Kaip padaryti savo darbuotojus laimingesnius

Publikavimo data: 2015-04-23 Kaip padaryti savo darbuotojus laimingesnius

Laimingi ir gyvenimu patenkinti darbuotojai dirba geriau, todėl įmonės taiko įvairias priemones, kuriomis siekia savo darbuotojus padaryti laimingesnius. Ekspertai seniai pastebėjo, kad geras darbuotojas – tai laimingas darbuotojas. Tokie darbuotojai yra energingesni, turi didesnę motyvaciją ir dirba efektyviau negu jų mažiau laimingi kolegos. Be to, jie rečiau serga. Žinodami tai, darbdaviai dažnai stengiasi pakelti savo darbuotojų savivertę ir pagerinti jų gyvenimą. Pavyzdžiui, neseniai Starbucks paskelbė, kad apmokės savo darbuotojų studijas virtualiame Arizonos koledže. Tokiu būdu darbdavys tikisi padidinti darbuotojų motyvaciją, taip pat pritraukti naujus darbuotojus. 

Pagirk ir apkabink

Defy Ventures vadovė ir įkūrėja Catherine Hawk mano, kad glaudus fizinis kontaktas gali ištirpinti net didžiausią ledo luitą žmogaus širdyje, priversti nusišypsoti ir sustiprinti komandinę dvasią kolektyve. Defy Ventures padeda žmonėms, turintiems kriminalinę praeitį, išsiugdyti savybes, reikalingas tam, kad pradėtų savo verslą. Šios įmonės darbuotojai kiekvieną dieną privalo apkabinti 14 savo kolegų ir gauti 14 apkabinimų. Šį procesą stebi speciali komanda, kuri užtikrina, kad niekas nesukčiautų ir neapsiribotų lengvu patapšnojimu per petį. Tyrimai parodė, kad apkabinimo metu išsiskiria "švelnumo hormonas" oksitocinas, didinantis pasitikėjimo ir empatijos lygį ir mažinantis baimę ir socialinį nerimą. Hawk buvo nelengva priversti darbuotojus kiekvieną rytą apkabinti vienas kitą, bet gana greitai darbuotojai pamėgo šią tradiciją.

Kaip padaryti savo darbuotojus laimingesnius

Neribotos atostogos

Neįtikėtiną galimybę savo darbuotojams siūlo komandos Everlast vadovai – neribotas atostogas. Be to, įmonė apmoka maistą, transportą, abonementą į sporto klubą, o taip pat savo darbuotojų namų tvarkymą. Evernote vadovai tikina, kad jiems labiau rūpi ne darbuotojų laikas, praleidžiamas darbe, o jų darbo efektyvumas, todėl jie stengiasi neleisti, kad jų darbuotojai leistų laiką darbo vietoje be jokio rezultato.

atostogos

Gyvūnai darbe

Google darbuotojams leidžiama į darbą vestis savo augintinius, jei kontaktas su jais padeda jiems efektyviau dirbti. Japonijoje populiarios ne tik kačių kavinės, bet ir katės kompanijų biuruose. Tokiame tankiai apgyvendintame mieste kaip Tokijas, kur namuose laikyti gyvūnus dažnai būna draudžiama, katės darbe dažnai tampa tikra atgaiva streso išvargintiems darbuotojams. Pavyzdžiui, Ferray Corporation būstinėje šiuo metu gyvena devynios katės, kurioms leidžiama laisvai judėti biure. Katės yra tokios mielos, kad darbuotojai praneša apie akivaizdžiai sumažėjusį streso lygį. Žinoma, katės darbo aplinkoje – tai nuolatiniai laidų atjunginėjimai, lapų plėšymai ir vaikščiojimai kompiuterio klaviatūra, tačiau darbuotojai teigia, kad katės visai jiems netrukdo, priešingai, kačių dėka pagerėjo įmonės vidinė komunikacija, nes visi tiesiog negali užsičiaupti ir neaptarinėti šių pūkuotų nenaudėlių. Be to, kaip suprantate, yra tiesiog neįmanoma liūdėti, kai laiką su jumis leidžia mielas ir draugiškas rainius.

gyvūnai darbe

Maistas, miegas ir darbo našumas

Google kaip vieną savo didžiausių privalumų įvardija nemokamą maistą. Šiaip ar taip, alkis ir produktyvumas – tai nesuderinami dalykai. Virtuvės darbo vietoje padeda ne tik gerinti darbuotojų efektyvumą, bet ir kurti neformalius darbuotojų santykius. Beje, Google ir eilė kitų kompanijų taip pat sukūrė savo darbuotojams sąlygas po pietų nusnūsti, nors pietų miegas nevienodai veikia žmones, vieni nuo jo jaučiasi geriau, kiti – visai nebegali dirbti, jiems sunkiau susikaupti. 

darbo našumas

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos