Ką reikėtų žinoti vadovams apie į darbo rinką besiveržiančią Y kartą?

Publikavimo data: 2016-07-11 Ką reikėtų žinoti vadovams apie į darbo rinką besiveržiančią Y kartą?

y karta darbeĮmonėse nuolatos kalbama apie tai, kokia svarbi yra auditorijos analizė norint sėkmingai parduoti prekes ir paslaugas. Taip pat, šiuolaikiniame globaliame pasaulyje tarptautiniai verslo santykiai yra kasdienybė: daugelis vadovų jau suvokia, kaip bendrauti su skirtingų tautų ir kultūrų atstovais norint, kad jų derybos būtų sėkmingos. Puikiai suprantame, jog bendradarbiaujant atsiranda įvairūs tarpkultūriniai barjerai, todėl kontaktuojant su partneriais iš rytų vengiame sarkastiško humoro ir stengiamės būti kuo pagarbesni ir santūresni, tačiau lygiai taip pat žinome, ko tikėtis derybų metu iš atsipalaidavusių pietiečių, nevengiančių gestikuliuoti ir naudoti kūno kalbą. Keista, tačiau nors ir suvokiame visus šiuos bendravimo su verslo partneriais įpatumus, tačiau vis dar neteikiame užtektinai dėmesio santykiams įmonės viduje su savo kolegomis.

Labai svarbu pažinti savo įmonės darbuotojus, o tam puikiai pasitarnauti gali amerikiečių William‘o Strauss‘o ir Neil‘o Howe‘o X, Y, Z kartų teorija. Įprasta manyti, jog kartų skirtumai jaučiami tik neoficialioje komunikacijoje, o darbo vietoje visi privalome elgtis pagal tam tikras nusistovėjusias taisykles ir normas, tačiau vis dažniau jaučiasi, jog tos pačios priemonės taikomos visiems netinka.

Kuo skiriasi X ir Y kartos?

Z kartos atstovai yra gimę naujajame tūkstantmetyje, todėl į darbo rinką jie vis dar nepretenduoja, tačiau labai svarbu išsiaiškinti pagrindinius skirtumus tarp X (gimę dvidešimtojo amžiaus šeštame-septintame dešimtmetyje) ir Y (kitaip dar vadinama Mileniumo arba interneto karta, gimę dvidešimtojo amžiaus pabaigoje) kartų, nes būtent dabar šių kartų atstovai darbe komunikuoja dažniausiai. X kartos žmonės pastovūs, nebijantys darbo ir žinantys, jog vietą įmonėje reikia užsitarnauti dirbant daug ir atkakliai. Jiems labai svarbūs dalykai darbe – stabilumas ir saugumas; vis dar tiki ir gerbia autoritetus.

Y karta priešingai – netiki autoritetais, vertina familiarų bendravimą. Taip pat šios kartos atstovai nori visko iškart, vertina konkretumą, o darbe svarbiausia – ne atlyginimas, bet galimybė tobulėti ir augti. Šie žmonės yra itin veiklūs, pripratę prie pokyčių, didelio tempo, todėl greitai mokosi.

y karta

Kaip bendrauti su Y karta?

Taigi, Y kartai ypatingai svarbus nuolatinis grįžtamasis ryšys – tik jį gavus jie jaučia, jog tobulėja, o jų darbai yra įvertinami. Taip pat jiems labai svarbus lankstumas, todėl darbas biure atrodo kaip niekada sudėtingas – šie žmonės pasiryžę dirbti daug daugiau, jeigu jiems bus suteikta galimybė patiems susidėlioti grafiką ir planuoti savo laiką. Jie nebijo dažnai keisti darbo vietos, jei pajaučia, jog sąlygos netenkina.

Trumpai tariant, Y kartos darbuotojai gali pasirodyti ypatingai reiklūs ir galbūt šiek tiek išlepę, tačiau jų kompetencija, gebėjimai ir greitas darbo tempas reikalingi kiekvienai įmonei. Keletas patarimų, kaip bendrauti su Y karta darbo santykiuose:

  1. Būkite konkretūs – tai galioja ypač darbo pokalbiuose. Šie žmonės atėję į pokalbį (žinoma, kalbame apie suinteresuotus žmones, ieškančius kvalifikuoto darbo) jau būna susirinkę kiek įmanoma daugiau informacijos apie įmonę, kurioje darbinasi ir apie darbo vietą, į kurią pretenduoja, todėl dar kartą viso to klausytis pokalbyje jiems yra nuobodu. Kaip niekada vertinamas lakoniškumas, konkretumas, aiškus darbo sąlygų išdėstymas.
  2. Nespauskite ir nesiūlykite ilgalaikių planų. Šie žmonės pasaulį mato kaip galimybių ir pokyčių buveinę, todėl ilgalaikiai pasiūlymai juos vargina. Didžiausia laiko riba – metai, pasiūlymus vėliau visada galima pratęsti.
  3. Vertinkite juos pagal pasiekimus, kompetencijas ir žinias, o ne darbų kiekį. 
  4. Suteikite galimybę tobulėti, parūpinkite mokymus, stenkitės duoti kuo įvairesnių užduočių ir būkite lankstūs.
Patalpinta rubrikoje(-ose): Verslo konsultacijos