Socialinių tinklų rinkodara – inovatyvios verslo plėtros galimybės

Publikavimo data: 2014-09-12 Socialinių tinklų rinkodara – inovatyvios verslo plėtros galimybės Socialinių tinklų rinkodara (Social Media Marketing) yra viena naujausių ir sparčiai populiarėjančių paslaugų, leidžiančių sėkmingai plėtoti inovatyvias verslo idėjas. Ši paslauga išsiskiria savo dinamiškumu, t. y. ji priversta prisitaikyti prie nuolatos besikeičiančio paieškos sistemų požiūrio į socialinius tinklus ir šių tinklų sąsajas su vartotojų įpročiais. Populiariausias socialinis tinklas Lietuvoje yra „Facebook“ (šiuo tinklu naudojasi daugiau nei 90 tūkst. šalies gyventojų), sparčiai populiarėja ir „Google+“.

Kol vieni naująsias technologijas vadina eiliniu „mados klyksmu“, rinkos specialistai minėtoje nišoje įžiūri neįtikėtinos plėtros galimybes – rinkodara vis aktyviau domisi tinklaraščiais, realaus laiko įrašais, prenumeruojamomis transliacijomis ir virtualiais žaidimas, t. y. tiesioginiu keliu prie nuolat „budinčio“ vartotojo. Vakarų šalys tvirtina, kad informacijos dalijimasis, grindžiamas interneto ir mobiliojo ryšio priemonėmis, tampa viena svarbiausių sėkmingo verslo plėtros krypčių, t. y. Vakarų verslininkai atsisako aklai pasikliauti vien tik tradiciniais verslo komunikacijos būdais, todėl, siekdamos išvengti konkurencijos, į nuolatos plėtojamas rinkodaros strategijas įtraukia ir didžiuosius socialinius interneto tinklus.
 

Socialiniai tinklai ir verslo plėtra
Sparčiai augant socialinių tinklų manijai, Lietuvos įmonių vadovai vis drąsiau svarsto internetinės rinkodaros strategijas, t. y. ieško efektyviausią ir geriausią rezultatą žadančių būdų, maksimaliai sumažinančių veiklos sąnaudas. Finansinė sėkmė priklauso nuo pasirinktos strategijos plėtojimo – vienos socialinių medijų priemonės leidžia efektyviai padidinti įmonės žinomumą, kitos – sukurti pageidaujamą bendrovės įvaizdį, trečios – išgarsinti prekes ir paslaugas.

Kurdami verslo komunikacijos metodus, privalote objektyviai įvertinti rinką, t. y. pažinti savo klientą. Verslininkams, planuojantiems imtis veiklos socialiniuose tinkluose, visų pirma rekomenduojama reguliariai stebėti virtualias diskusijas ir skaityti tinklaraščius. Tai puiki terpė diskusijoms apie įmonę ir jos produkciją skatinti, be to, stebint klientų atsiliepimus ir nešališkai išsakytą nuomonę, galima susidaryti aiškią ateities viziją ir galimos plėtros galimybes. Kitaip tariant, į komercinę sėkmę orientuotas verslininkas privalo užmegzti glaudų santykį-dialogą su klientais, kad sužinotų vartotojų atsaką į įmonės skleidžiamą informaciją.

Vakarų šalių pavyzdžiai rodo, kad vienas efektyviausių socialinių tinklų, išskirtinai atitinkantys verslininkų poreikius, yra „Twitter“ mikrotinklaraštis. Šį kanalą įmonės sėkmingai naudoja tiek reklamai, tiek komunikacijai ir ryšių palaikymui su klientais, t. y. įmonės nuolatos bendrauja su jų įrašus sekančiais žmonėmis ir palaiko vartotojų susidomėjimą reklamuojamu prekės ženklu. Iš tiesų „Twitter“ yra vertinamas kaip vienas galingiausių ir naudingiausių pastarųjų metų išradimų bei viena efektyviausių rinkodaros priemonių. Tiesa, Lietuvoje minėtuoju socialiniu tinklu naudojasi tik nedidelė verslininkų grupė, tačiau jų skaičius kasmet auga.
 

