Įmonės pavadinimas - kaip jį susikurti?

Publikavimo data: 2014-12-05 Įmonės pavadinimas - kaip jį susikurti? Didžioji dalis pradedančiųjų verslininkų savo darbo pradžioje susikoncentruoja į įvairiausius svarbius ar net, jų manymu, esminius dalykus, tačiau apie tinkamą naujai kuriamos įmonės pavadinimą beveik negalvoja. Patirtis rodo, jog geras pavadinimas yra ypač svarbus, nes iš karto tinkamai ir taikliai pavadinus įmonę išvengsite nereikalingų išlaidų ar painiavos ateityje. Neretai nutinka taip, kad ilgokai įmonei padirbus steigėjai pamato, kad pasirinktas pavadinimas, trukdo verslui – vieni klientai pavadinimo negali tiksliai ištarti, kiti suklysta rašydami, treti tiesiog neatsimena. Susidūrus su tokia problema reikėtų pasiryžti ir savo įmonės pavadinimą pakeisti. Be abejo, tai nėra labai paprasta, reikalauja papildomų išlaidų ir neretai poreikio iš naujo prisivilioti klientus. Taigi, pakalbėkite apie tai, kaip steigiant įmonę iš karto sukurti jai gerą pavadinimą.

Į ką atkreipti dėmesį kuriant pavadinimą?

Įmonės pavadinimas visų pirma turi patikti jums pačiam. Jį kurdami negalvokite vien tik apie klientus. Išsirinkite tokį žodį ar jų junginį, kuris jums keltų itin malonius jaukius prisiminimus, o gal būt turėtų vien tik jums žinomą paslėptą reikšmę.

Kurdami pavadinimą naujai įmonei atkreipkite dėmesį ir į jo praktiškumą, asociatyvumą, rašybos bei tarimo paprastumą. Pavadinimas turi būti praktiškas, bet ne per daug paprastas. Be abejo, puiku, jei  pavadinimas itin aiškiai apibrėžia įmonės veiklos pobūdį, tačiau specialistai pataria nebūti itin paprastiems ir praktiškiems. Viena vertus, jei savo buhalterinės apskaitos įmonei suteiksite pavadinimą „Apskaita 123“, jis tikrai bus itin aiškus ir praktiškas, bet kita vertus tai gana nuobodu. Pasistenkite surasti kiek įdomesnį žodį ar žodžių junginį, apibūdinantį jūsų veiką. Pavadinime reikėtų vengti tokių žodžių, kurie gali būti užrašyti klaidingai, pvz., „tęsinys“, „drąsus“, „pažįstamas“. Taip pat nereikėtų naudoti ir skirtingai suprantamų rašmenų, pvz., „liuks“ dažnas gali rašyti kaip „lux“. O taip įrašę įmonės pavadinimą klientai jūsų nesuras. Puiku, jei pavyksta sukurti pavadinimą, kuris turi asociacijų, be abejo, jos turėtų būti malonios. Pavyzdžiui klientai eidami savo mažyliui nupirkti drabužėlių į  parduotuvę „Coliukė“, gali papasakoti jiems gražiąją pasaką.

Pasirūpinkite, kad įmonės pavadinime atsispindėtų jos veikla, charakteris bei pasirinkta pozicija. Geriausiai tai padeda padaryti pavadinimai, kurie veiklą apibūdina netiesiogiai, naudojant asociacijas. Pavadinimas turi būti lengvai ištariamas ir rašomas, nesunkiai įsidėmimas, taip pat ir originalus, išsiskirti iš konkurentų. Atsižvelkite į rinkos poreikius ir net į poziciją, kurią įmonė užimtų įvairiuose sąrašuose – jei norite būti pirmi, tuomet rinkitės pavadinimą iš pirmųjų abėcėlės raidžių. Jei ateityje planuojate bendradarbiauti su užsienio rinkomis, tuomet atkreipkite dėmesį ir į tai ar pavadinimas bus lengvai išverčiamas į kitą kalbą. Taip pat venkite tokių raidžių kaip š, ž, č. Taip bus ne tik nepatogu užsienyje, bet gali iškilti sunkumų kuriant interneto svetainės adresą. Venkite per daug įmantraus ir pretenzingo pavadinimo, ypač jei savo veiklą vykdote gana konservatyvioje rinkoje. Efektyviausiai veikia tikslus, tiesus, paprastas pavadinimas. Pavadinime nereikėtų vartoti per daug asmeniškų aspektų – jums gal tai ir atrodys svarbu, tačiau žiūrint iš šono šie asmeniškumai praranda svarbą.
 

Pavadinimas: reikšmingas ar bereikšmis
Kuriant pavadinimą galimą jį rinktis aiškinamąjį arba bereikšmį. Pirmuoju atveju pavadinimas dažniausiai apibūdina vykdomą veiklą, pvz., „Vilniaus energija“, „Lietuvos draudimas“, „Cat Caffe“. Toks pavadinimo pasirinkimas yra saugus ir naudingas, todėl specialistai dažniausiai jį ir rekomenduoja. Juk potencialūs įmonės klientai ir tikslinė auditorija vien iš pavadinimo nesunkiai supras, kas po juo slepiasi, kokia veikla užsiima įmonė, ko galima tikėtis. Aiškinamasis įmonės pavadinimas – tarsi reklaminė-informacinė žinute klientams. Antruoju atveju, kuriant įmonės pavadinimą pasirenkamas bereikšmis naujadaras, pvz., „Seesam“, „Google“, „Rimi“. Šis pasirinkimas yra gerokai rizikingesnis, jis reikalauja didesnio reklamos biudžeto, kad naujam žodžiui ar trumpiniu būtų priskirtos tam tikros asociacijos bei suteikta reikšmė. Siekiant paprastumo ir patikimumo, rekomenduojama rinktis pirmąjį variantą, tačiau jei siekiate, kad jūsų verslas būtų unikalus, ir turite galimybe daugiau lėšų skirti reklamai, tuomet drąsiai rinkitės antrąjį.
 

Klientams būtinos sąsajos
Verslininkai įmonės ar tiesiog prekės ženklo pavadinimą pasirenka dėl tam tikrų jiems kylančių asociacijų. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad šias asociacijas įžvelgs ir potencialūs klientai. Norime pateikti vieną pavyzdį apie juvelyrinių dirbinių prekės ženklą „V2O“. Tiek įmonės logotipe, tiek ir internetinės parduotuvės dizaine buvo naudota vandens lašų forma. Tuo metu atrodė, kad žmonės tikrai nesunkiai atsimins tokį trumpą pavadinimą. Prabėgus kuriam laikui verslininkai teigia, jog pavadinimas nebuvo pasirinktas itin tinkamai, ir tik tada, kai  klientams paaiškinamos jo sąsajos su vandens formule, jie jį atpažįsta. Vieni klientai nežino, kaip pavadinimą ištarti, kiti prisimena vandens lašelius, bet ne patį pavadinimą. Tik sugretinus V2O su H2O, klientams viskas tampa aišku. Tačiau tai paaiškinti ne visada būna galimybių. Įmonės atstovė tvirtina, kad kuriant pavadinimą buvo siekiama, kad jis būtų gana trumpas ir lengvai įsimenamas, tačiau dabartinis sprendimas ne visada pasiteisina. Klientai vietoje skaičiau „2“ neretai parašo žodį, raidę „O“ rašo kaip nulį. Atstovė tvirtina, kad jei tektų pavadinimą rinktis iš naujo, pirmenybę skirtų ne trumpiniui, o skambiam, bendrinės kalbos žodžiui.
 

Genialumas paprastume
Tinkamai pasirinktas įmonės pavadinimas ne tik gerai įstringa klientų atmintyje, tačiau ir padeda pritraukti naujų, pavyzdžiui, bendrovės, kuri buvo pavadinta „Ponas balionas“ atstovai tvirtina, kad šį pavadinimą nesunkiai įsimena visi. Paskambinus klientams, jie netgi neretai nusijuokia sužinoję iš kokios įmonės jiems skambina.

Neretai patys sėkmingiausi pavadinimai būna visiškai paprasti. Kol vieni verslininkai smarkiai suka galvas ieškodami įkvėpimo net užsienyje, dažnai nugali tie, kurie tiesiog atidžiau apsidairo aplinkui. Kilus idėjai suburti užsienyje gyvenusius ir dirbusius, į gimtinę grįžusius ir čia įsikurti planuojančius bendraminčius, įkūrėjas rezervavosi  internetinės svetainės adresą lietuvis.lt. Kai atėjo laikas patvirtinti naujosios bendrovės pavadinimą, nekilo abejonių, ar galima būtų sugalvoti ką nors geriau. Nors šis pavadinimas ir itin paprastas, tačiau jis labai gerai įsimenamas ir veiksmingas.

 

Įmonių pavadinimų patentus rasite ČIA.

Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos