Planšetinių kompiuterių rinkos tendencijos ir konkurencingumo galimybės

Publikavimo data: 2014-03-22 Planšetinių kompiuterių rinkos tendencijos ir konkurencingumo galimybės Planšetinių kompiuterių rinkoje nuolat vyksta intensyvus šių produktų kūrimas, atnaujinimas bei pristatymas. Pagrindinis šių prietaisų privalumas yra didelis ekranas, lyginant su telefonu, ir nedidelis svoris. Vienas pačių paprasčiausių šiuo metu rinkoje esančių planšetinių kompiuterių sveria mažiau nei 400 gramų, o jo ekrano įstrižainė yra 7 coliai. Tokie parametrai parodo, jog naudojantis šiuo įrenginiu skaityti elektroninius laiškus, knygas, dokumentus, žaisti žaidimus, suvesti įvairius duomenis ir pan. yra žymiai lengviau ir patogiau nei naudojantis išmaniuoju telefonu. Be to, žmogui, kuriam kasdien reikia nešiotis pora kilogramų sveriantį nešiojamą kompiuterį ar daugybę popierių, planšetinis kompiuteris tampa tikru išsigelbėjimu. Taip pat šis prietaisas puikiai tinka įvairioms prezentacijoms, kadangi skaidrių kaitą galima valdyti tiesiog prisilietimais, bei greitai surasti dokumentus.

 

Viena didžiausių rinkos tyrimų bendrovių IDC tvirtina, kad planšetiniai kompiuteriai smogs didelį smūgį išmaniųjų telefonų ir nešiojamųjų kompiuterių pardavimui. Jie prognozuoja, kad šiemet planšetinių kompiuterių bus parduota kiek daugiau nei nešiojamųjų, o 2015 metais netgi daugiau nei nešiojamųjų ir stacionarių kompiuterių kartu sudėjus. IDC savo ataskaitoje teigia, kad dėl permainingų kompiuterių prekybos tendencijų, kai vis daugiau vartotojų svarsto įsigyti planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus, įprastų kompiuterių pardavimas gali kristi beveik 8 procentais.

IDC prognozių duomenimis, 2013 metais iš viso bus parduota 27,3 mln. mažiau nešiojamųjų ir stacionarių kompiuterių nei buvo parduota 2012 m.. Daugelis vartotojų suvokia, kad tokiems kasdieniams poreikiams kaip naršymas internete, prisijungimas prie socialinių tinklų, elektroninių laiškų skaitymas ir rašymas bei daugybei kitų užduočių atlikti, tikrai nereikia galingo ir talpaus kompiuterio. Taigi vartotojai pastaruoju metu labiau linkę pinigus investuoti į greitai įsijungiančius, nedidelius, lengvus įrenginius, su gana ilgai veikiančiu akumuliatoriumi ir lietimu valdomu ekranu.

Rinkos tyrimų bendrovės IDC teigimu, 2014 metais gali įvykti rimtų permainų verslo segmente, kuris, kalbant apie techninės įrangos atnaujinimą, kol kas yra konservatyvus. Tikimasi, kad bendrovės nuo visuotinių įrangos atnaujinimo programų pereis prie individualių įrenginių keitimo. Tuo tarpu planšetinių kompiuterių populiarumas šioje srityje auga itin sparčiai. Planuojama, kad iki šių metu pabaigos rinka iš viso bus paaugusi net 58,7 procentais, lyginant su praėjusių metų duomenimis, ir pasieks net 229,3 mln. parduotų vienetų. Be to, pasauliniai kompiuterių pardavimai šių metų trečiąjį ketvirtį lyginant su praėjusių metų krito 8,6 procentais. Tai žemiausias lygis nuo 2008 m.  Per 2013 m. liepą–rugsėjį parduota 80,3 mln. nešiojamųjų ir stacionarių kompiuterių ir tai yra šeštasis ketvirtis iš eilės, kai jų pardavimai krinta. Pasak rinkos ekspertų, tokie skaičiai rodo įsibėgėjantį vartotojų perėjimą prie išmaniųjų prietaisų: planšečių, telefonų. Vis dėlto tyrimų kompanija IDC mano, jog trečiojo ketvirčio rezultatai nėra tokie prasti, kaip buvo tikėtasi, kadangi prie to daug prisidėjo didesnė kompiuterių paklausa verslo ir viešajame sektoriuje. Nepaisant to, ilgalaikės tendencijos tai nekeičia.

Nežinia, ar dėl silpnos ekonomikos, o gal dėl kompanijų atrankos investuojant į technologijas, pirkėjai ir toliau vertina visus įmanomus pasirinkimus ir atideda kompiuterių įsigijimą. Nepaisant vis augančių pardavimų ir gamintojų pastangų gerinti kompiuterių dizainą ir diegiant naujoves, vis dar yra didelė tikimybė, kad 2014 m. bus sulaukta dar vieno jų pardavimų mažėjimo.

Tenkinant kasdienius poreikius vartotojų perėjimas nuo nešiojamųjų ir stacionarių kompiuterių prie planšetinių ir toliau mažina kompiuterių rinką ir besivystančiose, ir išsivysčiusiose rinkose. Didžiulė pasiūla planšečių su „Android“ programine įranga patraukė nemažai pirmą kartą jas perkančių vartotojų besivystančiose rinkose bei kaip  papildomą prietaisą – išsivysčiusiose rinkose.

Tyrėjai pabrėžia, jog kompiuterių pardavimai ypač stringa Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, tuo tarpu Kinijos rinkoje, gaminančioje „Lenovo“ kompiuterius, jų pardavimo rezultatai tokie prasti, kaip ir tikėtasi. JAV, kurioje kompiuterių rinkoje pirmauja pagrindinis kinų konkurentas – kompanija „Hewlett-Packard“, kiek atsigauna, nors per pastaruosius metus Amerikoje kompiuterių pardavimai ir sumažėjo 0,2 proc. Jokių atsigavimo ženklų nepajautė ir „Apple“, jo nešiojamųjų ir stacionarių kompiuterių pardavimai trečiąjį ketvirtį per metus nukrito net 11,2 proc.

Trečiąjį šių metų ketvirtį tarp kompiuterių gamintojų pagal pardavimą pirmavo Kinijos „Lenovo“ bendrovė, ji pardavė 14,154 mln. kompiuterių bei užėmė 17,6 proc. visos pasaulio rinkos. Didžiausias jos konkurentas „Hewlett-Packard“ pardavė 13,732 mln. kompiuterių ir sudarė 17,1 proc. visų kompiuterių rinkos.

Taigi, akivaizdu, kad planšetiniai kompiuteriai pastaraisiais metais tampa vis labiau populiarūs ir netgi po truputį stumia iš rinkos nešiojamuosius ir stacionarius kompiuterius. Nors planšetės gaminamos jau kelerius metus, tačiau ypač populiarūs tapo būtent pastaraisiais metais. šis įrenginys leidžia naudotis internetu, rašyti žinutes draugams ar verslo partneriams, žaisti žaidimus, žiūrėti filmus ir mėgautis daugybe kitų pramogų.  šiuo metu daugiausia planšetinių kompiuterių pagamina Samsung, Apple, Lenovo, Asus ir kitos didelės bendrovės.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Kompiuteriai