Logistikos įmonių plėtros tendencijos ir teikiamų paslaugų privalumų analizė

Publikavimo data: 2014-03-22 Logistikos įmonių plėtros tendencijos ir teikiamų paslaugų privalumų analizė Prieš daugiau nei 20 metų, Lietuvai atgavus nepriklausomybę, buvo intensyviai pradėtas pertvarkyti šalies transporto ūkis, skatinama vežėjų veikla ir logistikos verslo plėtra. Kasmet kūrėsi vis daugiau krovinius vežančių įmonių, jos intensyviai pradėjo vykdyti ir tarptautinius pervežimus. Prieš du dešimtmečius Lietuvoje buvo tik 88 logistikos įmonės, turinčios licencijas vežti keleivius bei krovinius, 2009 m. jų buvo jau beveik 7 tūkst., o transporto priemonių parką sudarė bene 34 tūkst. mašinų, iš kurių didžioji dalis buvo krovininiai automobiliai.

 

Logistikos plėtros tendencijos
Pasaulyje šiandien vyksta gana atkakli kova siekiant skatinti eksporto politiką, investicijas, didesnį prekių ir paslaugų mainų balansą bei naujovių ir inovacijų pritraukimą, kadangi tai labiausiai veikia valstybių ekonominio vystymosi greitį. Vystant intensyvius tarptautinius santykius bei sparčiai keičiantis inovacijomis prekių ir paslaugų judėjimui ypač svarbūs yra logistiniai veiksmai. Dėl šios priežasties inovacijų diegimas logistinėje veikloje bei logistinės veiklos tobulinimas ir plėtra tapo vienu svarbiausiu tarptautinio bendradarbiavimo objektu.

Paskutiniaisiais dešimtmečiais ekonominių, politinių ir technologinių pajėgų konvergencija ypač didelį dėmesį skyrė logistikos svarbos stiprinimui. Krovinių pervežimas ir pristatymas tapo vienu pagrindinių sėkmingo verslo aspektų. Pakito ir logistikos uždavinys: nuo paprasto produkto vežimo jis modifikavosi iki mokslo, kuris siekia kontroliuoti optimaliausius prekių, energijos ir informacijos srautus, pasitelkiant profesionalų valdymą, superkant, planuojant ir transportuojant prekes. Dėl šio pasikeitimo pakito ir logistikos vaidmuo: ji nuo vietinio perėjo į globalų, nuo taktinio – į strateginį, nuo vos nepastebimo – į labai daug lemiantį.

Spendžiant, ar valstybė laiku ir nedideliais kaštais gali prekiauti tam tikromis prekėmis ir paslaugomis, labai svarbią reikšmę įgavo muitinės ir jų veikla, transporto infrastruktūra, vidaus pervežimai, logistikos paslaugos, informacinės sistemos, uostų efektyvumas ir pan. Toks konkurencingumas – tai vienas svarbiausių veiksnių tiek tiriant, tiek ir praktiškai pritaikant šalies pajėgas pasinaudoti globalizacijos teikiamomis galimybėmis spartesniam ekonominiam augimui.

Tiek Lietuvos, tiek ir įvairių kitų šalių valdžia siekia kurti inovatyvius logistinius projektus, kurie galėtų palengvinti prekybą ir transportavimą. Tokios veiklos stoka gali neteisingai apibūdinti realią situaciją, nustatant ir įvertinant valstybės logistikos lygį bei apsunkinti darbą tiek šalių vyriausybėms, tiek ir įmonėms vystant logistines sistemas ir vertinant suvaržymus, kurie būna patiriami jungiant pasaulines rinkas, informuojant ir skatinant reformas.

šiuo metu Lietuva yra ypač rimtai susikoncentravusi į Europos Sąjungos nurodymą – iki 2040 metų geležinkeliu arba vandens transportu pervežti ne mažiau kaip pusę krovinių, gabenamų toliau nei 300 km atstumu. Todėl yra pradėtos net keturių viešųjų logistikos centrų statybos. Akivaizdu, kad logistika ir visas su ja susijęs sektorius yra viena svarbiausių sričių, kuriai Vyriausybė teikia didžiulį dėmesį, pagal apimtį nusileidžiantį tik Visagino atominės elektrinės statybų projektui.

Mūsų šalis šiuo metu koncentruojasi ties tuo, kad didžiausi miestai turėtų po viešąjį logistikos centrą, vienijantį sausumos, oro ir vandens kelius bei esantį strategiškai tinkama vieta kroviniams sandėliuoti. Pavyzdžiui, sotinėje esantis viešasis logistikos centras sulaukė investicijų iš privataus sektoriaus, o tai rodo, jog toks projektas yra iš tiesų rentabilus. Nekyla abejonių, kad gera pradžia pritrauks dar daugiau kapitalo, o pats Vilniaus viešasis logistikos centras trauks papildomus krovinius, skatins prekybą, sukurs nemažai darbo vietų ir gana stipriai prisidės didinant valstybės biudžetą.

Taigi, akivaizdu, kad norint prognozuoti įmonės veiklą reikia tinkamai įvertinti jos logistikos sistemą, kuri jau įsitvirtino bene visose srityse. Ji, panaudodama įvairias priemones, net tik užsiima pervežimu, bet ir dalyvauja naujų prekių kūrime, suteikiant specifinių savybių. Naudodamosi tokiais privalumais įmonės mažina kaštus ir plečia savo asortimentą. šiandieniniame pasaulyje ypač didelis dėmesys yra skiriamas įmonės veiklos efektyvumui. Vis svarbesniu tampa materialus turtas, sukurtas veikiant rinkodarai ir esant gerai logistikos kokybei. O efektyvus logistikos valdymas yra vienas svarbiausių aspektų siekiant pranašumo prieš konkurentus.

Ekonomikos nuosmukio įtaka logistikos sistemai
Mūsų šalyje dar nėra visiškai tinkamai įvertinta logistikos technologijų taikymo nauda, kuri ypač aktuali ekonominio nuosmukio laiku. Dėl šios priežasties įmonių veiklos efektyvumas, o dar labiau – sąnaudų mažinimas, tampa didžiule problema.

Norint, kad po sunkmečio logistikos sistema atsigautų  reikia parengti specialų planą bei prevenciją ir nustatyti krizės valdymo veiksnius: priemones jai sumažinti, atsiradimo priežastis, pasekmes, įsiskolinimus ir atsiskaitymus. Priežastis, kurios sukėlė daugybės įmonių bankrotą, reikia aiškintis atsižvelgiant į vidinius ir išorinius veiksnius, darančius tiesioginę įtaką organizacijai. Vidinės priežastys gali būti ekonominės, organizacinės ar finansinės, išorinės nusakomos kaip kylančios už organizacijos ribų, pvz., konkurencinės, technologinės, visuomeninės, teisinės. Dėl viduje ir išorėje kylančių pokyčių įmonės neretai nesugeba prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios aplinkos.

Ekonomikos nuosmukis smarkiai pakoregavo logistikos sektorių. Akcentuojama jog užsakymų skaičius, transportavimo ir sandėliavimo apimtys sumažėjo beveik penktadaliu. Pasikeitė ir klientų poreikiai. Jie renkasi pigesnį sandėliavimą ir tuos logistikos specialistus, kurie taiko mažesnes transportavimo kainas. Dėl šių priežasčių logistikos sektorius ėmė smarkiai plėsti nebrangių sandėliavimui skirtų patalpų plotą ir mažinti kainas.

