Žiniasklaidos įtaka verslo sėkmei: kaip sudominti žurnalistus?

Publikavimo data: 2014-10-31 Žiniasklaidos įtaka verslo sėkmei: kaip sudominti žurnalistus? Įvairios žiniasklaidos priemonės yra labai galingas įrankis, kuris gali nulemti jūsų verslo likimą: suteikti tiek teigiamą, tiek ir neigiamą postūmį. Siekdami sėkmės verslininkai nuolat ieško būdų, kaip patekti į žiniasklaidą, teigimai atsiliepiančią apie įmonės veiklą ar parduodamas prekes. Norint to pasiekti visų pirma reikia nepamiršti, kad žiniasklaidai jūsų verslas bus įdomus tik tiek, kiek tai domins ir bus aktualu skaitytojams, klausytojams ar žiūrovams. Bendrauti su žiniasklaida, be abejonės, gali išmokti kiekvienas žmogus, tačiau jei jūsų įmonė turi galimybę, būtų žymiai efektyviau jei šį darbą atliktų profesionalus viešųjų ryšių specialistas.

 

Žiniasklaidai reikia aktualumo
Bet kurios žiniasklaidos rūšies atstovai itin daug dėmesio skiria bankams – šios komercinės institucijos gauna itin didelį susidomėjimą, lyginant su jų dydžiu. Taip yra dėl tos priežasties, kad šių laikų ekonomika be bankų praktiškai neišgyventų. Be to su jais tam tikrų reikalų turi bene visi gyventojai: vieni pasiėmę paskolą, kiti laiko indėlį, dar kitiems tiesiog pervedama alga. Taigi, žiniasklaidai itin aktualūs yra populiarūs verslo segmentai. O jei jūsų verslas yra batų parduotuvė, tai jums pasisekė kiek mažiau – juk ir su senais dar galima pavaikščioti, per viena sezoną jie nesusidėvi. Žiniasklaida tokiam verslui skirs žymiai mažesnį dėmesį. Kita vertus bet koks verslas šalies ekonomikoje vaidina tam tikrą vaidmenį, todėl tai, ar jūs sugebėsite jį sureikšminti, labiausiai priklauso nuo kūrybiškumo. Pavyzdžiui, tų pačių batų pardavėjai ar gamintojai ima intensyviai pasakoti apie įvairias eisenos problemas: kreivas kojas, pilnapadystę, aukštakulnių daromą žalą, ir kaip jų su jų gaminama ar parduodama produkcija galima būtų išvengti minėtų problemų. Kūrybiškai galima žvelgti ir iš kito kampo: batai yra labai svarbūs, net svarbesni nei bankai! Juk kam tas bankas reikalingas, jei gūdžią žiemą šąla kojos ir kviečia ligas?
 

Būkite neįprasti
Norėdami sulaukti didesnio žiniasklaidos dėmesio, pasistenkite padaryti ką nors keisto, tai, ko iš jūsų nesitikėjo. Juk visi žmonės iš prigimties yra labai  smalsūs ir juos traukia neįprasti ir netikėti dalykai. Vienas klasikinių, garantuotai suveikiančių, tačiau jau gana nusibodusių pavyzdžių yra tai, kai naujai atidaroma drabužių parduotuvė praneša, jog per atidarymą tam tikras skaičius nuogų pirkėjų turės galimybę nemokamai apsirengti už, pvz., 500 litų. Ne per seniausiai buvo aptarinėjamas ir kitas panašus įvykis, kai vienoje naujai atidaromoje parduotuvėje pirkėjus aptarnavo pusnuogės pardavėjos. Dar vienas puikus pavyzdys, kaip suveikia keistumas, yra Grūto sovietinių skulptūrų parko populiarumas. Tai labai neįprastas ir keistas reiškinys šiandieninėje Lietuvoje, tačiau tuo ir domina lankytojus ir žiniasklaidą.
 

Kurkite pseudoįvykius
Įvairūs pseudoįvykiai, įvyksta tik dėl verslininkų noro patekti į spaudą, televiziją, internetą. Specialistai teigia, kad pats pirmas toks pseudoįvykus įvyko maždaug prieš šimtą metų Čikagoje, kai vienam naujai atidaromo restorano savininkui komunikacijos specialisto pirmtakas pasiūlė ne įprastą reklamą, o suorganizuoti prašmatnią restorano atidarymo šventę. Nors šis reiškinys šiandieniniame restoranų versle yra gana įprastas, tuo metu žiniasklaidos dėmesys šiai naujovei viršijo visus savininkų lūkesčius. Šiandien tokios šventės labiau yra derinamos su kitu žiniasklaidos dėmesio pritraukimo būdų, kai yra panaudojama įžymių žmonių galia.

