Galite pasirinkti kelias veiklas bei miestus
8 - -
Pasirinkti

Kodėl efektyvus SEO – paremtas strategija?

Nepaisant to, kad SEO reikšmė nuolat auga, šis terminas vis dar sunkiai suvokiamas. Daug įmonių į tai kreipia per mažai dėmesio, nes SEO laiko nevertingu dalyku. Kodėl svarbu, jog ši situacija pasikeistų?

Kaip viena iš reklamos disciplinų, SEO atsirado prieš maždaug dešimt metų ir nuo to laiko buvo susijusi su tam tikros strategijos taikymu. Pavyzdžiui, norint pagerinti internetinio puslapio reitingus, stebėti lankytojų srautų aktyvumą ar gauti daugiau nukreipimo nuorodų, reikia specialios, efektyviai veikiančios taktikos.

Tačiau, verta pastebėti, kad SEO yra ne vien taktikos, strategijos ar įrankiai. Nepaisant to, kad daug įmonių skiria per mažai dėmesio šiai reklamos disciplinai, jos populiarumas bei reikalingumas nuolat auga.

                                                          Kodėl efektyvus SEO – paremtas strategija?

5 būdai, kuriais SEO turi strateginį poveikį verslui:

1.      Skaitmeninės žiniasklaidos išlaidų sumažinimas. Norite nusipirkti vieną Jūsų internetinės svetainės paspaudimą? Tai Jums gali kainuoti apie 10 $. Aukšta internetinio puslapio pozicija Google paieškos sistemoje sumažina šias išlaidas, nes vartotojai lengviau pastebi Jūsų tinklapį net be papildomos, mokamos reklamos.

2.      Gynybinė rinkos dalis. Aukštas Jūsų tinklapio rezultatas ne tik padidina lankytojų srautą bei gaunamas pajamas, bet ir sumažina Jūsų konkurentų sėkmę. B2B (verslas verslui) pardavimuose, kuriuose klientų vertė – ypač didelė, investavimas į aukštos kokybės, paieškos sistemoms optimizuotą tinklapio turinį, gali būti ypač efektyvi verslo strategija. Turite šansą pakelti savo puslapį paieškos sistemos rezultatuose? Pasinaudokite juo, jei nenorite, kad tai padarytų Jūsų konkurentai. Galima teigti, kad SEO – strategiškai naudingas dalykas, kuris gali būti panaudotas tiek ginantis nuo konkurentų, tiek laimint šią kovą.

3.      Prekinio ženklo poveikis. SEO ir ryšiai su visuomene nėra tas pats dalykas, tačiau jų tikslas vienodas – padidinti matomumą bei pagerinti klientų nuomonę apie produktą, paslaugą ar įmonę. Būtent dėl šios priežasties daugelis SEO agentūrų teikia ir ryšių su visuomene paslaugas, o ryšių su visuomene įmonės didelį dėmesį skiria SEO skyrių plėtrai. Žinomumo didinimas – ypač svarbi reklamos strategija. Todėl šiais laikais internetinės reputacijos valdymas visada susijęs su vienu iš SEO komponentų. Nors SEO nėra vienintelis dalykas, kuris lemia prekinio ženklo matomumą, jis yra labai svarbus bet kurio prekinio ženklo poveikio didinimo kampanijos aspektas.

4.      Efektyvesnės (nesusijusios su paieška) reklamos kampanijos. Paieškos sistemos naudotojai dažnai susidomi tam tikra preke ar paslauga todėl, kad apie ją išgirdo televizijos seriale, žiniose arba tam tikrame ne internete vykstančiame projekte. Taigi paieškos sistemos parametrai, pavyzdžiui lankytojų srauto kaita, gali būti panaudoti norint nustatyti kitų žiniasklaidos priemonių efektyvumą ar gauti vertingos informacijos apie tikslinės auditorijos elgesį.

