Ko nederėtų daryti darbe?

Publikavimo data: 2015-09-28 Ko nederėtų daryti darbe?

ko nedaryti darbeVisi esame susidūrę su kolegomis, kurie darbe elgiasi keistai, o toks jų elgesys dažnai labai erzina kitus. Nepriklausomai nuo to, koks talentingas ir gabus, iki šiol vertintas savo srities specialistas bebūtų, tačiau padarius kokį nors netinkamą poelgį, žmonės nuo to laiko gali matyti jį tik iš neigiamos pusės. Vėliau, kad ir kiek besistengiama, sunku susigrąžinti prieš tai buvusią gerą reputaciją, kas gali turėti įtakos tolimesnei karjerai. Kartais koks nors poelgis žmogui gali atrodyti visiškai normalus ir įprastas, tačiau aplinkiniai to netoleruoja. Žinant, koks elgesys gali pabloginti kuriamą įvaizdį, lengviau to išvengti ir apsisaugoti. Tad, ko nedaryti darbe, norint išvengti daug nemalonumų?

Meluoti

Dažniausiai meluojama ne iš blogos valios, o siekiant geriau pateikti ar apsaugoti save, kitus. Tačiau, melas turi nemalonią savybę – jis linkęs augti, o tiesa vis tiek vėliau ar anksčiau išaiškėja. Dažnai žmonės meluoti pradeda dar pokalbio dėl darbo metu. Net jei tai atrodo ir nekaltas melas (pavyzdžiui, bijant, jog į darbą nepriims dėl amžiaus, siekiama pasijauninti), jis paaiškės vos tik pradėjus pildyti įdarbinimo dokumentus. Jei pameluosite ir pasigirsite dėl įgūdžių, kurių neturite, tikėtina, kad tokį melą pavyks nuslėpti ir ilgiau, tačiau bėgant laikui atsiras sritis, kur prireiks parodyti tuos sugebėjimus. O tuomet priversite kitus nusivilti, dėl ko prarasite žmonių pasitikėjimą. Labai tikėtina, kad po tokio poelgio, žmogui nebebus patikėtos kitos svarbios užduotys, projektai, kas užvers galimybę siekti karjeros.

Kritikuoti ir apkalbėti

Jau patys žodžiai daug ką pasako. Iš tiesų niekas nemėgsta kritikos, nebent ji sakoma esant dviese ir yra išties objektyvi, padedanti susidaryti sau tam tikras išvadas ir tobulėti. Tačiau, jei dėl darbo rezultatų kritikuojama tam žmogui nežinant (dažniausiai darbe viskas anksčiau ar vėliau sužinoma), tuomet tai gali tapti nesantaikos ir blogos atmosferos darbe židinys, kai vienas išties jausis blogai. Todėl tikrai naudingą kritiką išsakyti reikėtų asmeniškai, pabrėžiant, kodėl tai būtų geriau. Dar didesnė blogybė – apkalbėjimas. Kad ir kaip tai atrodytų malonu tam, kuris apkalba, tačiau kitas visada liks įskaudintas ir gali atsakyti tuo pačiu. O tokia nesantaika ir nereikšmingi vaidai tik atima daug jėgų ir energijos, kurią būtų galima sutelkti naudingesnei veiklai.

Girtis ir prisiimti kitų nuopelnus sau

Jeigu Jums pasisekė įgyvendinti kokį nors projektą, žinoma, kad galite ir turite tuo pasidžiaugti, svarbu laiku ir vietoje. Tačiau nereikėtų po kelių savaičių ar mėnesių kolegoms vis dar girtis, kaip nuostabiai tada atlikote Jums patikėtą užduotį. Tai rodo, jog tam asmeniui ne itin dažnai kas nors sekasi. O štai žmonės, kurie saikingai pasidžiaugia, tačiau nuolat nesigiria ir neakcentuoja pasisekimo, iš tiesų parodo, jog sėkmė jiems nėra neįprasta ar reta.

Tikriausiai kiekvienas bent maža dalimi esame pajutęs, ką reiškia, kai mūsų darbo nuopelnus pasisavina ar šie yra priskiriami kitam žmogui. Ypač nesmagu, kai pasisavinama sugalvota idėja. Prisiimti kito nuopelnus sau, nepriklausomai, nuo to, kokia ta idėja maža, suteiks įspūdį, jog Jūs negalite patys kažko sugalvoti ar neįvertinate savo komandos sugebėjimų.

Afišuoti, jog nemėgstate ar pavargote nuo savo darbo

Bendrauti su kolega, kuris nuolat skundžiasi, jog labai nemėgsta savo darbo, tikrai nėra malonu, ypač tada, kai Jūs esate atsakingi už tas pačias pareigas. Dažnai besiskundžiantys žmonės tą darbą labai nuvertina, perdeda ir stipriai sutirština negatyvios pusės spalvas. Taip net ir Jums gali pasirodyti, jog jūsų ar visos grupės veikla ir padaryti darbai yra nereikšmingi, nevertinami, kas mažina komandos moralinę dvasią ir motyvaciją dirbti toliau. Be abejo, tai sužinoję vadovai nesidžiaugia, todėl jei toks darbo pobūdis Jums nepriimtinas, geriau ieškoti kažko naujo. O jei visgi nusprendžiate ir norite čia likti, neskelbkite visiems, kaip Jums čia blogai, nes greitai galite sulaukti pasiūlymo paieškoti ko nors geresnio.

Darbe, kaip ir bet kur kitur, bet kokie kraštutinumai nėra gerai. Todėl dabar vis dažniau šalia nedarbo problemos, akcentuojama darboholizmo žala. Tad jei mėgstate pasėdėti ilgiau po darbo ar projektus užbaigiate naktį namuose, o ryte vėl anksti keliatės, tuomet verta sunerimti. Toks ritmas labai kenkia organizmui, šis neturi progos tinkamai pailsėti, dėl ko vėliau jaučiame nuovargį,  silpnumą,  įtampą. Žmonės tampa vangūs, niūrus. Deja, tačiau vadovai nesidžiaugia matydami nuolat pervargusius, suirzusius darbuotojus, todėl gali pradėti manyti, kad šis nebeturi noro ir ūpo savo darbui, be to, juk pervargimas dažnai lemia menkų ar didesnių klaidų įsivėlimą. Taigi, po darbo išties svarbu kokybiškai pailsėti, jog kitą dieną turėtumėte jėgų bei idėjų ir galėtumėte produktyviai atlikti tai, ką reikia.

Kai kuriems žmonėms savaime suprantami dalykai kitiems gali būti visiškai nepriimtini, todėl priminimas gali padėti jų išvengti. Turint omenyje, jog dirbama su grupe, negalima nepaisyti kai kurių nusistovėjusių, net ir nerašytų skyriaus ar komandos taisyklių, norint palaikyti gerus santykius su kitais darbuotojais ir vadovais.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos