Kaip padidinti produktyvumą darbe?

Publikavimo data: 2015-09-18 Kaip padidinti produktyvumą darbe?

produktyvumas darbeProduktyvumas yra labai svarbus veiksnys, įtakojantis Jūsų sėkmę darbe. Verslo savininkai, direktoriai ir vadovai tikisi ir nori gauti maksimalią naudą iš savo darbuotojų. Jei kuris iš jų neatlieka paskirtų darbų taip efektyviai ar veiksmingai, kaip kiti, tikėtina, jog jo ilgalaikės darbo perspektyvos nėra pačios geriausios. Pažįstama situacija? Jei taip, svarbu laiku susimąstyti, kaip viską galite pakreipti savo linkme. Norint darbe daugiau suspėti nebūtina prie užduočių užsibūti kuo ilgiau, svarbiausia tinkamai planuoti laiką ir dirbti organizuotai.

Susiplanuokite kitos dienos darbus

Dieną dirbsite daug produktyviau ir tikslingiau, jeigu jau ryte žinosite, ką šiandien turite padaryti. Kol kiti tuo metu dar tik planuosis savo veiklą, Jūs galėsite pradėti dirbti.  Iš vakaro galvojant apie rytojaus darbus, pirmiausia dėmesį skirkite užduotims, projektams, kuriuos turite atlikti, pristatyti anksčiausiai. Toks planavimas padeda neprarasti darbo ritmo, kai susiduriate su netikėtomis, neplanuotomis situacijomis, kurios darbe tikriausiai neišvengiamos, kadangi Jūs žinote, ką turėsite daryti toliau, kai grįšite prie savo užduočių. Taip pat toks sąrašas suteikia pasitikėjimo savimi, kai pagaliau galite pažymėti jau padarytus darbus.

Planuodami darbus atkreipkite dėmesį į savo organizmą, kadangi vieni žmonės darbingiausi yra ryte, o kiti viską daug greičiau atlieka prieš ar po pietų. Dar kitiems – pats produktyviausias darbas likus kelioms valandoms iki darbo pabaigos. Pagal tai skirstykite savo svarbiausius dienos tikslus ir veiklas. Taip pat stebėkite, kada darbus dažniausiai sutrukdo kolegos ar kiti išoriniai veiksniai.

Padarykite kelių minučių pertrauką

Jei kažkoks nutikimas sutrukdė Jūsų darbus, o po jo negalite susikaupti, ar jaučiate, kad stipriai pavargote po atliktos užduoties, leiskite sau atsipūsti – kelias minutes užsiimkite veikla, nesusijusia su darbu: atsigerkite kavos ar trumpam išeikite įkvėpti gryno oro. Tos kelios laisvos minutės gali padėti šiek tiek atsikvėpti, ramiai kažką apmąstyti, o po to į darbą grįžtama ir pažvelgiama kitomis akimis.

Susikoncentruokite į vieną veiklą

Nors dabar labai populiaru sau prisiimti ir vienu metu bandyti atlikti kuo daugiau įvairių projektų, tačiau toks įprotis yra daugiau žalingas, negu gali atnešti Jums naudos. Prisiimdami sau daug darbų, prisiimate ir visą atsakomybę už jų įvykdymą, o nesusitvarkant su viskuo laiku, galite prarasti vadovų pasitikėjimą, dėl ko vėliau Jums nebus patikėtos svarbesnės užduotys. Kuo daugiau užduočių sau priskiriate, tuo labiau galite būti išsiblaškęs, dėl ko nukentės ir atlikto darbo kokybė. Dėl to geriau savo visą dėmesį sutelkti į vieną užduotį ir tik ją tinkamai atlikus, pereiti prie kito projekto.

Laikykitės nustatytų terminų

Jokių darbų neatidėliokite paskutinei minutei: geriau viską pradėti kuo anksčiau ir pasilikti laiko patikrinimui, nei leisti sau patirti didžiulį stresą, galvojant, ar tikrai viską spėsite laiku. Spaudžiant ribotam terminui kai kurie žmonės sugeba suimti save į rankas ir viską daryti greičiau, tačiau dažniausiai didelis spaudimas tik pakiša koją kokybės atžvilgiu. Žinant galutinius terminus kartais norisi patingiauti, galvojant, kad dar liko daug laiko, tačiau kuo toliau atidedam, tuo greičiau tas laikas prabėga. Jei kelis kartus su naujais projektais pradėsite dirbti nedelsiant, tikėtina, jog pamačius naudą, tai taps Jūsų įpročiu, kurio tikrai nenorėsite atsisakyti.

Venkite itin sočių pietų

Pietų metu stenkitės nepersivalgyti sunkaus maisto, geriau vartokite daugiau gerųjų angliavandenių, baltymų, skaidulinių medžiagų turintį maistą. Jis neapsunkins organizmo, suteiks energijos likusiai dienos daliai. Pertraukėlių metu užkandžiaukite ne spurgomis ir saldainiais, verčiau rinkitės riešutus, šviežius ar džiovintus vaisius, uogas. Dažnai žmonės, nespėjantys laiku atlikti užduočių, vartoja energetinius gėrimus, bloguosius angliavandenius (saldumynus) tikėdamiesi papildomos energijos, tačiau tas efektas trunka kelias valandas, o štai, pavyzdžiui, miego sutrikimai dėl didelio kofeino kiekio ir kitos organizmo pasekmės jaučiamos net ir kitą dieną, kas sutrikdo normalų darbų ritmą.

Susitvarkykite savo darbo vietą

Ant stalo esanti netvarka tikrai nepadeda susikaupti, o priešingai – trukdo susikoncentruoti, ilgina darbo laiką, kai tarp krūvos įvairiausių dokumentų, kitų raštų bandote rasti Jums tuo metu reikalingą. Kol ieškote, galėtumėte nuveikti kitus svarbesnius darbus. Taip pat ir su el. paštu ar kompiuteryje esančiais dokumentais, kurių neturėtumėte apleisti: geriau kiekvieną ar kas keletą dienų ištrinti nereikalingus laiškus, susitvarkyti kompiuterio failus pagal Jums patogias kategorijas, nei vėliau praleisti daug laiko, kol rasite reikalingą, pasimetusį dokumentą. 

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos