Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Prekės ženklo komunikacija rinkoje

Kiekviena įmonė, siekdama išlaikyti rinkos dalyvių dėmesį, privalo formuluoti siūlomos prekės įvaizdį ir reputaciją, kadangi bet kokios prekės sėkmė priklauso nuo jos gebėjimo išsiskirti iš konkurentų.

Formuojant ilgalaikius teigiamus santykius su vartotojais, didžiausią vaidmenį atlieka žinomų įmonių vardai ir įsimenami prekių ženklai – įmonė turi siekti, kad jų siūloma prekė pirkėjams būtų svarbesnė už konkurentų siūlomus gaminius.

Kalbinės problemos: painus termino vartojimas

Kalbėdami apie prekės ženklą galvojame apie angliško žodžio „brand“ atitikmenį. Deja, terminas „prekės ženklas“ yra minėtojo angliško termino netikslus ir klaidinantis vertimas – „prekės ženklas“ atitinka angliško termino „trademark“ vertimą – tai ženklas, kuriuo žymimos prekės. „Brand“ yra daug platesnė sąvoka. Savaime suprantama, neturint aiškaus vertimo, kyla problemų ir dėl žodžio reikšmės suvokimo. Iš tiesų „brendas“ nėra vien tik prekės ženklas ar tam tikras logotipas – tai įvairios asociacijos, kurios kyla tuomet, kai išgirstame vieną ar kitą žodį, pamatome ženklą, spalvas ar formas. Kitaip sakant, „brendas“ yra vartotojo nuomonė apie tam tikrą rinkos dalyvį (rinkos dalyviu gali būti produktas, paslauga, organizacija, žmogus, šalis, idėja ir t. t.). Galima sakyti, kad „brendas“ yra tam tikras įvaizdis, tačiau kol kas šiam terminui tinkamo vertimo neturime. Tai reiškia, kad šiandien „prekės ženklas“ ir „brendas“ šnekamojoje kasdienėje kalboje nurodo tuos pačius dalykus.

Prekės ženklo kūrimas

Prekės ženklai yra kuriami. Pasitelkus įvairias priemones pasirinktą prekės ženklą ir jo įvaizdį galima projektuoti žmonių sąmonėje. Pirkėjai labiausiai vertina tuos prekės ženklus, kurių savininkai laikosi savo pažadų. Tai reiškia, kad prekė turi atitikti vartotojų lūkesčius.

šiandien stiprių lietuviškų prekės ženklų yra labai mažai – mūsų šalyje nėra nei stiprių ženklodaros (šiuo terminu vadinamas prekės ženklo kūrimas) agentūrų, nei ilgamečių prekės ženklo kūrimo tradicijų, todėl įmonei, sugalvojusiai kurti prekės ženklą, reikia veikti savarankiškai. Pats svarbiausias minėtojo ženklo kūrimo principas yra jo išskirtinumas ir aktualumas vartotojui – labai svarbu, kad prekės ženklas išsiskirtų iš konkurentų, nes tik tuomet jis bus pastebėtas, tačiau taip pat svarbu, kad jo išskirtinumas būtų aktualus pirkėjams ir patenkintų jų poreikius. Galima išskirti 5 pagrindinius prekės ženklo kūrimo etapus:

1. Rinkos pažinimas. Prekės ženklo kūrėjas turi suprasti rinkos dalyvį, kuriam bus kuriamas konkretus produktas – reikia aiškiai apibrėžti prekės ženklo kūrimo misiją, viziją, tikslus ir nustatyti tikslinę auditoriją, įvertinti savo bei konkurentų stipriąsias bei silpnąsias puses.

2. Strategijos kūrimas. šiame etape numatoma prekės ženklo strategija – apibendrinama prekės ženklo esmė, kuria ir remsis visa komunikacija su rinkos dalyviais.

3. Stiliaus kūrimas. šiame etape kuriami įvairūs firminio prekės ženklo stiliaus elementai: logotipas, spalvos, garsai, judesiai ir kiti elementai, galintys vartotojui priminti ir tiesiogiai sietis su prekės ženklu. Visi elementai turi išlaikyti vientisumą.

4. Numatytų stiliaus elementų gamyba. šiame etape gaminamos vizitinės kortelės, lipdukai, iškabos, kuriamas internetinis puslapis, rengiamas interjero dizainas ir atliekami panašūs darbai, užtikrinantys prekės ženklo gyvybingumą, matomumą ir pasiekiamumą.

5. Prekės ženklo valdymas. Prekės ženklas turi būti įvestas į rinką ir joje įsitvirtinti, todėl net ir sėkmingai pristatytas ženklas turi būti prižiūrimas ir kontroliuojamas.

Prekės ženklo funkcijos

Prekės ženklas yra tam tikras simbolis, kuris padeda atskirti vieno gamintojo prekes nuo kitų gamintojų prekių, todėl pagrindinė šio ženklo funkcija yra prekės šaltinio identifikavimas. Kartais prie prekės ženklų taip priprantama, kad jie imami vartoti apibendrinamąja prasme, tai reiškia, kad prekės ženklo pavadinimas jau pats apibūdina prekę ar net prekių grupę. Itin dažnai prekės ženklas vartotojų sąmonėje suprantamas kaip įmonės pavadinimas. Kita prekės ženklo funkcija yra garantuoti prekės kokybę. Jei žmogus yra patenkintas įsigytos prekės kokybe ir mato, kad prekės ženklo reklama atitinka realybę, jis vėl norės įsigyti tą patį produktą. Kai prekė įgauna vartotojų pasitikėjimą ir palankią reputaciją, tuomet prekės ženklas atlieka trečiąją funkciją – tampa reklamine priemone, kuri užtikrina palankias sąlygas naujai prekei, kadangi pirkėjas pasitiki to paties prekės ženklo produkcija. Taigi, nors prekės ženklas yra intelektinė nuosavybė, tačiau jis turi savo vertę. šiandien patys brangiausi prekių ženklai įkainojami milijardais dolerių.

Prekės ženklo nauda

šiandieniniame rinkos pasaulyje prekės ženklas yra labai stipri jėga, teikianti daug naudos tiek vartotojui, tiek rinkos dalyviui. Vartotojas vertina prekės ženklą todėl, kad jis padeda daug lengviau ir tiksliau pasirinkti tarp gausybės galimybių, pvz., jei jus norite kokybiškos aprangos, greičiausiai rinksitės žinomų prekės ženklų gaminius, kadangi manysite, kad jie yra kokybiškesni už nežinomo prekės ženklo drabužius. Be to, pirkėjas, naudodamasis prekės ženklais, kuria savo asmenybės įvaizdį – atskleidžia socialinį statusą. Iš tiesų statuso atskleidimas tam tikra produkcija yra žinomas nuo seno – praeityje žmogaus kilmę ir luomą rodė ordinai, trofėjai ir aksesuarai.

Rinkos dalyviui prekės ženklo nauda dar didesnė. Pirmiausia prekės ženklas sukuria pridėtinę vertę – turint stiprų prekės ženklą, galima parduoti ne tik daugiau produkcijos, bet ir padidinti jos kainas, kadangi žinomas ir žmonių pamėgtas ženklas sukuria aukštos kokybės įspūdį. Visuomenėje priimta manyti, kad įmonės, investuojančios į prekės ženklą, investuoja ir į pačios prekės kokybę. Be to, kokybiška prekė užtiktina vartotojų lojalumą. Tyrimai rodo, kad daugelis pirkėjų lieka ištikimi pamėgtai prekei net ir tuomet, kai kitų prekės ženklų atstovai siūlo akcijas ar bando kitais būdais vilioti pirkėjus. Negalima pamiršti ir to, kad pirkėjai, atradę jiems tinkantį prekės ženklą, rekomenduoja jį savo draugams ir artimiesiems – taip prekės ženklas gauna nemokamą ir ypač efektyvią reklamą.

Nuo ko priklauso prekės ženklo sėkmė?

Pagrindinis veiksnys, nulemiantis prekės ženklo sėkmę yra vartotojų elgsena. Iš tiesų stiprus prekės ženklas yra paremtas dviem pagrindiniais veiksniais: emocine ir funkcine verte. Sėkmės susilaukia tik toks ženklas, kuris pirkėjams kelia teigiamas emocijas, o pati prekė yra lengvai pasiekiama ir atitinkanti pirkėjų finansines galimybes.

Siekiant sukurti gerai įsimenamą prekės ženklą, reikia nepamiršti, kad svarbiausias jo elementas yra vardas – jis turi būti priimtinas, lengvai ištariamas ir prikaustantis pirkėjo dėmesį (originalus, išsiskiriantis, prasmingas). Prekės ženklo logotipo simboliai taip pat atlieka svarbų vaidmenį. Jie turi būti parinkti neatsitiktinai, o išreikšti svarbiausius įmonės prioritetus. Svarbų vaidmenį atlieka ir spalvos. Tyrimai rodo, kad didžiąją dalį nevalingų sprendimų žmogus priima atsižvelgdamas į spalvą. Nereikėtų pamiršti, kad prekės ženklo spalva turi atspindėti ir pačią prekę, kadangi kitaip žmogus nematys jokių sąsajų. Kuriant stiprų prekės ženklą, daug įtakos turi ir įmonės reputacija. To paties ženklo produktai turėtų būti orientuoti į tas pačias vertybes – kūrėjų planai privalo būti ilgalaikiai, kadangi klientai, naudodamiesi paslaugomis ar įsigydami prekę, turi jaustis saugiai, užtikrintai ir nedvejoti tarp jūsų bei jūsų konkurentų.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Reklamos paslaugos
P. Lukšio g. 7, VILNIUS
(606) 31237
www.euroego.lt
STENDŲ GAMYBOS ir REKLAMOS AGENTŪRA - EUROEGO. GAMINAME, PREKIAUJAME, NUOMOJAME mobiliais parodiniais stendus, parodų įrangą. Plačiausias stendų pasirinkimas Lietuvoje! Stendus gaminame iš anoduoto aliuminio, plieno, plastiko, medžio. Taip pat gaminame šviesdėžes, reklamines iškabas, ekspozicines vitrinas. Teikiame dizaino ir maketavimo paslaugas, gaminame plakatus, teikiame spaudą. VISOS REKLAMOS PASLAUGOS.
Šilutės pl. 27, KLAIPĖDA
(673) 82669
www.takareklama.lt
Reklamos paslaugos teikiamos visoje Vakarų Lietuvoje: lauko reklama, reklaminiai stendai, reklama ant transporto priemonių, reklaminė spauda, firminio stiliaus kūrimas.
Raudondvario pl. 76 -2A, KAUNAS
(672) 71588
www.grafikosdirbtuves.lt
Profesionalus leidinių dizainas ir maketavimas (reklaminės skrajutės, plakatai, ataskaitos, žurnalai ir kt.). Įmonės firminio stiliaus kūrimas - logotipai, vizitinės kortelės, stiliaus knyga ir kt.. Parodų stendų kūrimas; Individualūs parodų stendai, mobilūs stendai, staliukai ir kt. INTERNETINIŲ SVETAINIŲ IR EL. PARDUOTUVIŲ KŪRIMAS. Reklama internete: Google Adwords ir Facebook reklama. 3 D modeliavimas - interaktyvi objektų apžvalga parodoms, tinklalapiams. Grafika ir piešiniai ant sienų.
www.aukranga.lt
www.hres.lt
www.aukranga.lt
www.hres.lt