Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Stresas darbe: kaip jį valdyti, kad šis nevaldytų Jūsų?

stresas darbeStresas – tai nemalonių jausmų, išgyvenimų visuma, kurią sukelia netikėtos situacijos, reikšmingi, sukrečiantys įvykiai. Nuolat patiriama įtampa stipriai paveikia žmogaus gyvenimo kokybei. Jei šiek tiek streso darbe patirti yra normalu, perdėtas gali trukdyti Jūsų produktyvumui ir fizinei bei psichinei, emocinei sveikatai. Negalima kontroliuoti visos darbo aplinkos, tačiau tai nereiškia, kad esate visiškai bejėgis ir turite nuleisti rankas, net tada, kai atrodo, jog atsidūrėte beviltiškoje situacijoje. Streso valdymas – tai nebūtinai rimtų sprendimų priėmimas dėl darbo keitimo ar savo karjeros pokyčių, tai daugiau susiję su mokymusi susitelkti į save. Priklausomai nuo to, kaip gebame susitvarkyti su stresu, gali priklausyti mūsų sėkmė aba nesėkmė.

Veiksniai, įtakojantys stresą. Kaip jį atpažinti?

Daugelis darbe susiduriame su tokiais veiksniais, kurie sukelia baimę, neužtikrintumą, nežinomybę ir galiausiai – stresą. Tai gali būti vadovų spaudimas, nemaloni veikla, per dideli sau keliami reikalavimai, netinkamai planuojamas laikas. Patiriama įtampa gali trukti keletą valandų ar užsitęsti savaitę, mėnesį ir ilgiau, padarydama daug žalos organizmui. Patiriantis įtampą asmuo yra dirglus, nerimastingas, praradęs susidomėjimą darbu, jam sunku susikaupti, kankina nuovargis, miego sutrikimai, galvos bei skrandžio skausmai. Tai lemia apatišką požiūrį į atliekamą veiklą, nuolatinį darbų atidėliojimą ar atsakomybės vengimą. Nuolatinio streso lydimas žmogus gali pradėti abejoti savo gebėjimais, dėl ko sumenksta jo savivertė.

Stresas verčia klysti ir darbe daryti klaidų ne tik darbuotojams, bet ir patiems vadovams, kas lemia blogą emocinę savijautą ir bendrą įmonės atmosferą. Emocijos yra užkrečiamos ir jos turi tiesioginės įtakos mūsų bendravimui su aplinkiniais. Jeigu geriau susiimame į rankas ir valdome save stresinėse situacijose, tuo mažiau mus veikia aplinkinių neigiamos būsenos, taigi, ramiau reaguojame į susiklosčiusias situacijas, nepalankias aplinkybes. Žinoma, vieno recepto streso valdymui, kuris tiktų visiems, nėra, tačiau tikrai yra daug būdų, kurie gali padėti išvengti ar sumažinti darbe patiriamą įtampą, spaudimą.

Kovoje su stresu: keisti požiūrį ar darbą?

Didžiausią įtampą ir nemalonias emocijas darbuotojams sukelia nemėgstamas darbas. Todėl, jeigu jaučiate, kad tikrai esate ne savo vietoje ir šioje darbovietėje nematote savo ateities perspektyvų – nebijokite pasiryžti ir ieškoti tinkamesnio varianto. Reikėtų nesuklysti: jeigu darbas tik tam tikru metu sukėlė neigiamų emocijų, neverta visko mesti. Užklupus stresinei situacijai stebėkite kaip ji klostosi, kiek laiko tęsiasi. Gali būti, jog tai tik laikinas nesklandumas, kuris greitai išsispręs. Jeigu viskas vyksta seniai lyg užburtame rate ir stresas tapo nuolatiniu Jūsų palydovu – ieškokite problemos sprendimo. Kai darbe jaučiatės blogai, pamažu tampate irzlus, prarandate pasitikėjimą savo sugebėjimais. Tai įtakoja mažesnį darbo efektyvumą, produktyvumą. Jei nepaisysite patiriamo streso žalos Jūsų organizmui, vėliau gali atsirasti daug didesnių bėdų ir problemų.

