Pilietiški pirkėjai: dėl ko boikotuojamos kompanijos

Publikavimo data: 2015-04-28 Pilietiški pirkėjai: dėl ko boikotuojamos kompanijos

Jungtinių Amerikos Valstijų gyventojams reikia tik nedidelio preteksto, kad jie boikotuotų vieno ar kito gamintojo prekes. Netolerantiški vadovų išsireiškimai, maži atlyginimai, kenksmingų medžiagų naudojimas – tai  populiariausios priežastys, dėl kurių kompanijos produkcija praranda paklausą. Dažnai tai turi teigiamą poveikį – vadovai atsiprašo už pasakytus žodžius arba visai išsižada savo įsitikinimų. 

Nestlé. 1977 metais buvo pradėtas Šveicarų kompanijos gaminių boikotas. Akcija, susilaukusi didelio palaikymo JAV ir Europoje buvo nukreipta prieš pieno mišinius kūdikiams, ypač šalyse su mažiau išsivysčiusia ekonomika. Aktyvistai teigė, kad pieno mišiniai tampa staigios mirties ir kančių priežastimi, ypač pažeidžiami yra nepasiturinčio sluoksnio vaikai. Patys mišiniai nėra pavojingi vaikų sveikatai, tačiau neturtingose šalyse jie dažniausiai ruošiami, nesilaikant higienos normų ir naudojant nešvarų vandenį. Oficialiai boikotas tęsiasi iki šiol.

nestle

Starbucks. Visuomeninės organizacijos ragino boikotuoti kompaniją dėl darbuotojų teisių pažeidimų ir dėl to, kad tinklo kavinėse naudojama kava iš Etiopijos, kuri yra gaminama nežmoniškomis sąlygomis. Žiniasklaida pranešė, kad Starbucks darbuotojai per valandą uždirba mažiau nei kainuoja vienas puodelis Starbucks kavos. Be to, Starbucks kaltinamas mokesčių slėpimu. 

starbucks

Lukoil. 2010 metais Maskvoje įvyko eismo įvykis kurio metu vienas iš kompanijos vadovų Anatolijus Barkovas susidūrė su automobilių "Citroen", žuvo dvi moterys. Barkovas kaltę suvertė "Citroen" vairuotojai ir kaltinimai Barkovo vairuotojui, manomai išvažiavusiam į priešingo eismo juostą, kad apvažiuotų kamštį, nebuvo pateikti. Tai sukėlė didžiulį rezonansą visuomenėje – buvo pasiūlyta atsisakyti Lukoil degalinių paslaugų. Beje, kiek vėliau Barkovas interviu pareiškė, kad tokia akcija nepadarė kompanijai Lukoil didelės žalos. 

avarija maskvoje

Adidas. Teisių apsaugos organizacija Viva! paragino boikotuoti kompaniją dėl to, kad ši naudoja kengūrų odą gaminant tam tikrų tipų sportbačius. 2011 metais Adidas vadovas Herbertas Haineris pareiškė, kad dėl visuomenės spaudimo kompanija nutraukia kengūrų odos naudojimą gamyboje. 

adidas boikotas

Amazon. Boikoto organizatoriai kaltina Amazon tuo, kad kompanija slepia mokesčius, be kurių negali funkcionuoti mokyklos, ligoninės ir kitos visuomenei svarbios socialinės institucijos. Jų duomenimis, 2012 metais Amazon uždirbo 4.3 mlrd. ir iš jų valstybei sumokėjo tik 0.1% mokesčių. The Guardian teigia, kad tik Anglijoje ši kompanija per tris metus nuslėpė apie 100 mln. svarų sterlingų mokesčių.

amazon boikotas

Abercrombie & Fitch. Ši kompanija garsėja ryškiomis reklaminėmis kampanijomis, už kurias neretai yra kritikuojama. 2006 metais kompanijos vadovas Jeffrie pareiškė, kad jų prekės ženklo drabužius gali nešioti “tik kieti, liekni žmonės”, jie nėra skirti plačiajai auditorijai. Po šio pareiškimo kompanijos produkciją boikotavo daugybė Holivudo žvaigždžių. 

Abercrombie & Fitch boikotas