Socialiniai tinklai ar SEO?
Vartotojai, ieškodami pageidaujamos prekės ar paslaugos, naudojasi paieškų sistemomis, kurių populiariausios – „Google“, „Yahoo“ ir „Bing“ . Deja, didžioji dalis potencialių pirkėjų apsiriboja keliais pirmaisiais minėtųjų sistemų puslapiais. Tai reiškia, kad komercinės sėkmės siekianti įmonė privalo užsitikrinti aukščiausias vietas paieškoje. Čia svarbiausią vaidmenį atlieka tinkamas SEO paslaugų plėtojimas. Tačiau bėgant laikui vartotojų prioritetai pradeda keistis, todėl jei norite maksimaliai padidinti potencialių klientų srautą, nebegalite apsiriboti pirmaisiais paieškų sistemų puslapiais – jums reikia sukurti bendruomenę, besidominčią jūsų parduodama produkcija.

Socialinė žiniasklaida keičia prekinio ženklo žinomumo rodiklius, o socialiniai profiliai ir aktyvūs forumai padeda pritraukti dar didesnį vartotojų srautą. Atsiranda vis daugiau įmonių, tvirtinančių, kad srautas iš socialinių tinklų profilių yra kur kas didesnis ir ekonomiškai svarbesnis, nei srautas iš paieškos sistemų pirmųjų puslapių, t. y. socialinės žiniasklaidos formomis besinaudojantis lankytojas parodo kur kas didesnį susidomėjimą reklamuojamu prekės ženklu. Be to, pasikliaujant vien tik „Google“ srautų sistema, visuomet išlieka tikimybė greitai prarasti užsitarnautas pozicijas ir kristi žemyn. Šioje situacijoje gali išgelbėti socialiniai tinklai, kadangi kurdami ir plėsdami savo bendruomenės ratą, automatiškai įgysite aukštą reitingą didžiųjų paieškos sistemų puslapiuose.

Socialinių tinklų rinkodara leidžia ne tik sukurti esamų klientų grupę, tačiau ir nuolatos vykdyti naujų pirkėjų paiešką, t. y. esami klientai, nusprendę pasidalinti jūsų reklaminio pobūdžio žinute, išskirtiniais pasiūlymais ir nuolaidomis, sukuria papildomą potencialių pirkėjų srautą, kuris yra tiesiogiai orientuotas į jūsų įmonę, t. y. vartotojai yra susidomėję tuo, ką socialiniame tinkle matė, skaitė ar girdėjo.

Žinoma, maksimalių rezultatų pasieksite tinkamai plėtodami tiek pasirinktą socialinių tinklų strategiją, tiek naudodamiesi SEO paslaugų privalumais. Tikslinės auditorijos pritraukimas, jos išlaikymas ir naujų klientų operatyvi paieška užtikrins komercinę sėkmę, efektyvius ir ilgalaikius konkurencinius rezultatus.
 

Socialinių tinklų ateitis
Socialinės medijos vos per kelis metus pasikeitė beveik neatpažįstamai, t. y. kokybės principas nurungė kiekybės klausimą, verslas nusprendė atsisakyti vieno rinkodaros metodo plėtotės ir atsigręžti į didžiuosius socialinius tinklus, be to, buvo suprasta, kad neužtenka tiesiog užsiregistruoti – potencialius pirkėjus reikia sudominti ir išlaikyti jų entuziazmą. Efektyvus socialinio tinklo turinys negali apsiriboti tekstu – reikia žadinti visas pirkėjų jusles. Vertindami dabartinę internetinės rinkodaros praktiką ir įspūdingą socialinių tinklų evoliuciją, galime nuspėti ir ateities tendencijas, t. y. numatyti, kuria kryptimi suksis rinkodaros strategijos.

Rinkos specialistai įsitikinę, kad sparčiai augs bendruomenių tinklai, keisis biuro erdvės sąvoka, t. y. verslininkai ims vadovautis visiškai kitokiais darbo vietos sprendimais – juk plėtoti įmonės viziją galima ir kavinėje, tam tereikia nešiojamo kompiuterio ir spartaus interneto ryšio. Socialiniai tinklai nebebus vien pardavimo įrankis – jie taps efektyvia priemone, leidžiančia užmegzti glaudų ryšį su klientais, t. y. socialinė rinkodara taps komunikacijos centru. Tokiu būdu keisis pirkėjo-pardavėjo komunikacijos kokybė, daugiau dėmesio bus skiriama interaktyvumui, t. y. vartotojų įsitraukimui. Siekiant išnaudoti vaizdo, garso ir lietimo elementus, bus maksimaliai sumažintas tekstinio turinio prioritetas ir skatinamos potyrių galimybės. Interaktyvios idėjos vers pažvelgti toliau tekstinės komunikacijos ir svarbiausią vaidmenį skirti vizualiniam turiniui.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Marketingo paslaugos