Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Klestintis internetinės prekybos verslas: kaip sukurti ir prižiūrėti elektroninę parduotuvę?

Publikavimo data: 2014-03-22 Klestintis internetinės prekybos verslas: kaip sukurti ir prižiūrėti elektroninę parduotuvę? Internetinės prekybos verslas Lietuvoje įgavo pagreitį. Šiuo metu turime daugiau nei 500 pilnu pajėgumu funkcionuojančių elektroninių parduotuvių. Rinkos specialistai įsitikinę, kad internetinės prekybos suklestėjimui didžiausią įtaką padarė šalį užklupusi finansinė krizė. Daugelis verslininkų atsisakė įprastų parduotuvių ir visas pajėgas sutelkė prekybai internetu. Toks pasirinkimas iš tiesų padėjo sutaupyti sąnaudų: nereikėjo skirti lėšų patalpų nuomai, samdyti personalo, o visas svarbiausias funkcijas atliko automatizuota sistema, prižiūrima vieno IT specialisto. Tiesa, ne visi prekybininkai galėjo džiaugtis komercine sėkme. Daugelis elektroninių parduotuvių žlugo net neįsibėgėjusios. Šią netektį nulėmė žinių trūkumas ir atlaidus požiūris į internetinį verslą.

 

Pirmieji darbai ir svarbiausi niuansai

Jei nusprendėte įsiteigti elektroninę parduotuvę, tačiau jūsų žinios apie internetinį verslą ir IT sprendimus yra gana miglotos, svarbiausius darbus turėtumėte patikėti profesionalams. Nepagailėkite investicijų, skirtų kvalifikuoto specialisto samdymui, kadangi jis turės priimti techninius sprendimus, kurie nulems jūsų verslo plėtros galimybes.

Elektroninę prekybą galite pradėti nuomodami jau sukurtą elektroninę parduotuvę arba įsteigdami visiškai naują internetinės prekybos tinklalapį. Pirmasis atvejis labiau tinka smulkiajam verslui, antrasis – vidutiniam arba stambiajam verslui. Pagrindiniai skirtumai tarp šių projektų yra biudžetas ir galimybė diegti naujas funkcijas, atsižvelgiant į individualius poreikius.

Žinoma, vien elektroninės komercijos sistemos įsigijimas ir šios sistemos parengimas komercinės sėkmės užtikrinti negali, todėl iškart po to, kai nuspręsite, kokiai auditorijai jūsų siūloma prekė ar paslauga yra skirta, sugalvokite originalų parduotuvės pavadinimą ir sukurkite išskirtinį logotipą.

Galvodami apie parduotuvės pavadinimą, nepamirškite, kad pagrindinė jo paskirtis – pristatyti jūsų produktus. Pavadinimas kurs tam tikras asociacijas ir vaizdinius, o pirkėjai interpretuos jūsų prekes. Išlaisvindami savo vaizduotę, būkite atsargūs – pavadinimas negali sukelti prastų asociacijų ar būti klaidingai interpretuojamas (kadangi pirkėjas jausis apgautas), be to, jis turi būti lengvas ir greitai įsimenamas, tačiau pabrėžti siūlomos produkcijos unikalumą.

Nors parduotuvės pavadinimas kalba pats už save, tačiau daugelis žmonių lengviau įsimena vaizdus. Atsižvelgdami į šį faktorių, privalote sukurti lengvai įsimenamą, tačiau unikalų ir konkrečiai jūsų įmonei tinkantį logotipą. Nepamirškite, kad šis simbolis privalo perteikti tam tikrą žinutę ir įsisprausti į pirkėjo sąmonę taip giliai, kad taptų atpažįstamas per kelias sekundes.

 

Rinkodara

Pradėjus internetinės prekybos verslą sulaukti didesnio klientų srauto, nesiimant konkrečių veiksmų, tiesiog neįmanoma. Tai reiškia, kad atidarę elektroninę parduotuvę, privalėsite investuoti į reklamą. Deja, turbūt visi esate girdėję, kad reklama gali ir neatsipirkti, todėl turite gerai pagalvoti, kokiais sklaidos kanalais naudositės ir kiek realios naudos jie jums atneš. Jei atradote idealiai jums tinkantį reklamos būdą, investicijų gailėti neturėtumėte. Nepamirškite, kad tinkamai investuoti pinigai žada milžinišką pelną.

Apgalvota ir planingai vykdoma rinkodara yra internetinės prekybos varomoji jėga. Šiuo metu lankytojų srautas gali būti didinamas pačiais įvairiausiais būdais, pvz., lankytojus jūs tiesiog galite nusipirkti, mokėdami už reklamos juostų paieškos sistemose paspaudimus – tai vienas paprasčiausių būdų, leidžiančių maksimaliai padidinti potencialių pirkėjų srautą. Tiesa, nereikėtų pamiršti, kad ši sistema pareikalaus didelių investicijų. Kitas klientų pritraukimo būdas – reklama socialiniuose tinkluose. Tai nėra brangu, o lankytojų srautas akivaizdžiai padidėja. Tiesa, priešingai nei pirmuoju atveju, lankytojai į jūsų svetainę gali užsukti visiškai nesuinteresuoti, o tai reiškia, kad potencialių pirkėjų srautas padidės minimaliai. Žinoma, užsukę vieną kartą į jūsų parduotuvę, lankytojai ją gali įsidėmėti ir prisiminti kitą kartą, kuomet jūsų paslaugų ar prekių jiems iš tiesų reikės.

Šiuo metu didžiausio internetinės prekybos verslininkų dėmesio sulaukia rinkodaros įmonių siūlomas optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, SEO paslaugos yra pats naudingiausias sprendimas, leidžiantis maksimaliai padidinti potencialių pirkėjų srautą. Tiesa, optimizavimo paslaugos yra ilgalaikis procesas, todėl greito efekto tikėtis nereikėtų. Žinoma, bet koks internetinės rinkodaros būdas, žadantis jums didžiausią komercinę sėkmę, yra ilgalaikė investicija. Nepamirškite, kad nors į internetinio puslapio sukūrimą investuosite palyginus nedaug, tačiau klientų pritraukimui ir nuolatinio lankytojų srauto palaikymui jums bus reikalingos nemažos išlaidos, o visiškai atsisakę internetinės rinkodaros pasiūlymų, komercinės sėkmės galite ir nesulaukti.

 

Turinio parengimas ir elektroninės parduotuvės priežiūra

Siekdami sėkmingos internetinės prekybos, privalote pasirūpinti tinklalapio turinio parengimu ir nuolatine įsteigtos parduotuvės priežiūra. Jei įkūrėte parduotuvę, kurioje parduodamos tam tikros prekės ar paslaugos, privalote atidžiai parengti siūlomų paslaugų aprašymus. Nesuklyskite galvodami, kad elementarių rašybos taisyklių nepaisymas ar atsainus požiūris į prekių fotografijas, neturės jokios įtakos prekybos mastams. Šiandien jūs neišvengiamai susidursite su milžiniška konkurencija, todėl jūsų siūlomi produktai turi būti ne tik naudingi, bet ir įdomiai bei gražiai pateikti, t. y. jūsų internetinis katalogas turi sudominti klientą ir neleisti jam pagalvoti apie jūsų konkurentus.

Visos siūlomos prekės ar paslaugos jūsų parduotuvėje turi būti gražiai išdėstytos. Tai reiškia, kad privalote užtikrinti ne tik patrauklų svetainės dizainą, bet ir pasirūpinti, kad visos puslapyje pateiktos nuotraukos stilistiškai derėtų tarpusavyje, kad klientams būtų paprasta naudotis jūsų paieškos sistema. Beje, šios srities specialistai tvirtina, jog patraukliausiai atrodo tos nuotraukos, kurių dizainas – minimalistinis. Pernelyg spalvingos ar nereikalingomis detalėmis apkrautos fotografijos blaškys pirkėjo dėmesį arba net pradės varginti jo akis. Be to, nesistenkite parodyti siūlomos prekės „kitu kampu“, t. y. neišryškinkite tų savybių, kurios nėra esminės arba tam gaminiui nebūdingos. Pirkėjas turi tiksliai matyti, ką gaus. Žinoma, tai nereiškia, kad neturite pabrėžti prekės unikalumo.

Nepamirškite pagalvoti apie mygtukų, nuotraukų ir teksto dydžius. Viskas jūsų tinklalapyje privalo derėti tarpusavyje ir turėti elegancijos prieskonį. Venkite didelių mygtukų, ypač raginančių pirkti ar užsisakyti, pasistenkite pernelyg dažnai nenaudoti kitokio šrifto ar milžiniškų raidžių. Elektroninės komercijos platforma turi būti ruošiama kūrybingai, tačiau „nesutirštinant spalvų“. Žinoma, spalvinių akcentų atsisakyti nereikėtų. Svarbiausius mygtukus ar tekstinius akcentus pirkėjai privalo išskirti iš viso jiems pateikto turinio.

Kurdami elektroninę parduotuvę nepamirškite mobiliųjų įrenginių. Šiuo metu mobilaus interneto panaudojimas yra viena iš labiausiai augančių verslo sričių, todėl kurdami elektroninę parduotuvę, pagalvokite apie tai, kaip ji atrodys išmaniojo telefono ekrane. Pasirūpinkite, kad pirkėjai, naršantys po jūsų parduotuvę telefonu, matytų tokį patį turinį kaip ir prie kompiuterio sėdintys asmenys. Įsitikinkite, kad nebus blokuojamos puslapio naršymo funkcijos. Nepamirškite, kad jūsų parduotuvei bus reikalinga nuolatinė priežiūra. Turėsite reguliariai atnaujinti prekių katalogą, teikti įvairius pasiūlymus ir pranešti apie organizuojamas akcijas. Be to, jums reikės administruoti pirkėjų užklausas, atsakyti į rūpimus klausimus, pasirūpinti prekių pristatymu ir atlikti kitus panašaus pobūdžio darbus.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Interneto parduotuvės
Žalgirio g. 135 , VERSLO CENTRAS 135, VILNIUS
(5) 2111015
STUDIO MODERNA yra pirmaujanti daugiakanalė elektroninės prekybos organizacija. VYKDO PREKYBĄ GERAI ŽINOMAIS PREKIŲ ŽENKLAIS: DORMEO,
www.ekosfera.lt
www.svedasupaminklai.lt
www.ekosfera.lt
www.svedasupaminklai.lt