Internetinė reklama: populiarumo priežastys, ateities tendencijos

Publikavimo data: 2014-03-22 Internetinė reklama: populiarumo priežastys, ateities tendencijos Internetas – tai pati naujausia ir sparčiausiai besivystanti ir didžiuliais tempais auganti masinės komunikacijos priemonė, kurios dėka atveriamos milžiniškos reklamos galimybės. Atliktos apklausos parodė, kad Lietuvoje internetu naudojasi daugiau nei 30 proc. 15–74 metų amžiaus žmonių. Ši masinės komunikacijos priemonė – puiki galimybė pristatyti savo verslą didžiuliam potencialių klientų kiekiui. Tarptautinės komunikacijos planavimo agentūros „Carat“ prognozės rodo, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka iš viso paaugs 1,4 proc., o 2014 m. – 2,5 proc. Tuo tarpu, kalbant apie pasaulinę reklamos rinką, čia atitinkamai numatomas 3 proc. ir 4,5 proc. augimas.

Automatinės interneto reklamos sistemos “Evaliant” rezultatai parodė, kad per šių metų pirmuosius 8 mėnesius reklamos buvo 15,9 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Iš viso tuo laikotarpiu užfiksuota net 2,9 mln. reklamos vienetų.

Lyginant skirtingus žiniasklaidos kanalus, 2013 m. greičiausiai Lietuvoje augančiais reklamos investicijų prasme liks kinas, kuris paaugo 18 proc. bei internetas, paaugęs 17 proc. Lyginant su 2012 m., tempai kiek sulėtėję, nes pernai investicijos į reklamą kine paaugo 40 proc., o internete – 21,4 proc. Planuojama, kad  2014 m. šie kanalai ir toliau augs sparčiausiai, tačiau jau tik atitinkamai 12 proc. ir 13 proc.

internetinė reklama
Reklamos augimas pagal poliariausius segmentus

Paskutiniaisiais metais tiek visame pasaulyje, tiek ir Lietuvoje, įvairios naujos reklamos formos, kurių ypač daug yra internete, padarė įtaką dar spartesniam reklamos populiarėjimui. Kadangi randasi vis naujų informacinių technologijų, tai ir tokios reklamos formos yra nepastovios, jos nuolat kinta. Bene visų internete naudojamų priemonių tikslas – nukreipti žmogų į pagrindinę reklamuojamąją interneto svetainę, kurioje galima rasti visą dominančią informaciją.

Siekdamos padidinti pardavimus vis daugiau bendrovių mėgina savo verslą perkelti į internetinę erdvę ir tuo pačiu atsisako tradicinių reklamos priemonių apsiribodami vien tik internetine reklama. Kadangi metams bėgant interneto vartotojų skaičius sparčiai auga, internetinės reklamos specialistai neretai teigia, jog tradicinės reklamos priemonės artimoje ateityje gali visai išnykti arba jų populiarumas taps minimalus. Be to, reklamos sukūrimas internete kainuoja pigiau ir turi žymiai didesnį susidomėjimą.

Yra skiriamos 6 pagrindinės internetinės reklamos formos: tai reklama interneto svetainėse, paieškos svetainėse, reklaminiai skydeliai, nuorodos, reklama elektroniniu paštu, bei reklama naujienų arba diskusijų grupėse.

