Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Kaip tapti sėkmingu vadovu?

Publikavimo data: 2015-01-30 Kaip tapti sėkmingu vadovu? Remiantis statistikos duomenimis, net 20 proc. vadovo pareigas pradėjusių eiti asmenų šioje pozicijoje išbūna vos vienerius metus, 40 proc. netenka darbo nespėjus įpusėti antriesiems metams. Kad išvengtumėte nemalonių staigmenų, visų pirma privalote keistis patys – jums nebeturi rūpėti atskiros užduotys, kadangi nuo šiol svarbiausias jūsų darbas – įmonės tikslų įgyvendinimas ir bendrovės filosofijos plėtojimas. Nesistenkite rūpintis savo autoritetu ir imtis skubotų pakeitimo planų – visi pokyčiai turi būti paaiškinti darbuotojams, jų suprasti ir įvertinti. Kolektyvas turi jumis pasitikėti ir besąlygiškai jus palaikyti. Priešingu atveju senas problemas pakeisite naujomis.

 

Nuolatos tobulėkite
Viena svarbiausių jūsų – vadovo – užduočių yra nuolatinis tobulėjimas. Rūpinkitės savo asmenine ir profesine veikla, siekite aukščiausių tikslų ir galvokite apie planus. Nepamirškite, kad svarbiausia jūsų varomoji jėga yra informacija – klausykite, ką kalba jūsų darbuotojai, klientai, akcininkai ir tiekėjai. Tai vienintelis kelias, padėsiantis suvokti jūsų įmonės situaciją ir numatyti jos tolimesnį kelią, t. y. jūs turite žinoti, ko iš jūsų tikimasi. Visada judėkite į priekį ir nebijokite keistis – jūs turite augti drauge su besikeičiančia rinka, jaunėjančiu kolektyvu ir naujas idėjas keliančiais akcininkais.
 

Spręskite problemas
Jūs esate vadovas. Tai reiškia, kad esate atsakingas už visas su jūsų įmone susijusias problemas. Nebijokite jų. Efektyviam darbui užtikrinti yra būtinas racionalus sprendimų ieškojimas. Nesielkite skubotai – išklausykite visų konflikte dalyvaujančių pusių. Nepamirškite, kad kuo daugiau nuomonių girdėsite, tuo aiškiau matysite bendrą situaciją ir tikrąją konflikto priežastį. Pasistenkite niekuomet netapti barnių priežastimi, o jei ja tapote – pripažinkite savo klaidas. Darbuotojai visuomet vertins teisingą vadovą ir apkalbinės arogantišką pasipūtėlį.

Problemų sprendimui skirkite prioritetinę vietą – tik darnioje bendrovėje, pasitikinčioje savo vadovu, vyksta efektyvus ir rezultatus pranokstantis darbas. Spręsdami organizacines problemas nesistenkite pabrėžti savo statuso, t. y. nebaksnokite pirštu į savo vertę ir nesididžiuokite sutvarkę „vaikų darželio reikalus“. Bet kokia problema yra svarbi, o tinkamas jų sprendimas užtarnaus jums gero vadovo reputaciją, t. y. darbuotojai pradės jumis pasitikėti.
 

Gerbkite darbuotojus
Svarbiausias patarimas – išmokite išgirsti ir išklausyti savo darbuotojus. Nuoširdus bendravimas ir santykiai, paremti pasitikėjimu bei pagarba, didins darbuotojų motyvaciją, o tuo pačiu kels ir jūsų įmonės produktyvumo rezultatus. Nepamirškite, kad sėkmingas verslas yra paremtas darniu komandos darbu, t. y. būdamas vienas jūs nieko nepasieksite. Pirmasis jūsų darbas – susipažinti su kiekvienu komandos nariu ir leisti jam pajusti savo vertę.

Bendraudami būkite nuoširdūs. Pavaldinys neturi galvoti, kad yra už jus prastesnis, kad šią darbo vietą gavo dėl jūsų maloningos širdies. Darbuotojas turi būti vertinamas, t. y. jis turi jaustis svarbus. Su kiekvienu kolektyvo nariu kalbėkite atskirai ir užtikrinkite, kad judviejų pokalbis yra privatus ir niekas kitas apie jo turinį nesužinos. Kitaip sakant, darbuotojas turi žinoti ne jūsų kompetencijas (kokius mokslus baigėte ir kiek daug tikitės iš šio verslo), o tai, jog esate pasiruošęs išgirsti jo problemas, suprasti ir pasiūlyti optimaliausius sprendimus. Iš tiesų geras vadovas daugiau klauso negu kalba. Jei darbuotojai laikys jus lyderiu, galite būti visiškai tikri, kad kartu įveiksite bet kokius sunkumus.

Venkite kritikos. Niekas nemėgsta būti peikiamas ar baramas. Ne paslaptis, kad daugelis jaunųjų vadovų nusprendžia imtis pokyčių ir užsipuola darbuotojus, kad šie dirba taip, kaip ilgą laiką buvo įpratę, t. y. nesupranta jūsų naujojo plano. Nepamirškite, kad dėka to, kas vyksta šiuo metu, gyvuoja jūsų įmonė. Jei matote, kad darbuotojas daro klaidų, pasikalbėkite apie jas, išsiaiškinkite, kodėl tos klaidos kartojasi ir paieškokite būdų joms spręsti. Neverskite kaltės darbuotojui (pvz., „per tave sustojo visa gamybinė veikla“) ir jam negrasinkite („jei nesurasi sprendimo, susirasiu už tave geresnį“). Priešingai – darbuotoją visuomet pagirkite, pabrėžkite jo nuopelnus ir prisiimkite atsakomybę už jo klaidas, t. y. padėkite ieškoti kelio jų sprendimui. Iš tiesų geras vadovas lyginamas su mūšio generolu – jis turi būti pasiruošęs „gauti kulką“ už savo darbuotojus.

Pats blogiausias scenarijus vadovui – turėti darbuotojus, kurie jo nevertina ir negerbia. Tiesa, dėl tokios situacijos kaltas pats lyderis. Šiuo atveju svarbiausias jūsų darbas – ieškoti pasikeitimo kelių. Pirmiausia, su darbuotojais elkitės taip, kaip norėtumėte, kad būtų elgiamasi su jumis, jei būtumėte jų vietoje. Nepamirškite – jei eisite teisingu keliu, komanda jus gerbs, mylės ir seks iki galo.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos