šriftu ir paveikslėliais, tačiau nepersistenkite – pernelyg apkrautas laiškas atrodys juokingai. Jei norite pateikti itin daug informacijos, pvz., pristatyti naują pasiūlymą ir informuoti apie akcijas, geriau išsiųskite kelis atskirus laiškus.

Dažnumas. Sudarykite grafiką laiškų siuntimui, kad atėjus numatytam laikui klientai tikėtųsi gauti pasiūlymą. Jei laiškus siųsite dažnai, po kurio laiko skaitytojai praras susidomėjimą jūsų žinutėmis arba jūsų laiškus siųs į šiukšliadėžę.

Turinio kokybė. Skirkite laiko elektroninio laiško rašymui – klientas privalo gauti tvarkingą, logišką ir aiškią žinutę. Venkite rašybos ir skyrybos klaidų, kadangi nuo to priklauso jūsų įmonės įvaizdis. Pasistenkite glaustai pateikti visą informaciją ir palikite nuorodą, kuri leis sužinoti daugiau.

Galimybė išsiregistruoti. Klientas privalo turėti galimybę išsiregistruoti, t. y. atsisakyti jūsų siunčiamų žinučių. Ši funkcija leis jums apginti gerą įmonės vardą. Be to, turėdamas galimybę rinktis, klientas jūsų laiškus vertins su pagarba. Priešingu atveju, jei kliento nenustosite erzinti savo žinutėmis, prarasite jį visam laikui.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Marketingo paslaugos