Mūsų šalyje pseudoįvykių kūrimo metodas tikrai klesti. Juk visa žiniasklaida (žurnalai, interneto svetainės, TV laidos) mirga nuo begalinių įspūdžių iš įvairiausių madų šou, gimtadienių, pristatymų, paminėjimų ir pan. Pats patogiausias ir paprasčiausia būdas sukurti tokį renginį – tai sugalvoti specialią dieną. Tai gali būti ne tik įprastos šventės, pvz., Valentino, boso, pasaulinė širdies arba tarptautinė diena be dietų. Juk galima būti gerokai originalesniems. Kodėl gi nepaskelbus tarptautinės aukštakulnių arba sportinių batelių dienos? O gal net švęskime dieną be batų? Jei pseudoįvykio idėja bus suderinta su neįprastumu ir dar į renginį pakviesite keletą įžymių žmonių, tai tikėtina, kad tikrai sulauksite labai nemažo žiniasklaidos dėmesio.
 

Siekite rekordų
Žmonės yra ne tik labai smalsios būtybės, tačiau mėgsta nuolat ko nors nuolat siekti, o kai pasiekia kovoti dėl dar didesnių tikslų. Taigi, jei verslas parodys pasiektus rekordus, jis mainais tikrai sulaks nemažo žiniasklaidos dėmesio. Tik labai svarbu nesielgti banaliai. Pavyzdžiui, jei iš konservų dėžučių nutarsite pastatyti didžiulę piramidę,  nesitikėkite pritraukti didžiulį žiniasklaidos susidomėjimą, kadangi tai skamba ganėtinai nepatraukliai, o žurnalistai tai suvokdami tikrai neleis jums taip pigiai sulaukti dėmesio. O štai jeigu batų parduotuvė, nutars pristatyti pačią didžiausią pasaulyje batų porą, kuria avėjo Guliveris, tai greičiausiai sulauks ne tik nemažo žurnalistų dėmesio, bet jos apžiūrėti atvyks ir mokinukų ekskursijos.
 

Reikalingi žinomi žmonės
Norime pateikti labai trumpa, bet itin informatyvų šio metodo iliustravimą. Pavyzdžiui, po krepšinio rungtynių (ypatingai sėkmingų) Jonas Valančiūnas prakaitu permirkusius savo marškinėlius drąsiai gali padovanoti juo susižavėjusiems sirgaliams. Jei jis dar ant jų ir pasirašys, tai gerbėjai jų ne tik kad neplaus, bet dar ir įsirėmins ir pasikabins virš lovos. O mes, paprasti mirtingieji, prakaituotus savo marškinėlius, skalbiame nė nesusimąstydami. Šis metodas, siekiant žiniasklaidos susidomėjimo yra itin galingas. Jums tereikia žiniasklaidai duoti įžymybių ir jūsų verslo populiarumu ji tikrai puikiai pasirūpins. Štai pavyzdžiui, viena populiari intenreto svetainė renginių organizatoriams žadėdavo, jog jei renginyje bus bent penki gerai žinomi Lietuvos veidai, tai renginys bus reklamuojamas nemokamai.Be abejonės, tie žinomi veidai turėtų nuolatos pasirodyti tokiuose žurnaluose kaip „Stilius“ arba „Žmonės“, filmuotis laidose ir būti nuolat matomi.
 

Taigi, kiekvienam verslui tikrai labai naudinga ir pravartu yra patekti į žiniasklaidos akiratį, tačiau daryti tai bet kokia kaina tikrai nėra geras sprendimas. Prieš pasinaudodami bet kuriuo iš straipsnyje aptartų būdų, visų pirma paklauskite savęs, kokiu tikslu jūs tai darote. Nepamirškite, kad tai, kas leidžiama norinčioms išgarsėti įžymybės, tikrai nerekomenduojama verslui. Juk turime galybę pasaulinių pavyzdžių, kai įvairios muzikos arba kino žvaigždės plikai skutasi galvas, siuvasi žalios mėsos sukneles ir daro kitokius skandalus. Jiems tai leidžiama, tačiau verslui tikrai ne. Juk verslas yra gerokai solidesnė ir rimtesnė veikla, todėl prieš įgyvendinant bet kokią, tikėtina aktualią žiniasklaidai idėja, reikia gerai įvertinti tai, ką pagalvos jau esami ir potencialūs klientai. Be to, nepamirškite, kad viešųjų ryšių darbas geriausiai bus vykdomas tik atiduotas į patyrusio specialisto rankas. Ši veikla nebus tokia rizikinga ir, tikėtina, sulauks sėkmės.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Spauda
Balsavo: 16
Adresas:
Vilniaus g. 4, PASVALYS
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Spauda
DARBAS-Pasvalio rajono laikraštis.Jame rasite:Aktualijas;Krašto naujienas;Straipsnius apie žmones, švietimą,kultūrą ir sportą.8 684 48554.(...)
Balsavo: 7
Adresas:
Kauno g. 19A, PRIENAI
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Reklamos paslaugos
Spauda
"Gyvenimas"- laikraštis Prienų rajono ir Birštono krašto žmonėms, išleidžiamas du kartus per savaitę. www.gyvenimas.eu.
www.mechanizmunuoma.lt
miskinta.lt
www.mechanizmunuoma.lt
miskinta.lt