Koks internetinės svetainės dizainas žada didžiausią pelną?

Publikavimo data: 2014-07-08 Koks internetinės svetainės dizainas žada didžiausią pelną? Gražus, tvarkingas ir aiškus internetinės svetainės dizainas traukia lankytojų žvilgsnius ir skatina domėtis tinklalapio turiniu. Kokybiškos svetainės formulė susideda iš trijų pagrindinių dalykų: akiai patrauklios estetikos, patogios ir aiškios navigacijos bei įdomaus ir išsamaus turinio. Tinkamas dizainas padės siekti užsibrėžtų tikslų ir didins pardavimo rodiklius. Iš tiesų dizainerio darbas yra pats svarbiausias visame tinklalapio kūrimo procese. Nors didžioji dalis lankytojų svetainės apipavidalinimo nepastebi, vis dėlto dizainas veikia pasąmoningai – jei jis bus patogus, aiškus, malonus akiai ir derės prie bendros tematikos, galite būti tikri, kad jūsų potencialių klientų ratas išsiplės.

 

Svarbiausi dizaino elementai

Nesvarbu, kokį dizainą pasirinksite, svetainė privalo turėti keturis svarbiausius elementus: įsimintiną logotipą, aiškų turinį, patogią navigaciją ir funkcionalią apatinę puslapio eilutę.

Apgalvotas ir tinkamai parinktas logotipas yra pirmas žingsnis į sėkmę. Kurdami savo įmonės „veidą“ būkite kūrybingi, bet išlikite objektyvūs – logotipas turi būti įsimintinas ir aiškus, atitikti jūsų įmonės viziją ir tikslus. Rengiant svetainės dizainą, logotipui dažniausiai paliekamas viršutinio puslapio kampas. Kiekviename atskirame svetainės puslapyje minėtasis ženklas turėtų būti toje pačioje vietoje. Paprastai spustelėjus logotipą, lankytojas sugrąžinamas į pagrindinį svetainės puslapį.

Nesvarbu, koks gražus svetainės dizainas bebūtų, svarbiausia lankytojams – turinys. Jei klientas neranda aktualios informacijos, puslapį jis palieka per kelias sekundes. Jei norite išlaikyti lankytojų dėmesį, visą svarbią informaciją (ar nuorodas į ją) privalote išdėstyti pagrindiniame puslapyje, t. y. jūs turite sudominti lankytoją ir užtikrinti, kad šioje svetainėje jis ras viską, ko ieško.

Jei norite, kad klientas pas jus sugrįžtų, privalote sukurti patogiai valdomą tinklalapį. Beje, šioje vietoje reikėtų mažiau eksperimentuoti, kadangi lankytojai yra pripratę prie tam tikrų nusistovėjusių modelių, pvz., navigacijos elementai dažniausiai pateikiami puslapio viršuje arba svetainės kairėje pusėje. Be to, jei norite užtikrinti patogų naršymą, įsitikinkite, kad visi navigacijos elementai yra pateikti aiškiai matomoje puslapio dalyje ir klientams nereikės jų ieškoti. Apatinėje puslapio eilutėje, vadinamoje footer dalyje, talpinama kontaktinė ar teisinė informacija. Čia galima kelti ir svarbiausias puslapio nuorodas.

 

Viską valdantis paprastumas

Interneto puslapių dizainas negali būti spontaniškas sprendimas. Kokybiška svetainė privalo būti kuriama detaliai apgalvojus kiekvieną smulkmeną ir įvertinus vizualinius elementus. Tinkami sprendimai priimami investavus daug laiko ir kantrybės. Nepamirškite, kad svarbiausia čia – aiškumas ir paprastumas. Išskirtinės svetainės turėtų būti kuriamos tik itin brangioms prekėms, visais kitais atvejais geriausia taktika – nereikalingų elementų atsisakymas, paprastas ir aiškus valdymas. Užtenka pažiūrėti į tokius interneto gigantus kaip „Google“ ar „Facebook“, kad įsitikintume, jog ši strategija veikia. Vartotojui svarbiausia turinys – dizainas prie jo turi derėti, bet neužgožti.

Itin svarbų vaidmenį atlieka iliustracijos. Jos naudojamos ne tik turiniui, bet ir svarbių nuorodų ar mygtukų išryškinimui, todėl vietoj sauso teksto vis dažniau naudojamos spalvingos ikonas ar išradinga vaizdo medžiaga. Šių dienų vartotojai nebeturi laiko skaitymui ir informacijos paieškai, tad jei norite džiaugtis didesniu klientų srautu, pateikite vaizdinį turinį.

