Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Kas yra reklama

Publikavimo data: 2019-05-24 Kas yra reklama

Reklama – įvairiomis formomis ir priemonėmis skleidžiama informacija, skirta paveikti potencialius vartotojus, pasirinktą žmonių grupę paskatinti atlikti įvairius veiksmus, susijusius su konkrečios prekės ar paslaugos pirkimu bei vartojimu. Kuriant ir skleidžiant reklamą, derėtų suderinti reklamos gamintojų ir  gavėjų interesus. Todėl reklamos formai, turiniui ir pateikimo būdui siekiama nustatyti nacionalinius ir tarptautinius reikalavimus.

Reklamos tikslas

Būtina sąlyga parengti efektyviam reklamos planui – skleidžiamos informacijos tikslo žinojimas. Tikslas dažniausiai formuojamas atsižvelgiant į erdvę, laiką ar subjekto požiūrį:

  1. Tikslas erdvės požiūriu – nustatomas platinamų priemonių, gaminių, paslaugų rajonas;
  2. Tikslas laiko požiūriu – nustatoma reklamos pasiekimo trukmė: momentinė, per tam tikrą laikotarpį, tolimesnėje perspektyvoje;
  3. Tikslas subjekto požiūriu – nustatoma kam skirtos reklamuojamos prekės: pirkėjui, klientui, tarpininkui, grupiniam kolektyvui ir kt.

Pagal tai į ką orientuojami reklamos tikslai, jie dar skirstomi į dvi grupes: orientuoti į paklausą arba objektą. Tikslai orientuoti į paklausą:

  1. Informacija. Šiuo atveju siekiama paskleisti žinią apie naują prekę ar prekės ženklą konkrečiame, apibrėžtame rinkos taikinyje, supažindinti vartotojus su įmonės darbo grafiku, papildomomis prekių ar paslaugų vertingomis savybėmis ar pateikti kokią nors išskirtinę informaciją, būdingą konkrečios įmonės veiklai. Be žinių apie naujos prekės atsiradimą, informacinė reklama informuoja apie kainų pasikeitimus, skelbia išsamius prekės ar paslaugos aprašymus, patvirtina ar paneigia susidomėjimą sukėlusią paskleistą informaciją apie gaminius ir kt.;
  2. Įtikinimas. Siekiama paslaugos ar prekės markės susidomėjimo, pripažinimo,  didesnio klientų lankomumo. Įtikinimo reklama itin aktuali įmonės augimo, vystymosi etape. Ja pasiekiama vartotojo suvokimas ir pasitikėjimas, skatinantis įsigyti reklamuojamą objektą.
  3. Priminimas. Juo siekiama stabilizuoti prekybą, palaikyti klientų konkrečios prekės markei ar paslaugai prieraišumą, lojalumą. Tokios informacijos skleidimas itin svarbus įmonės realizacijos ir pelno didėjimo etape. Pasibaigus pirkimo sezonui stengiamasi vartotojo atmintyje išlaikyti reikalingą teigiamą informaciją apie produktą.

Tikslai orientuoti į objektą:

  1. Šakiniai tikslai. Jais siekiama sukurti teigiamą, patrauklų bendros šakos įvaizdį, suformuoti konkrečios prekės ar paslaugos užtikrintai kokybišką vardą;
  2. Korporaciniai tikslai. Jų siekiamybė  – teigiamas bendras įmonės įvaizdis, selektyvi paklausa.

Reklamos rūšys

Norimiems tikslams pasiekti pasirenkami kuo įvairiausi reklamos būdai. Pagal jau minėtus veiksnius yra pasirenkama konkretus reklamos būdas. Tad pagal kanalų tipą galima išskirti tokias reklamos rūšis:

  1. Reklama televizijoje. Tai viena brangiausių, bet veiksmingiausių reklamos rūšių. Pagrindiniai jos privalumai tie, jog egzistuoja galimybė pasirinkti laiką, kai prie televizoriaus ekranų esti didžiausia žiūrovų auditorija. Vaizdo, veiksmo, judesio, muzikos dėka žiūrovui telereklama turi padidintą poveikį. Kalbant apie trūkumus, vienas  svarbiausių – didelė kaina. Pats patogiausias eterio laikas yra ypač brangus.
  2. Internetinė reklama. Jai priskiriama reklaminė informacija, skleidžiama internetiniuose tinklapiuose, interneto paieškos sistemose, el. pašto dėžutėje, mobiliųjų telefonų programėlėse. Ši reklama pastaruoju metu tampa vis aktualesnė, nes turi galimybę pateikti norimą informaciją greitai, pasirinkti itin įvairias auditorijas, pasižymi žema kaina ir interaktyvaus bendravimo teikiamais privalumais.
  3. Reklama spaudoje. Šios rūšies reklamos skleidimo priemonių kategorijai svarbiausia dalis priklauso laikraščiams bei žurnalams. Laikraščiai dažnai esti vienkartinio naudojimo, todėl reklama juose – trumpalaikė. Tuo tarpu žurnalai skaitomi ilgiau, tad ir reklama turi pakartotiną  poveikį. Bene svarbiausias aspektas spaudos reklamoje – reklaminio teksto šriftas. Todėl didelis dėmesys skiriamas jo dydžiui, ryškumui, originaliai kaligrafijai.
  4. Reklama radijuje. Šis reklamavimosi būdas informacijos skleidėjus vilioja tuo, jog pasižymi žema kaina ir geru pasiekiamumu, nes radijo klausomasi daug kur: automobilyje, kavinėse, darbe, parduotuvėse, autobuse, netgi gatvėje. Radijo reklama patraukli tuo, jog dažnai neapsunkinama sunkiais terminais, labiau priartinama prie šnekamosios kalbos. Tuo tarpu vienu iš svarbiausių trūkumų esti vaizdo nebuvimas.
  5. Lauko ir vidaus reklamos. Ją apima plakatai prekybos objektų, parodų, mugių ar kitokių masinių susibūrimų vietose, užrašai ant automobilių, vitrinų apipavidalinimas ir kt. Ši reklamavimosi rūšis mėgiama dėl didelio lankstumo, plačios auditorijos pasiekiamumo, pakartotino vartotojui efekto, galimybės pasirinkti vietą.

Šios reklamos rūšys yra pačios populiariausios ir labiausiai naudojamos verslininkų, organizacijų ir kitų reklaminės informacijos skleidėjų. Be jų egzistuoja ir kitos smulkesnės reklamos rūšys: kino reklama, pašto reklama, įmonės gaminių atstovų skambučiai ar apsilankymai namuose ir kt.

Reikalavimai reklamai

Žiūrint, klausant ar skaitant reklamą, gali susidaryti įspūdis, jog galima rodyti ir sakyti viską, kas tik sumanoma ir kaip tik norima. Deja taip nėra. Tiek rašytiniam, tiek garsiniam reklamos tekstui būtini Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo numatyti reikalavimai. Be kalbos teisingumo egzistuoja ir eilė moralinių reikalavimų:

  1. Draudžiama pažeisti žmogaus garbę bei orumą;
  2. Draudžiama kurstyti tautinę, rasinę, religinę, lyčių ir socialinę diskriminaciją;
  3. Nevalia skatinti prievartos, agresijos ir panikos;
  4. Draudžiama  be sutikimo minėti asmens vardą, pavardę, pateikti jo nuomonę ir bet kokią informaciją;
  5. Draudžiama naudoti reklaminę medžiagą, pažeidžiančią autorių teises;
  6. Reklamos skleidimui negalimos pasamonę veikiančios priemonės ir technologijos.

Reklamos kaina

Ne ką mažiau svarbus klausimas, nei visi jau aptarti, esti – reklamos kaina. Specialistai teigia, jog išleidiama pinigų suma ne visada nulemia reklamos efektyvumą. Svarbiau nei reklaminės lėšos, yra suvokti savo klientą, jo poreikius ir lūkesčius, teikti tikrai kokybišką, o ne tik taip reklamuojamą, produktą ar paslaugą. O tik po to galvoti apie reklamą. Kol nebus realiai apčiuopiamo kokybiško objekto, jokia, net ir pati įtikinamiausia, reklama pelningų vaisių neduos. Profesionalūs reklamos gamintojai visuomet, prieš kurdami informacijos sklaidos kūrinį, atliks išankstinį produkto tyrimą. Tad renkantis reklamos agentūrą, verslininkams patariama gerai išanalizuoti jos nuveiktus darbus ir pasiektus rezultatus. Tuomet kiekvienas į reklamą investuotas euras atneš laukiamus dividendus.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Reklamos paslaugos
P. Lukšio g. 7, VILNIUS
(606) 31237
STENDŲ GAMYBOS ir REKLAMOS AGENTŪRA - EUROEGO. GAMINAME, PREKIAUJAME, NUOMOJAME mobiliais parodiniais stendus, parodų įrangą. Plačiausias
www.paminklai.lt
www.ekosfera.lt
www.paminklai.lt
www.ekosfera.lt