  •      Reklama interneto svetainėse gali įtikinti, informuoti bei priminti vartotojams apie tam tikrą bendrovę, jos prekes ar paslaugas. Tačiau pats įmonės internetinis tinklalapis neturi būti griežtai suprantamas kaip reklamos forma. Juk už tai nėra mokami pinigai, jos turinys nėra talpinamas trečiojo asmens valdomoje aplinkoje. Todėl būtų galima sakyti, kad internetinė svetainė tik iš dalies atlieka reklamos funkcijas, be to ir pati yra reklamuojama.
  •      Reklaminiai skydeliai yra labiausiai matoma, pati populiariausia ir, greičiausiai, efektyviausia internetinės reklamos forma. Nors pradžioje jie buvo daug mažiau veiksmingi negu elektroniniu paštu gaunama ar televizijoje ir laikraščiuose matoma reklama, tačiau laikui bėgant jie savo populiarumu aplenkė kitas reklamos rūšis. Dabar – tai nedidelės apimties paveikslėliai su mažu kiekiu informacijos. Jie atlieka dėmesio patraukimo bei nukreipimo į informacijos šaltinius funkciją. Norint gauti daugiau informacijos nei pateikta skydelyje, paprastai pakanka jį paspausti. Tokia reklama laikoma greičiausiu metodu, norint, kad svetainė būtų pastebėta. Kita vertus, tai ir pati brangiausia internetinės reklamos forma, kuri, deja, ne visada duoda tokį rezultatą, kokio yra tikimasi.
  •      Dar viena ypač populiari reklamavimosi internete forma yra reklama paieškos svetainėse. Tai būdas  maksimalizuoti lankytojų srautus į interneto svetainę. Juk daugybė interneto vartotojų, siekdami surasti tinkamą informaciją, naudojasi paieškos svetainių paslaugomis. Norint, kad vartotojai pastebėtų įmonės internetinę svetainę šalia daugybės kitų, ją būtina užregistruoti į pagrindines paieškos svetaines bei stengtis gauti aukščiausią įvertinimą. Tai padaryti gana sunku: norint gauti gerus įvertinimus, reikia turėti puikų reklamos specialistą, kuris būtų  gerai susipažinęs su teorija ir turėtų praktikos, kaip gauti aukštą įvertinimą.
  •      Nuorodos yra dar viena gana sparčiai populiarėjanti internetinės reklamos forma, kuri padeda atvesti klientus į įmonės internetinę svetainę ir taip pat yra gana efektyvi. Tai yra tiesiog išryškinta frazė ar žodis, kurį paspaudus patenkama į kitą tinklalapį. Nuorodos užima gerokai mažiau vietos nei, pvz., reklaminiai skydeliai ar iššokanti reklama, ir dažniausiai būna įterpiamos į straipsnių turinį. Internete nėra jokių nuorodų skaičiaus apribojimų. Jų  esmė yra ta, jog kita svetainė,  kuri yra kuo nors susijusi arba ne su reklamuojamąja, įdeda nuorodą tiesiai į įmonės svetainę. Tokio tipo reklama vis dar gana sunkiai derinama su įvairiais reklamos valdymo serveriais, todėl ji laikoma netradicine. Ateityje tokios formos reklamoms prognozuojamas populiarėjimas.
  •      Naudojantis reklama naujienų arba diskusijų grupėse galima skleisti informaciją apie įmonę, jos prekes ar paslaugas potencialiems klientams, tačiau ši reklamos forma nėra tokia populiari kaip prieš tai minėtosios. Naujienų grupės yra vienas iš internetinių forumų variantų. Jas, priešingai nei komercinius forumus, sudaro žmonės, kurie skelbia ir skaito pranešimus juos dominančia tema. Interneto vartotojai turi galimybę dalyvauti naujienų grupėse, jų net neužsiprenumeruodami. Yra sukurta tūkstančiai naujienų grupių, kurios pataria pačiomis įvairiausiomis temomis.
  •      Kadangi elektroninis paštas tampa itin veiksminga komunikacijos priemone, tai tokiu būdu siųsti reklamą yra ypač efektyvu, juo labiau, kad pranešimai siunčiami tik atrinktiems adresatams. Elektroninis paštas – labai dažnai naudojama ir viena pigiausių internetinės reklamos formų. Nors tokio tipo reklama yra pagrįstai ribojama, tačiau čia, kaip niekur kitur, intensyviai veikia virusinė reklama. Juk turbūt kiekvienas, kuris  turi elektroninio pašto dėžutę, yra gavęs persiųstą juokingą ar tiesiog patrauklią žinutę, kuri iš tikrųjų reklamavo tam tikrą produktą ar paslaugą. Dažnas tokia žinute skuba pasidalinti ir su kitais ją persiųsdamas draugams ir kolegoms. Tokiu būdu platinama ir pati reklama, o ji itin patraukli, kadangi dažniausiai žinutės gavėjas pažįsta jos siuntėją, be to,  toks reklamos beveik nieko nekainuoja.

Nors reklamuotis internete galima daugybe būdų naudojant įvairias sistemas, vis dėlto labiausiai pamėgta yra Facebook reklama, t. y., grupių kūrimas ir fanų skaičiaus didinimas, ir Google AdWords kampanijos sukūrimas. Be abejo, norint gauti geriausius rezultatus rekomenduojama naudotis rinkodaros specialisto paslaugomis, kita vertus, siekiant sutaupyti, reklamos darbus šiose vietose galima atlikti ir pačiam.

ateities tendencijos

Kadangi populiariausias Europoje socialinis tinklas Facebook turi daugiau nei 845 milijonus aktyvių vartotojų, jis siūlo bene geriausias galimybes reklamuotis internete. Ne daug atsilieka ir kitas interneto lyderis Google, kuris siūlo AdWords paslaugą. Norint sėkmingai plėtoti savo verslą rekomenduojama rinktis vieną iš šių reklamos galimybių. Jei pageidaujama greitų ir didelio mąsto rezultatų, galima naudoti abi reklamos kampanijas.

Reklama Facebook tinklalapyje yra tai puikus pasirinkimas siekiant ilgalaikių tikslų. Pagrindinis tokios reklamos tikslas yra didinti reklamą sekančių vartotojų ratą. Kuo daugiau tokių bus, tuo bus gaunama didesnė nauda pristatant naujus ar esamus produktus bei paslaugas. Dėl labai didelio tokios reklamos kiekio Facebook, siekdamas atrinkti tik vertus dėmesio pasiūlymus bei naujienas, įvedė tam tikrą algoritmą.

Bene labiausiai naudojama ir tinklalapių savininkų ypač pamėgta reklaminių skydelių ir tekstinės reklamos forma yra Google AdWords. Juk nė viena kita kompanija pagal lankytojų srautus neprilygsta Google. Pagrindinis šios reklamos tikslas – pritraukti tik suinteresuotus lankytojus, tuos, kurie yra pasiruošę pirkti.  Pagrindinis AdWords privalumas yra tai, jog klientas moka tik už konkrečius lankytojus, išbuvusius jo svetainėje tam tikrą nustatytą laiką arba atlikusius tam tikrus veiksmus, o ne už reklamos parodymą. Be to,  AdWords reklamos įkainiai gana nedideli, todėl neretai teigiama, kad pasirinkus tokią reklamos formą, už mažiausią kainą būna gaunamas geriausias rezultatas. Tačiau, ne profesionalui, kuris nesusidūrė su AdWords sistema ir neturi tam tikrų žinių, yra gana sudėtinga sukurti tinkamą efektyvią reklamą, todėl šiuo atveju reikia samdyti nusimanantį specialistą.

Nors reklama internete ir labai sparčiai auga, ji vis dar turi daug daugybę galimybių plėstis, juo labiau, kad tokiai reklamos rūšiai priklauso tik apie 15 procentų visos rinkos. ši dalis intensyviai auga dėl neįtikėtino reklamos efektyvumo. Juk internetas – interaktyvus: paspaudus reklaminį skydelį vartotojas turi galimybę daugiau sužinoti apie reklamuojamą paslaugą ar produktą, o to negali užtikrinti nė viena kita žiniasklaidos priemonė. Be to internetas globalus – jame esančią informaciją galima rasti labai greitai ir visai nesvarbu, kurioje šalyje esate.

Taigi, internetinei reklamai ateityje žadama vis didesnė reklamos rinkos dalis, todėl tikintis verslo sėkmės ypač svarbu tapti matomais šioje erdvėje. Visais internetinės reklamos klausimais Jums gali padėti FCR Media komanda.

 

Patalpinta rubrikoje(-ose): Reklamos paslaugos
Balsavo: 7
Adresas:
P. Lukšio g. 7, VILNIUS
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Reklamos paslaugos
Reklamos stendai
STENDŲ GAMYBOS ir REKLAMOS AGENTŪRA - EUROEGO. GAMINAME, PREKIAUJAME, NUOMOJAME mobilius parodinius stendus, parodų įrangą. Plačiausias stendų(...)
www.paminklai.lt
www.svedasupaminklai.lt
www.paminklai.lt
www.svedasupaminklai.lt