Jeigu darbo vis tik keisti nesinori, nes perspektyviai žvelgiant geri dalykai užgožia blogus, reikėtų pradėti keistis nuo savęs. Kaip galima išvengti streso ar bent jį sumažinti? Verta nustoti pergyventi dėl to, kas nuo Jūsų nepriklauso. Jei Jūs negalite įtakoti situacijos vyksmo, ar užduoties baigties, tai jaudinsitės ar ne, nuo to niekas nesikeis. Geriau užsiimkite malonia, mėgstama veikla: perskaitykite knygą, lankykite patinkančius užsiėmimus, bendraukite su Jūsų darbu nesusijusiais žmonėmis, sportuokite. Sportas vienas geriausiai stresą mažinančių veiksnių. Jis pakelia nuotaiką, suteikia energijos, atpalaiduoja mintis ir kūną. Reikėtų skirti 30 min. bent keletą kartų per savaitę aktyviems pratimams. Geresnė savijauta, tvirtesnis kūnas, suteiks pasitikėjimo savimi. Pasistenkite sveikai maitintis ir su maistu gauti pakankamai energijos suteikiančių medžiagų.

ramesnė kasdienybėKą dar galima padaryti vardan ramesnės kasdienybės?

Planuokite laiką ir susiskirstykite užduočių prioritetus. Taip galima išvengti daug nemalonių situacijų. Nespėjus laiku atlikti užduočių ar vėluojant, mus persekioja blogos mintys, raumenys įsitempia, dėl to vėliau sunku atsipalaiduoti ir grįžti į ramybės būseną. Pavyzdžiui, vykstant į susitikimą mus lydi nerimas, o jei dar vėluojame, gali kilti tikra panika. Dėl to visada geriau pasistengti išvažiuoti keliomis ar keliolika minučių anksčiau negu planavote, tuomet turėsite galimybę ramiai susidėlioti visas mintis, pasikartoti, ką būtina akcentuoti susitikimo metu. Didelius projektus verta išskirstyti tam tikrais etapais ir juos nuosekliai vykdyti.

Be abejo, vadovai darbe patiria didžiausią stresą, kuris gali tapti nuolatiniu jų gyvenimo palydovu. Įtampą darbe gali sumažinti geri kolegų tarpusavio santykiai, pasitikėjimas darbuotojais, darbų paskirstymas. Įžvalgus darbdavys geba užduotis atrinkti pagal darbuotojų gebėjimą jas įveikti ir galimybę tobulėti. Dažnai vadovai linkę net po darbo valandų pasilikti ilgiau darbe arba namo parsigabenti nepabaigtų užduočių. Kartais to išvengti tikrai negalima, tačiau tai neturėtų tapti kasdieniu įpročiu.

 

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos
Savanorių pr. 192 -805, KAUNAS
8 (37) 327478
www.skailita.lt
Siekiame būti naudingais Jūsų kelyje į sėkmę. Teikiame buhalterinės ir mokestinės apskaitos paslaugas ir konsultacijas, atliekame revizijas bei sutvarkome apleistą buhalterinę apskaitą.
Savanorių pr. 65A, VILNIUS
8 (5) 2101772
www.dvsprendimai.lt
Įmonė Darnaus verslo sprendimai siūlo Jums: konsultavimą diegiant ir prižiūrint vadybos sistemas, teikia pagalbą vadybos sistemas diegiančioms organizacijoms, rengia vadybos sistemų mokymus, organizuoja darbuotojų saugos ir sveikatos mokymus. ISO 9001, ISO 14001, ISO 20000, ISO 27001, SA 8000, ISO 22000 ir kitų vadybos sistemų diegimas, mokymai.
www.kaunotarpininkai.lt
www.faguru.lt
www.kaunotarpininkai.lt
www.faguru.lt