Kaip tinkamai pasirinkti verslo partnerius?

Publikavimo data: 2014-10-10 Kaip tinkamai pasirinkti verslo partnerius? Kuriant verslą arba po jo įkūrimo, kai jau padaryti pirmieji sunkiausi žingsniai, dažnam verslininkui prireikia partnerio. Verslo partneris – tai asmuo, kuris bendradarbiauja lygybės pagrindais, t. y. jis nėra pavaldus, ūkinėje veikloje ar versle ir yra sudaręs bendros veiklos sutartį. Verslo partneris gali veikti pagal jungtinės veiklos sutartį, būti lygiateisis įmonės dalininkas, investuotojas ir pan. Jis gali būti tiek fizinis, tiek ir juridinis asmuo. Kaip verslo partneriai taip pat veikia ir įvairių profesijų atstovai, pvz., architektai, auditoriai, verslo patarėjai, advokatai ir pan., kartu vykdydami profesinę veiklą. Renkantis savo verslo partnerį, būtina apsvarstyti įvairius aspektus: kokius finansinius nuostolius įmonė galės padengti pati, o kada reiktų pagalvoti apie draudimo atstovus, kaip tinkamai įvertinti partnerio patikimumą, taip pat reikia išnagrinėti svarbiausių rinkos veikėjų biografijas bei reputaciją.

 

Kaip ieškoti verslo partnerio?
Verslo partnerių rekomenduojama ieškoti kiek toliau už savo šalies ribų. Jei norite bendradarbiauti gamybos, prekybos arba paslaugų teikimo srityse, tuomet partnerių geriausia būtų ieškoti Estijoje, Latvijoje ar Vokietijoje.  Pradedant verslo partnerių paiešką, reikia elgtis nuosekliai ir viską daryti iš eilės. Visų pirma sau reikia apsibrėžti, kokio verslo partnerio jums reikia, kokią sritį su juo norėtumėte vystyti.  Tuomet, atsižvelgiant į savo poreikius, atlikite pirminę verslo partnerių paieška ir adresų atranką. Tai galite padaryti ir internetu (puikus pasirinkimas yra svetainė www.ahk-balt.org). Tai atlikę užmegzkite kontaktus telefonu su atrinktais potencialiais partneriais ir išsiaiškinkite jų susidomėjimą jūsų pateiktu pasiūlymu.

Atlikus visus prieš tai minėtus darbus reikia pasirūpinti, kad informacinė medžiaga potencialiam partneriui apie verslo pasiūlymą būtų parengta ta kalba, kuria jis šneka. Vėliau pasirūpinkite, kad būtų parengta ataskaita su visa informacija apie tikslinę rinką bei atrinktus potencialius verslo partnerius. Galų gale suorganizuokite ir suderinkite individualius susitikimus su atrinktais ar susidomėjusiais partneriais, kad galėtumėte aptarti tolimesnes bendradarbiavimo strategijas.
 

Ar draugai gali būti verslo partneriai?
Daugeliui pradedančiųjų parama kuriant verslą yra labai svarbi ar net būtina. Dėl šios priežasties verslininkai savo partneriais pasirenka draugus. Vis dėlto draugystės dėsniai dažnai nesutampa su verslo logika ir kuriant verslą kartu su draugu iškyla potencialių grėsmių, kurios tam tikrais atvejais gali nusverti bendradarbiavimo privalumus. Draugams susitikus versle riba tarp draugystės ir darbo  išnyksta ir kartais nežinia, kur vienas prasideda ir kur kitas pasibaigia. Pateiksime keletą žinomų pavyzdžių.

Štai, pavyzdžiui, maudymosi kostiumėlių modelis N. Robinson ir mados ekspertė A. Marie Clarke kurdamos maudymosi kostiumėlių įmonę „Bang Swimwear“ labai rizikavo prarasti savo draugystę. Teko gana daug dėmesio skirti tam, kad įvairūs negatyvūs dalykai, kurie neretai ištinka verslą, nepersimestų ir į draugystę. Pradžioje šios moterys viena kitai daug ko nedrįso sakyti, bijodamos įžeisti, vaikščiojo ant pirštų galų, bet galų gale nutarė, jog norint savo verslui rasti geriausią kelią reikia būti tiesiog brutaliai atviromis. Nors „Bang Swimwear“ kol kas yra dar gana jauna kompanija, tačiau jos progresas yra daug žadantis, o prekių iš šios įmonės yra įsigijusios net tokios žinomos moterys kaip Cara Delevingne ar dainininkė Rihanna.

Kitas pavyzdys apima dvi drauges (Alexis Miesen ir Jennie Dundas), kurios draugavo dar nuo studentavimo laikų ir kartu nutarė įkurti ledų gamybos kompaniją „Blue Marble Ice Cream“. Šios dvi verslininkės teigia, kad jų draugystei verslo pradžioje tikrai buvo iškilęs pavojus ir buvo daug streso. Daugiausia nesutarimų atsirasdavo dėl estetinių bei dizaino klausimų. Nepaisant sunkumų, bėgant laikui draugės ir verslo partnerės išmoko profesionalaus bendravimo verslo srityje draugystę atidedant į šalį. Prieš kelerius metus ši kompanija tapo pirmąja Niujorke, kuri gamina organinius ledus. Anot įkūrėjų, verslo su draugu galima imtis tik tada, kai turit tvirtą bendrą viziją. Be to, nesvarbu, kokia tvirta yra draugystė, vis dėlto kiekvieną verslo punktą reikia nustatyti raštiškai padedant teisininkui. Verslo partnerės pripažįsta, kad nepaisant sunkumų atskiriant verslą nuo draugystės, nėra nieko smagiau kaip dirbant turėti brangų žmogų šalia. Su juo gera ne tik tada, kai verslas sekasi, bet ir lengviau kai susiduriama su sunkumais.

Kaip dar vieną pavyzdį prasmingą būtų pateikti ir dizaino kompaniją „Carden Cunietti“. Įmonę įkūrusios gana ilgai draugaujančios Audrey Carden ir Eleanora Cunietti teigia, kad užsiimant bendru verslu labai svarbu yra vertinti viena kitos skirtumus. Tai neretai tampa itin sunkia užduotimi, o kartais nesugebėjimas su tuo susitvarkyti pasibaigia ne tik verslo bet ir draugystės griūtimi. Vis dėlto šiandien šių verslo partnerių kuriamas namų dizainas yra išskirtinis. A Carden dažniausiai rūpinasi projekto startu, kadangi puikiai sugeba bendrauti su žmonėmis, o tuo tarpu E. Cunietti dažniausiai padeda galutinį tašką projekto įgyvendinime, kadangi yra itin dėmesinga detalėms.

Taigi, vienas svarbiausių aspektų kuriant verslą su draugu yra kito, kaip atskiros asmenybės, gerbimas, pažinimas, pasiskirstymas darbais, atsižvelgiant į asmenines savybes. Be abejonės, labai gerai, jeigu pavyksta nubrėžti ryškią ribą tarp draugystės ir verslo, tačiau dažniausiai tai padaryti būna labai sudėtinga ar netgi neįmanoma.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos