Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Pardavimų vadovas

Publikavimo data: 2019-03-16 Pardavimų vadovas

Pardavimai – tai kiekvienos įmonės tikslas, nesvaru, kokia veikla ji užsiima: parduoda prekes ra teikia tam tikras paslaugas. Kiekvienas verslas yra orientuotas į rezultatą ir kuo geriau pavyksta parduoti savo produktą – tuo sėkmingiau verslas vystosi. Todėl nieko keisto, kad pardavimų vadovo pozicija kiekvienoje įmonėje yra itin svarbi ir reikšminga.

Pardavimų vadovo funkcijos

Kaip jau ir sufleruoja pareigybės pavadinimas – pardavimų vadovas įmonėje yra atsakingas už pardavimus. Viena iš pagrindinių jam tenkančių užduočių – tai vadovavimas savo komandai, užduočių paskirstymas, atsižvelgiant į jų kompetencijas, rezultatų matavimas bei, prireikus, juos motyvuoja, mokina, kokiomis priemonėmis pagerinti rezultatus. Motyvuota komanda, kai kiekvienas jos narys žino savo užduotis bei supranta bendrą tikslą, kurio labui dirbama – pasiekia pačių geriausių rezultatų. Pardavimų vadovas yra atsakingas ne tik už savo komandą, bet ir už jos rezultatus.

Pardavimų vadovas taip pat stebi rinką, analizuoja vartotojų įpročius bei pagal tai kuria pardavimų strategijas bei metodus. Būtent pardavimų vadovas teikia pasiūlymus, kokia linkme kompanija turėtų judėti, pardavimų atžvilgiu. Vadovaudamasis savo atliekamomis analizėmis,  jis kuria ir pasiūlymus klientams, kurie turėtų didinti pardavimus bei vėliau analizuoja rezultatus. Pardavimų vadovai ne visada bendrauja tiesiogiai su klientais, ypač jei pardavimai vyksta B2C srityje. Tokiu atveju tiesioginis bendravimas su klientais yra pardavimų vadybininko atsakomybė. Jei pardavimai vykdomi B2B sektoriuje – tada su klientais neretai bendrauja ir pats pardavimų vadovas.

Savybės, reikalingos geram pardavimų vadovui

Kaip ir kiekviename darbe – pardavimų vadovu tapti galima išmokti, dirbant pardavimų srityje, kaupiant patirtį, lavinant įgūdžius bei lankant įvairius mokymus. Tačiau egzistuoja tam tikros asmeninės savybės, kurios šį darbą itin palengvina ir padeda kur kas greičiau pasiekti puikius rezultatus. Tad kokios gi savybės yra reikalingos geram pardavimų vadovui?

Gebėjimas bendrauti su skirtingais žmonėmis. Galima teigti, kad pardavimas – tai tikras pokalbio, bendravimo menas, kai žodžių bei argumentų pagalba, galima pasiekti puikius rezultatus. Dirbant pardavimų srityje, tenka susidurtu su pačiais įvairiausiais žmonėmis – su vienais bendrauti itin lengva, o štai su kitais – gali būti nemenkas iššūkis. Todėl geras pardavimų vadovas turėtų nesunkiai rasti bendrą kalbą su skirtingų tipų žmonėmis. 

Lankstumas – tai dar viena savybė, kuri yra kone būtina geram pardavimų vadovui. Šiuolaikinė rinka yra itin dinamiška, pokyčiai vyksta nuolat. Jei tam tikros pardavimų technikos puikiai veikė seniau – tai dar nereiškia, kad taip bus ir toliau, nes žmonių pirkimo įpročiai nuolat keičiasi, tad lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių situacijų padeda pasiekti pačius geriausius rezultatus.

Iššūkiai, su kuriais susiduria pardavimų vadovai

Pardavimų vadovo pareigos nėra lengvos, šie žmonės susiduria su daugybe  iššūkių savo kasdieniame darbe. Vienas iš pagrindinių – gebėjimas susitvarkyti su stresu ir priimti racionalius sprendimus nenumatytose  situacijose. Kiekvienai galimai situacijai š anksto pasirengti galimybės nėra, todėl normalu, kad kartais nemalonumai gali užklupti visiškai netikėtai. Pardavimų vadovui tenkanti užduotis – ramiai priimti kiekvieną situaciją, maloni ji ar ne ir spręsti visas iškilusias bėdas. Pasidavimas stresu šiose situacijose nepadės.

Pardavimų vadovas yra atsakingas ne tik už savo asmeninius, bet ir visos komandos pasiekimus, tad gebėjimas tinkamai motyvuoti komandos narius – dar vienas iššūkis, su kuriuo tenka susidurti kasdien. Svarbu skirti dėmesio kiekvienam komandos nariui, aiškiai suformuoti užduotis bei supažindinti su jam keliamais tikslais. Taip pat geras pardavimų vadovas turėtų stebėti savo komandos narių progresą bei skirti dėmesio jų tobulėjimui.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Interneto paslaugos