Logistikos paslaugų nauda įmonėms
Ekonomiškai pajėgios įmonės neretai dvejoja: ar užsisakyti logistikos paslaugas, kada jos reikalingos, kodėl verta pasinaudoti logistikos paslaugų pirkimo privalumais. Juk medžiagų ir įvairių produktų transportavimas ir sandėliavimas neretai sudaro didelę dalį bendrovės veiklos išlaidų. Tačiau pažvelgus iš kitos pusės, pasamdžius specializuotą logistikos operatorių neretai dėl didesnio darbo efektyvumo smarkiai sustiprėja įmonės pozicijos rinkoje. Kitaip tariant, logistiką vykdant pačiai įmonei, ji patiria fiksuotas sąnaudas, t. y, turi išlaikyti sandėlius, automobilių parką ir pan., o išlaidų kiekis nepriklauso nuo pasiekiamos apyvartos. Kitaip yra samdant logistikos specialistus, kurie padeda sutaupyti išlaidų nuomojantis ar perkant transporto priemones, mokant algas darbuotojams.

Kitas labai svarus aspektas yra tai, kad samdant logistikos įmonę gaunama geresnė transportavimo ir rinkos aptarnavimo kokybė bei sutaupoma brangaus laiko. Kroviniai gabenami greičiau, tiksliau, lanksčiai reaguojama į klientų poreikius, vykdomas profesionalus prekių valdymas bei detalus administravimas.
Kalbant apie patį transportavimą, tai bene svarbiausia logistikos sistemos dalis, kadangi nuo jo pasirinkimo priklauso galutinė prekės kaina. Pati transportavimo kaina netiesiogiai siejama su išlaidomis, kurios skirtos atsargoms. Kuo jos mažesnės, tuo efektyvesnė transporto veikla. Kroviniai gali būti transportuojami automobiliais, laivais, lėktuvais, geležinkeliais ir net vamzdynais. Transportavimas sieja tiek gamybos procesus, tiek ir prekių paskirstymą ar net sunaikinimą. Kadangi gana sparčiai mažinami tarpiniai logistikos centrai, transportavimas turi vykti taip, kad prekės judėtų maksimaliu įmanomu greičiu.

Be to logistikos specialistai smarkiai prisideda ir prie naujų prekių kūrimo, kadangi jie užtikrina kokybiškų žaliavų bei medžiagų pristatymą bendrovei. O tai yra aukštos kokybės prekių gamybos pagrindas. Naudojant puikius komunikacinius ryšius su tiekėjais, gamintojais, vartotojais tiek vietiniu, tiek ir tarptautiniu mastu logistikos profesionalai gauna reikiamą informaciją, kuri būna reikalinga kuriant naują produktą bei moderniausias informacines technologijas.

Taigi, intensyviai vystant tarptautinius santykius ir sparčiai keičiantis inovacijomis, prekių ir paslaugų mainuose ypač svarbūs tampa logistiniai sprendimai bei logistinių įmonių plėtra. Modernūs logistikos sprendimai priimami remiantis žinomomis rinkos tendencijomis bei naudojant visas logistikos operatorių žinias. Panaudojant jas ir naujausius tyrimus siekiama skatinti spartesnę logistinių įmonių plėtrą.

______________________________________________________________________________________

Daugiau informacijos apie logistiką, pervežimus Europoje: https://baltictransline.lt/paslaugos/tarptautiniai-kroviniu-pervezimai/

Patalpinta rubrikoje(-ose): Logistika
Balsavo: 39
Adresas:
Jonažolių g. 19 -3, VILNIUS
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Automobilių transporto paslaugos
Logistika
Teikiame tarptautinių krovinių gabenimo paslaugas sausumos transportu, o taip pat muitinės tarpininkavimo paslaugas. Dalinių ir pilnų krovinių(...)
Balsavo: 31
Adresas:
S. Daukanto g. 37, KLAIPĖDA
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Automobilių transporto paslaugos
Geležinkeliai
Logistika
daugiau veiklų >
BPA (Baltic Port Agency) – aktyviai besivystanti ir jau spėjusi įgyti klientų pasitikėjimą ekspedicinė įmonė. Kompanija yra Lietuvos(...)
www.mokesciulabirintai.lt
www.sekluva.lt
www.mokesciulabirintai.lt
www.sekluva.lt