 

Dizainerio paieška

Jei norite džiaugtis geriausiu rezultatu, svetainės dizaino kūrimo darbus patikėkite profesionalams. Didžioji dalis verslininkų susikoncentruoja į tai, kas gražu jiems patiems. Deja, grožis yra subjektyvi sąvoka, todėl geriausias sprendimas – leisti dizaineriui daryti savo darbą. Geras dizaineris visų pirma išsiaiškins, kaip tinklalapį įsivaizduojate jūs, kad suprastų, kokiu kūrybiniu keliu yra einama, ir suderintų jūsų viziją su funkciškai naudingiausiais sprendimais.

Bendradarbiaukite su patikimu ir savo darbą išmanančiu dizaineriu. Vienas prasčiausių sprendimų – ieškoti dizainerio internete ir pasisamdyti pirmą pasitaikiusį darbuotoją. Pasikalbėkite su draugais ir artimaisiais, galbūt jie galės rekomenduoti patikimą žmogų ar studiją. Dizainerį rinkitės, įvertinę jo darbus, o ne tai, kaip šis žmogus save pristato. Žinoma, aklai pasikliauti tuo, ką matote, taip pat nereikėtų – paprašykite kelių pačių naujausių dizaino darbų, kurie dar nėra užbaigti. Be to, dizaino darbus reikėtų pradėti planuoti iš anksto, kadangi savo darbą išmanantis specialistas visuomet turi užsakymų kelioms savaitės ar net mėnesiui į priekį.

 

Esminiai akcentai

Estetiškai patrauklus dizainas nėra pats svarbiausias faktorius, nulemiantis kliento apsisprendimą pasilikti jūsų svetainėje ar įsigyti siūlomą produkciją. Žinoma, pirmas dalykas, kurį klientas pamato, yra bendras tinklalapio vaizdas. Pagrindinio puslapio vaizdas apspręs, ar lankytojas pasiliks jūsų svetainėje ar ją paliks. Tai reiškia, kad svetainės dizainas turi būti orientuotas į  auditoriją, t. y. jei svetainė skirta vyresnio amžiaus žmonėms, reikėtų vengti jaunimui būdingo žargono ar itin spalvingų vaizdų, o jei svetainė skirta vaikams, reikėtų įterpti daugiau spalvinių elementų ir žaismingų nuotraukų. Visa svetainė privalo išlaikyti vieningą stilių, todėl venkite prie bendro vaizdo nederančių elementų. Be to, nestandartiniai dizaino sprendimai itin dažnai trukdo visos svetainės patogumui.

Interneto svetainės dizainas turėtų būti unikalus, išskirtinis ir įsimenamas, t. y. klientas turėtų iš pirmo žvilgsnio suprasti, kokioje svetainėje jis lankosi ir ką jūsų įmonė jam siūlo. Tinklalapyje pateikiama informacija turi būti nepriekaištinga. Geriausia, jei ją patikrintų turinio ir kalbos redaktorius. Nepamirškite, kad spausdinimo ir rašybos klaidos gali sumažinti svetainės patikimumo rodiklius, kadangi klientams atrodysite nekompetetingi. Ir priešingai – dėmesys detalėms dažniausiai byloja apie profesionalumą ir pagarbą klientui.

Jei norite maksimaliai padidinti potencialių klientų srautą, sukurkite universaliai veikiančią svetainę. Šiandien naršymui naudojama įvairi kompiuterinė technika bei programinė įranga, todėl jūsų tinklalapis turi būti suderintas su įvairiomis naršyklėmis ir besiskiriančia ekrano raiška. Jei norite palengvinti naršymą ir užtikrinti, kad visa informacija bus perskaitoma, rinkitės gana didelį šriftą ir lengvai skaitomą tekstą, naudokite paryškintas antraštes ir išryškinkite teksto skirsnius.

 

Dažniausios klaidos

Viena dažniausių klaidų – perkrautas pradinis puslapis. Jei bandysite pateikti kiek įmanoma daugiau informacijos, pralošite. Nepamirškite, kad turite vos kelias sekundes sudominti lankytoją. Kita bėda – interneto svetainei nepritaikytas turinys. Skaitmeninėje erdvėje viešinamas tekstas turi būti aiškus, trumpas ir lengvai skaitomas. Venkite sudėtingų terminų ir ilgų sakinių. Jei norite „pagyvinti“ dizainą, publikuokite ryškias, įsimintas ir įdomias fotografijas. Didžiausia klaida – pripildyti svetainę judančiais elementais. Flash dizainas yra viena dažniausių ir labiausiai erzinančių klaidų, formuojančių prastą nuomonę apie jūsų įmonę.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Interneto paslaugos