Kodėl svarbu kurti stiprų prekės ženklą?
Publikavimo data: 2015-04-16Prekės ženklas – tai simbolis, kuris leidžia atpažinti tam tikrų prekių ar paslaugų grupę ir atskirti jas nuo kitų tos pačios rūšies prekių, paslaugų, esančių rinkoje. Ženklai gali būti labai įvairūs: simboliai, turintys kažkokią reikšmę, žodžiai, šūkiai, emblemos, grafiniai ženklai, spalvos, jų deriniai ir pan. Tačiau, dabar aptarsime ne patį ženklinimą, o prekės ženklo reikšmę ir kokią naudą ji suteikia verslui.
Prekės ženklas – kokybės garantas
Žinoma, prekės ženklo išvaizda labai svarbi, todėl ji turėtų būti lengvai įsimenama ir susijusi su parduodamomis prekėmis ar paslaugomis. Tačiau svarbiausia, kad pamačius tam tikrą prekės ženklą žmogui turėtų būti aiškus jo šaltinis, pagal kurį sprendžiama, apie to ženklo paslaugų ir prekių kokybę. Kokybė turi labai daug įtakos prekės ženklo žinomumui bei klientų pasitikėjimui. Dažnai pirkėjai radę tikrai gerą produktą, paslaugą pasidalina šia žinia su draugais tiek bendraujant gyvai, tiek socialiniuose tinkluose. Tai daro nemokamą, bet puikią reklamą prekės ženklui, ir padeda jam užtikrintai įsitvirtinti rinkoje. Kuo daugiau žmonių pasitiki tam tikru prekės ženklu ir jį rekomenduoja kitiems, tuo jis įgauna didesnę vertę, tampa populiaresnis ir platesnis ratas žmonių stengiasi jį įsigyti.
Žinomi ir madingi prekės ženklai – paklausesni
Socialiniai tinklai mūsų gyvenime užima vis didesnę jo dalį. Juose bendraujama, dalijamasi kasdieniais ir svarbiais gyvenimo įvykiais, taip pat ir atsiliepimais apie naudingus produktus, kokybiškai teikiamas paslaugas. Daugelis rašo savo tinklaraščius, kuria vaizdo įrašus apie tai, ką rekomenduoja, o ko daugiau nebeįsigytų. Daugelis nusprendęs pirkti ir pasinaudoti tam tikra paslauga, dažnai apie tai informacijos ieško internete. Kuo daugiau teigiamų nuomonių randama apie kažkurį prekės ženklą, tuo didesnė tikimybė, jog klientas pasirinks būtent šį variantą.
Tačiau dabar žmonės vis dažniau renkasi ne tik prekę ar paslaugą, bet jų visumą: įsigyjant rinkoje aukštas pozicijas užimantį prekės ženklo produktą, tikimąsi ne vien tik aukštos gaminio kokybės, bet ir malonaus bendravimo, aptarnavimo. Kai kurie žmonės jaučiasi gerai būtent turėdami tam tikro ženklo produktus, prekes (vairuoja tam tikros markės ir modelio automobilį, naudojasi populiariausių gamintojų išmaniosiomis technologijomis, rengiasi žymių įmonių ar dizainerių kurtais drabužiais ir pan.). Pastaruoju metu tai tapo ypač aktualiu, įdomiu reiškiniu ir rinkodaros bei reklamos sudedamąja dalimi. Daugelis verslininkų tai žino ir sugeba pasinaudoti, pavyzdžiui, teigdami, jog norint užimti visuomenėje tam tikrą vietą, būtina turėti būtent tos firmos prekę. Jeigu nesinaudosi šiuo daiktu ar paslauga – tu nebūsi kartu su visais, nepritapsi. Ir daugeliu atveju – tai veikia! Dėl viso to tikrai negalima kaltinti verslininkų, kadangi norint išlaikyti prekės ženklo vertę, reikia nebijoti naujovių ir jas pritaikyti prie savo ilgalaikių rinkodaros planų.
Įgytas pasitikėjimas – nauda verslui
Kartais žmonės, jeigu jau pasitiki kokiu nors prekės ženklu, tai būtent jį ir renkasi, nerizikuodami įsigyti pigesnę, bet galbūt nekokybišką, prekę. Jie lieka ištikimi pamėgtam prekės ženklui net ir šiek tiek pakėlus jo kainą. Taigi, iš prekių ar paslaugų, turinčių žinomą prekės ženklą, uždirbama daugiau negu iš tokios pačios prekės, kuri neturi arba yra žymima kol kas nežinomu prekės ženklu. Kai prekės ženklas tampa žinomas ir juo žmonės pasitiki, jis tampa puikia reklamos priemone: gerai vertinamas ženklas gali pakelti įmonės pelną reikiamu metu, pavyzdžiui, kai įmonę aplanko sunkus laikotarpis, galima skirti pinigų prekės ženklo reklamai ir tai dažniausiai atsiperka! Pristatant naują produktą ar paslaugą, žinomas prekės ženklas turi daug įtakos – būtent jis gali paskatinti žmones išbandyti siūlomą naujieną, be baimės įsigyti nekokybišką prekę ar paslaugą.
Svetimo prekės ženklo naudojimas
Prekės ženklas žymi išskirtines prekių ar teikiamų paslaugų savybes, atspindi įmonės viziją, vertybes. Dažnai tol, kol prekės ženklas tampa žinomu ir turinčiu tam tikrą vertę, prireikia labai daug laiko ir pastangų. Todėl unikalių prekės ženklų kūrėjai juos užregistruoja. Kai prekės ženklas tampa patentuotas, jis yra saugomas tos valstybės įstatymų. Tuomet tokiu ženklu pažymėti kiti produktai, prekės, gali būti tiesiog neleidžiami apyvartoje. Norint naudoti jau įregistruotą prekės ženklą, reikia gauti jo savininko sutikimą, o jeigu ženklas bus naudojamas savavališkai, jo savininkas gali kreiptis į teismą.
Norint tapti tvirtu lyderiu rinkoje, labai svarbu kurti kokybišką prekės ženklą, kuris atėjus laikui įgis žmonių pasitikėjimą ir bus puikus garantas tiek naujiems, tiek esamiems klientams. Įdėjus laiko ir pastangų, vėliau visa tai atsipirks su kaupu.