5.      Naujų produktų/paslaugų plėtra. Paieškos sistema – realų laiką atitinkanti, virtuali tikslinė grupė, kurioje (turint pakankamą duomenų kiekį) galima gana tiksliai numatyti, ko ieško vartotojai, o kai kuriais atvejais, net sukurti vartotojų ieškomus produktus, kurių dar nėra rinkoje. Taigi paieškos sistemos analizė verslui gali būti naudingesnė negu senais metodais paremta kokybinė vartotojų apklausa.

Kaip strategiškai Jūsų įmonėje taikomas SEO?

Kodėl efektyvus SEO – paremtas strategija?

Paklauskite savęs: Kam Jūsų SEO komandos vadovas teikia ataskaitas?

  •    Skaitmeninės rinkodaros vadovui?
  •    Turinio/SEO viceprezidentui?
  •    Programuotojų komandai?
  •    SEM (Rinkodaros paieškos sistemose)    vadovui?
  •    Tiesioginės rinkodaros viceprezidentui?
  •    Rinkodaros vadovui?
  •    Generaliniam direktoriui?

Aišku viena – kuo svarbesnė ataskaita, tuo didesnė tikimybė, kad SEO įžvalgoms bus skirtas pakankamas dėmesys bei įvertinimas visoje organizacijoje. Tačiau, remiantis visos įmonės struktūra, į tai atsižvelgiama gana retai. Todėl užduokite sau klausimą:

Ar į SEO įžvalgas yra atsižvelgiama naujo projekto teorinėje (pirminėje) ar vykdomojoje dalyje? Kuo anksčiau į tai atkreipiamas dėmesys, tuo didesnė tikimybė, kad internetinio projekto nereiks peržiūrėti iš naujo. Dažnai sakoma, kad SEO – ne tas prieskonis, kuris barstomas ant patiekalo tik jį pagaminus, o tas, kuris turi būti kepamas kartu su patiekalu.

Kaip visa tai įgyvendinti? Search Engine Land straipsnyje, paskelbtame 2012 metais, Eric Enge cituoja Warren Lee, kuris rekomenduoja iš kelių žingsnių sudarytą sistemą, padėsiančią efektyviau taikyti SEO organizacijoje:

1.  Specialūs, visos įmonės mokymai, kuriuose aptariama SEO reikšmė.

2.   Vienas su kitu susijusių darbo procesų priežiūra.

3.   Susitikimai, kurių metu pabrėžiama, kad geras matomumas paieškos sistemoje – vienas iš pagrindinių verslo tikslų.

Didesnio dėmesio į SEO atkreipimas – sunkus darbas. Daugeliui įmonės darbuotojų šis terminas neturi didelės reikšmės, nes yra manoma, kad tai – nesvarbus dalykas. SEO žinios – dažnai apsiriboja nuostata, kad tai – nėra reikalinga.

Net šnekamosios kalbos žodžiai, kuriais bendraujama įmonės susitikimų metu, apima tokius pasakymus, kaip „iš SEO perspektyvos“. Tokios frazės SEO palieka tik teorinėje projekto dalyje. Galima teigti, kad SEO komandų įtaka galutinei įmonės sėkmei – labai nuvertinama – dėl šios priežasties pati įmonė praranda didelius šansus padidinti savo pelną.

Gerosios žinios – organizacijos, kurios SEO įtraukia į pagrindinį procesą, ateityje turi didelius šansus mėgautis sėkme.

Taigi rinkodaros atstovai turėtų reikalauti, kad įmonės darbuotojai, tarp jų ir SEO konsultantai,  gautų įvairiapusiškus, kokybiškus mokymus bei būtų integruoti į visą darbo procesą, o ne tik teorinę ar galutinę jo dalį. Geresnės rinkodaros agentūros jau dabar remiasi minėtais principais, o kitos į tai atkreipia vis didesnį dėmesį, nepaisant to, kad tai reiškia didesnį SEO darbo krūvį. 

 

Patalpinta rubrikoje(-ose): Interneto paslaugos