Inovacijų plėtra įmonėje – kiekvieno verslininko sėkmės garantas

Publikavimo data: 2014-09-22 Inovacijų plėtra įmonėje – kiekvieno verslininko sėkmės garantas Įvairios verslo įmonės, siekdamos tikslų, naudoja keletą pagrindinių strategijų. Vienos yra linkusios sumažinti savo prekių ar paslaugų kainas, kitos mėgina išsiskirti, pačios drąsiausios imasi kūrybinių darbų ir tampa rinkos novatorėmis. Verslo strategijų ir inovacijų kūrėjai pastebi, kad kiekviena įmonė didžiausią dėmesį turėtų koncentruoti į tas naujoves, kurios ne tik geriausiai atitinka organizacijos koncepciją ir galimybes bet ir formuoja konkurencinį pranašumą prieš kitus.

 

Inovacijų nauda ir grėsmės
Nė viena įmonė neturėtų baimintis priimti naujovių. Joms nepasiteisinus, didelių nuostolių, greičiausiai, nepatirsite, tačiau inovacijoms pasitvirtinus jūsų įmonė ne tik skaičiuos finansinį pelną, bet ir formuos gerą reputaciją ir padidins kapitalą. Visa tai daro teigiamą įtaką tiek vartotojams, tiek ir akcininkams ar investuotojams, išaugina organizacijos vertę ir suteikia papildomos investicijų grąžos. Kita vertus, egzistuoja ir kita naujovių daromos įtakos pusė.

Jei jūsų įmonė novatoriška, kuria daug verslo naujovių, turėsite susitaikyti su tuo, kad jos gana greitai bus nukopijuotos. Rinkoje tikrai atsiras jūsų sukurtos idėjos plagiatų bei pakaitalų, kurie gali smarkiai klaidinti vartotojus. Dėl šios priežasties jums gali tekti investuoti papildomų lėšų į unikalių savo produktų bei paslaugų pristatymą. Kol jūsų konkurentas manipuliuos nukopijuoto produkto kaina ir mėgausis trumpalaikiu pelnu, jums reikės kantriai laukti savo investicijų rezultatų.

Tokių vartotojų, kurie nedelsdami išbando rinkoje atsiradusią naujovę, yra vos 5 procentai. Visus likusius jums reikės įtikinti naujovės nauda ir įgyti jų pasitikėjimą. Taigi, nemažos finansinės lėšos yra reikalingos ne tik produktams kurti, bet ir juos išbandyti, pristatyti, tobulinti, o tai savo ruožtu reiškia ir tinkamų darbuotojų paiešką bei jų kūrybiškumo tobulinimą. Įvertinus inovacijų suteikiamą naudą ir keliamas grėsmes, pamąsčius, kad nauja idėja ar produktas gali nepasiteisinti, tampa labai aišku, jog inovacijų kūrimo strategija yra pagrįsta didele rizika.
 

Būtina skatinti kūrybingumą
Norint kurti naujas idėjas, paslaugas bei produktus reikia kūrybiškų minčių ir tinkamų sąlygų. Nuo to ir priklauso pelningi sprendimai. Žmonės, kurie dirba novatoriškoje įmonėje  privalo būti visiškai atviri naujai patirčiai. Tik tada jie galės laisvai priimti ir įvertinti kiekvieną originalią idėją ar mintį, nenaudodami jokių gynybinių reakcijų ir nevaržydami savęs stereotipais. Tai gali gimti tik ramioje, laisvoje ir socialioje aplinkoje, kurioje visą dėmesį galima sukoncentruoti į kuriamą sprendimą. Žmonės tokioje aplinkoje turi būti atsipalaidavę ir ramūs. Stresas bei itin didelis ir intensyvus darbo krūvis kūrybiškumą visuomet tik slopins. Be to kūrėjų komandai reikėtų skirti ir pakankamai laiko. Negalima reikalauti, kad  per naktį atsirastų naujų idėjų. Taip tikai nebus.

Be abejonės, pati svarbiausia sąlyga inovacijų atsiradimui yra vidinis polėkis, tai reiškia, kad gerai kuriama tik tada, kai tai yra labai svarbu ir pačiam kūrėjui. Tai taip pat galima įvardyti tiesiog kūrėjo aistra arba motyvacija. Vadovas savo ruožtu visada turi būti suinteresuotas atrasti ir priimti netradicinį originalų sprendimą, pastebėti ir įvertinti žmogaus pastangas. Taip pat reikia turėti ir elementariausių tam tikros srities žinių, dažniausiai esančių kūrybiškų sprendimų pagrindu. Visų išvardytų elementų derinimas veda geriausių rezultatų link.
 

Negalima slopinti idėjų
Turint originalią idėją reikia atlikti keletą svarbių žingsnių jos įgyvendinimo link.. Visų pirma reikia parodyti problemą. Pavyzdžiui, jau kurį laiką matote, kad dėl didelių eilių jūsų klientai skundžiasi ir yra pikti, o savo nepasitenkinimą išlieja ant juos aptarnaujančių darbuotojų. Antras žingsnis – parodyti galimus neigiamus rezultatus, kurie bus pasiekti nieko nekeičiant. Pavyzdžiui, tie patys eilėse laukiantys nepatenkinti klientai gali pasirinkti jūsų įmonės konkurentus, o patys darbuotojai dėl nemalonių darbo sąlygų ir nuolatinių skundų gali tapti nebemotyvuoti ir norės pakeisti darbą. Trečias žingsnis – originalus problemos sprendimas,  ketvirtas – visų kitų įmanomų alternatyvų pristatymas. Tai parodys, jog apie problemą buvo daug galvota ir išrinkta geriausia idėja, pranašesnė už kitas, padėsianti išspręsti problemą. Galų gale, parodykite, kokį teigiamą poveikį duos jūsų idėjos įgyvendinimas.

Dažna problema įmonėse yra ta, kad vadovai nepasako savo darbuotojams, kuriose srityse jiems yra reikalingos naujos idėjos. Kitas svarbus dalykas – darbuotojai, generuojantys kūrybiškas idėjas, turi būti nusiteikę tam, kad pati pirminė mintis, atėjusi iš vieno ar kito žmogaus, turės nukeliauti labai ilgą sudėtingą kelią, kol taps inovacija ir neš realų, apčiuopiamą rezultatą. Nereikėtų tikėtis, kad pateikta originali idėja iš karto taps tobula. Jas reikia skatinti, o ne slopinti. Tai, be abejonės, yra susiję ir su pačia įmonės kultūra: yra daug tokių, kurios skatina kūrybiškumą, tačiau nemažai ir tų, kurios jį  slopina. Tose organizacijose, kuriose geras darbas yra tik tas, kuri atliktas tiksliai pagal instrukcijas, kūrybingi žmonės tikrai neturės, ką veikti.

 

Nuotrauka: flickr.com

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos