Didieji duomenys: kaip nepasiklysti informacijos srautuose?
Publikavimo data: 2016-12-20
Klaidingas požiūris į dideles duomenų sistemas yra sutinkamas visur, kur tik beeitumėme. Sumaištis prasideda nuo pačių duomenų, jų sutvarkymo. Pavyzdžiui, jei lyja, Jūs negalite tiesiog išgerti vandens. Jis turi būti renkamas, valomas, supilamas į butelius ir tik tada teikiamas vartojimui. Didieji duomenys veikia tuo pačiu principu: iš pradžių tai tik žaliava, kuri turi praeiti ilgą informacijos apdorojimo procesą, tam, kad būtų naudinga.
Ar informacija gali mirti, pasenti, būti prarasta, nebepasiekiama? Geriau, kad taip neatsitiktų. Dėl šios priežasties būtina imtis priemonių didžiųjų duomenų apdorojimo efektyvumo skatinimui. Žemiau pateikiamos 3 esminės sritys, į kurias būtina atkreipti dėmesį kiekvienam didelių duomenų vartotojui.
Atviri sodai (angl. Open Gardens). Tvora apsupti sodai gali veikti kaip spąstai – duomenys įeina, bet negali išeiti. Facebook, Google, Amazon yra šiandieniniai atvirų sodų pavyzdžiai. Jie suteikia būtinas paslaugas kiekvienam, atrodo, kad duomenys ten yra visada. Kai tik prireikia, juos galime lengvai rasti, perduoti kitiems, o tai daro mus dinamiškesniais, lankstesniais didelių informacijos kiekių vartotojais.
Turime ko pasimokyti iš tokių šiandieninių atvirų sodų, jų naudojimo strategijų. Genialūs sprendimai, kuriuos priėmė Facebook, Google, Amazon kūrėjai, išsami tų sprendimų analizė gali būti naudinga apdorojant didelius informacijos kiekius ir kitomis medijomis, ne tik internete.
Aiškumas (angl. Transparency). Šių dienų rinkodara nuolatos siekia aiškumo tarp gamintojų ir prekinių ženklų. Deja, vis dar neskirta pakankamai pastangų, kad tas aiškumas pasiektų vartotojus. Jiems būtina aiški informacija, sklandi patirtis svarstant ar pirkti tam tikrą produktą ar ne. Todėl svarbu pranešti savo potencialiems klientams, kaip jų informacija yra naudojama, kodėl naudojami jų duomenys, ką tai reiškia kiekvienam vartotojui individualiai.
Praktinis pavyzdys iš lietuviškos vartotojų kasdienybės – apsipirkimas prekybos centre, naudojant nuolaidų kortelę. Tokios lojalių klientų kortelės yra puikus būdas rinkti duomenis apie klientų pirkimo įpročius. Žinant tai, klientams už pirkimą atsidėkojama specialiais pasiūlymais bei išskirtiniu dėmesiu. Tuo tarpu įmonė geriau pažįsta savo pirkėjus, panaudoja šią informaciją tolimesniam vartojimo, ilgai išliekančio ryšio su klientu skatinimui.
Aktualumas (angl. Relevance). Galų gale didieji duomenys turėtų būti aktualūs visiems – reklamuotojams, gamintojams ir vartotojams. Visgi, pirmumas teikiamas vartotojams. Anksčiau, vartotojai sutikdavo, kad duomenys yra antraplanis dalykas ir jie yra tiesiog būtini tam, kad valdytų jų mėgstamas informacijos platformas. Tačiau, bėgant laikui, vartotojai nauju žvilgsniu pažvelgė į duomenis, jų vertę. Pradėta svarstyti ar verta skelbti savo asmeninius duomenis viešojoje erdvėje.
Reklamuotojai didelius informacijos kiekius sieja su rinkodara, pirkimo skatinimu. Informacinės platformos kaupia ir saugo vis daugiau duomenų, tačiau visa tai apsunkina vartotojo patirtį ieškant konkrečios informacijos. Jei Jūsų tikslas – patenkinti vartotojai – būtina įvesti daugiau tikslumo, naudos vartotojui, pasitenkinimo teikiama informacija. Vartotojams teikiami duomenys turi būti vertingi. Toji vertė kelią aktualumą, susidomėjimą skelbiama informacija.