Kaip kurti pelną nešantį tinklaraštį?

Publikavimo data: 2014-09-17 Kaip kurti pelną nešantį tinklaraštį? Intensyviai tobulėjančių technologijų amžiuje tiek verslininkai, tiek ir paprasti vartotojai kuria naują bendravimo internetu kultūrą. Vienas iš puikių pasirinkimų – savo asmeninio ar įmonės tinklaraščio rašymas. Tai darant verslininkams atsiranda galimybė bendrauti su savo klientais, kurti ir garsinti prekės ženklą, generuoti pardavimus. Kai tinklaraštis atlieka šias funkcijas reikėtų, kad jis suklestėtų ir atneštų naudos. Pateikiame keletą patarimų, kaip optimizuoti savo įmonės tinklaraštį, kad jis atneštų didžiausią naudą.

 

Kokybiškas originalus turinys
Kiekvienas interneto vartotojas internete ieško, kokybiško, originalaus, nišinio turinio. Jei jau kažką žadate, tai tą ir duokite žmonėms. Taip skaitytojams parodysite, jog dirbate kokybiškai ir jie po truputį įgaus pasitikėjimą jumis. Originalus tinklaraščio turinys padarys jį išskirtiniu, o tai užtikrins nuolatinį lojalių lankytojų srautą ir padidins lankomumą. Dalykiška konkreti informacija bus priimtina kiekvienam. Skaitytojai gavę iš Jūsų kažką naujo ir konkretaus tikrai jums atsidėkos už sutaupytą laiką.

Norėdami kurti gerą turinį būtina susikurti savo idealaus kliento portretą, t. y. apsibrėžti konkretų asmenį, kuriam jūsų pateikta informacija yra reikalinga ir aktuali. Šį darbą rekomenduojama atlikti raštu, kad vėliau aiškiai galėtumėte suprasti savo skaitytojo, o tuo pačiu ir potencialaus kliento, poreikius bei tiksliai į juos taikyti. Taigi, jei tik pradėjote rašyti savo asmeninį arba verslo tinklaraštį, būtina ne tik gerai apgalvoti jo turinį, bet ir įsitikinti, jog jis bus tinkamas tikslinei auditorijai. Be to reikėtų iš anksto apgalvokite tai, kaip bendrausite su savo skaitytojais. Jei nesilaikysite šių taisyklių, jūsų tinklaraštis greičiausiai liks tik vienas iš daugelio.
 

Geriausią turinį skelbkite pas rinkos senbuvius

Jei jūsų tinklaraštis dar tik pradeda veikti, jam būtinai reikia lankytojų, kurie dalintųsi jūsų turiniu su kitais. Todėl, jeigu parašote iš tikrųjų naudingą ir vertingą turinį, pradžioje geriausia jį paskelbti kitose internetinėse erdvėse, kurios sėkmingai veikia ne vienerius metus, jau turi nemažą autoritetą ir didelę nuolatinių skaitytojų auditoriją. Tai unikali galimybė originaliu  kokybišku turiniu dalintis su plačiąja visuomene, dažniausiai nemokamai. Naudojantis kokybiškų resursų autoritetu gaunama abipusė nauda: skaitytojai paspaudę ant nuorodos, esančios tekste, pateks į jūsų tinklaraštį, o ir svetainė, kurioje talpinate turinį, sulauks skaitytojų. Svarbu orientuotis ne į kiekybę, o į iš tiesų vertingo, originalaus turinio kūrimą savo skaitytojams. Galų gale tai tikrai atsipirks.
 

Skatinkite pirkimą
Niekam ne paslaptis, kad visiems labai aktualus yra naudingas ir nemokamas turinys. Įdomu tai, kad toks turinys taip pat puiki galimybė pritraukti naujų lankytojų srautą, tačiau jie iš jūsų nieko nepirks. Savo lankytojus reikia „treniruoti“ pirkti iš jūsų. Be abejonės tai jokiu būdų nereiškia, jog turite visą naudingiausia ir kokybiškiausią tinklaraščio turinį paversti „mokamu“. Tačiau taip pat nereikėtų visko, kas yra geriausia, atiduoti „už dyką“.

Gana paprastas ir dažnai pasitvirtinantis veiksmas išmokyti skaitytojus iš jūsų pirkti – tai akivaizdus kvietimas tinklaraštyje atlikti konkretų veiksmą, pvz., jei skaitytojas nurodys savo el. pašto adresą, jis mainais gaus naujausią nemokamą el. knygą, su kita jam aktualia informacija. Tokiu būdu savo skaitytoją išmokysite spausti mygtuką „gauti naudos“. Vėliau jis pasitarnaus parduodant vertingas žinias arba paslaugas už tikrus pinigus. Kiekvieną kartą po įrašu tinklaraštyje nurodykite, kad skaitytojas pasidalintų naudingu turiniu su kitais.
 

Būkite pastovūs, kurkite ryšį
Dažna klaida, kurią daro net ir gerų tinklaraščių savininkai, kai jų lankytojų srautas nustoja augti –  stabdo rašymą. Norint, kad lankomumas nuolatos augtų, reikės rašyti ne tik kokybiškai ir originaliai, tačiau ir nuosekliai bei periodiškai. Būtent periodiškumas yra tas dalykas, kuris padeda išlaikyti esamą skaitytojų srautą ir prisitraukti naują, be to, išmoko nuoseklumo. Nors ši taisyklė ir labai svarbi, tačiau jos laikytis gana sudėtinga.

Kiekvieną kartą kai po jūsų įrašu kas nors paliks komentarą, būtinai į jį atsakykite. Darykite tai itin mandagiai ir profesionaliai. Taip sukursite stiprų ilgalaikį ryšį su lankytojais. Jei šio ryšio nebus, niekuomet neturėsite didelių galimybių parduoti savo produktą arba paslaugas. Taigi, būtinai atsakykite į lankytojų komentarus ir stenkitės skatinti žmones dar daugiau komentuoti ir klausti. Tinklaraštis įdomus, vertingas ir lankomas bus tik tuomet, kai kiti pamatys, kad juo domisi ir daugiau žmonių.
 

Kaip greičiau pritraukti lankytojų?
Jūs negalėsite užsidirbti pinigų, jei neturėsite pakankamai lankytojų – tai yra šventa tiesa. Jeigu tinklaraštyje niekas nesilanko ir neskaito turinio, tuomet niekas ir negali pirkti. Jei svetainę pildysite kokybišku turiniu, bėgant laikui lankytojų srautas iš paieškos sistemų augs, tačiau reikės ilgai laukti, kol jis taps populiarus. Vien puslapio optimizacijos (SEO) čia nepakaks. Sprendžiant lankomumo problemą puikiai pasitarnaus socialiniai tinklai (Lietuvoje pats populiariausias yra „Facebook“) ir, be abejonės, sparčiai augantis bei tobulėjantis „Google Plus“.

Socialiniuose tinkluose susikurkite savo tinklaraščio paskyrą ir dalinkitės pačiu įdomiausiu turiniu su skaitytojų auditorija. Dar vienas puikus būdas populiarintis – naudotis mokama „Facebook“ reklama. Ji atkreips tik susidomėjusių asmenų dėmesį, kurie tikrai gali tapti lojaliais jūsų klientais. Išlaidos tokio tipo reklamai tikrai bus nedidelės – pradžiai galima skirti 100 Lt per mėnesį arba net dar mažiau. Puikus pasirinkimas yra ir „ Google Adwords“ reklama, kurią naudojant tikslinius lankytojus, greičiausiai tapsiančius ir klientais, galima pritraukti jau šiandien.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Interneto paslaugos