Ar atėjus IKEA, kitiems baldų gamintojams taps sunkiau?

Publikavimo data: 2014-03-22 Ar atėjus IKEA, kitiems baldų gamintojams taps sunkiau? Šių metų rugpjūčio 14 dieną Lietuvoje atsidarė naujas prekybos centras IKEA, itin patraukliomis kainomis parduodantis baldus ir įvairius namų apyvokos daiktus (prekybos centras pastatytas netoli Vilniaus oro uosto ir užima net 26 tūkst. kvadratinių metrų ploto). Tai pirmasis IKEA prekybos centras Baltijos šalyse (iki tol artimiausias IKEA prekybos centras buvo Lenkijoje). Nors IKEA atidarymo nekantriai laukė daugelis Lietuvos gyventojų, verslininkams šis įvykis nebuvo toks džiugus – milžiniško prekybos centro atsiradimas privertė perdėlioti kai kurias verslo strategijas. Dar prieš parduotuvės atidarymą, daugelis rinkodaros specialistų teigė, kad IKEA pasirodymas neišvengiamai privers pasitraukti kai kuriuos baldų gamybos rinkos dalyvius.

 

IKEA yra didžiausia pasaulyje baldų mažmenos bendrovė (įkurta 1943 metais), veikianti daugiau nei 40 pasaulio šalių. 2012 metais šios kompanijos apyvarta pasaulyje išaugo 9,5 proc. ir pasiekė rekordinę sumą – 7 mlrd. eurų, tačiau akivaizdu, kad IKEA neketina tuo apsiriboti – jau dabar yra numatyti verslo planai, kurie žada ženkliai padidinti bendrovės apyvartą iki 2020 metų. Savaime suprantama, pelno augimas tiesiogiai priklauso nuo klientų kiekio. Siekdama išlaikyti savo klientus (ir plėsti jų ratą) IKEA gali pasigirti ypač patraukliomis kainomis, pvz., nors 2010–2011 metais pasaulyje padidėjo daugybės neapdirbtų medžiagų kainos, vis dėlto IKEA savo produkcijos pardavimo kainas sumažino 2,6 proc.

IKEA atidarymas yra nemenkas iššūkis visoms baldais prekiaujančioms įmonėms. Manoma, kad šio prekybos centro pasirodymas sukels ilgalaikę sumaištį gamybos rinkoje. Žinoma, praėjus tam tikram laiko tarpui, klientai, ieškodami visiškai jų poreikius atitinkančių baldų, turėtų pradėti skirstytis. Vis dėlto galinga švedų kompanija neabejotinai privers pasitempti kitus baldų gamintojus ir pardavėjus. Daugelis bendrovių neneigia, kad vos sužinoję apie IKEA pasirodymą, siekdami išsaugoti klientus, ėmėsi tam tikrų priemonių, pvz., sumažino kainas, padidino gaminių asortimentą ir pan.

Daugelis baldų gamintojų tikisi, kad atslūgus IKEA populiarumo bangai, klientai pradės skirstytis dėl paprasčiausių priežasčių: nors IKEA yra milžinė, vis dėlto ji negali atitikti kiekvieno kliento lūkesčių – IKEA neprekiauja tokiais gaminiais kaip grindų dangos, plytelės, apšvietimo sistemos ir pan. Nors IKEA gali pasiūlyti platų korpusinių ir virtuvės baldų asortimentą, vis dėlto šie baldai yra itin paprastos konstrukcijos ir nepasižymi išskirtiniu dizainu. IKEA savo klientams nesiūlo sudėtingų ir nestandartinių baldų, be to, šiame prekybos centre itin nedidelis minkštų baldų pasirinkimas, todėl IKEA šiuo aspektu sunkiai konkuruos su tokiais gigantais kaip „Domus galerija“, „Gintaro baldai“ ar „Audėjas“, kurie siūlo originalius dizainerių kurtus baldus ir seka naujausias baldų mados tendencijas. Tokioms parduotuvėms turėtų likti ištikimi žmonės, siekiantys susikuri išskirtinius, itin jaukius ir patogius namus.

Tačiau IKEA pranašumais niekas neabejoja. šis prekybos centras padės įsigyti ne tik pigesnius ir gana aukšta kokybe pasižyminčius baldus (kai kuriems baldams suteikiama net 25 metų garantija), bet ir išmokys klientus susikurti svajonių interjerą be brangių dizainerių pagalbos – juk didelė dalis žmonių perka ne šios kompanijos baldus, bet jų siūlomus puošybos elementus. IKEA prekybos centro išskirtinumas ir yra jų siūlomos idėjos, padedančios papuošti arba atnaujinti namus: ekspozicijose pateikiami iki smulkiausių detalių apgalvoti įvairių kambarių (pvz., virtuvės, vonios, svetainės, miegamojo) pavyzdžiai. Suvokdami šį IKEA pranašumą, daugelis baldų gamintojų jau dabar atnaujino ne tik savo asortimentą, bet ir nepagailėjo investicijų į darbuotojų apmokymus, suteikiamų konsultacijų ir paslaugų kokybę.

švedijos milžinė ženkliai didina investicijas Lietuvoje: šiandien šiai bendrovei pagaminama 1,9 mlrd. litų vertės produkcijos. Prognozuojama, kad greitu metu užsakymų apimtis padidės pusantro karto. IKEA bendrovei Lietuva yra ketvirta svarbiausia tiekėja (Lietuvą nurengia tik Kinija, Lenkija ir Italija).

Daugiausia savo produkcijos IKEA bendrovei parduoda „Klaipėdos baldai“, „Visagino linija“ ir „Vilniaus baldai“. šios įmonės parduoda apie 80–90 (ar net daugiau) proc. gaminių. IKEA atsiradimas Lietuvoje skatina šias įmones dar labiau pasitempti ir užtikrinti itin aukštą baldų kokybę (IKEA reikalauja, kad baldų kokybė atitiktų tarptautinius reikalavimus). štai „Vilniaus baldai“ pernai investavo apie 12 mln. litų į įrenginių atnaujinimą ir technologijų diegimą, o šiuo metu jie aktyviai bendradarbiauja su IKEA ir tariasi dėl papildomų naujų gaminių įvedimo. IKEA atsiradimas Lietuvoje netiesiogiai skatina ir pramonės plėtrą. Jau dabar keli smulkūs gamintojai atidarė nedideles įmones – akivaizdu, kad jei šalyje yra daug baldininkų, jiems bus reikalingi ir įvairūs gamybai būtini komponentai.

Konkurencija tarp rinkos dalyvių visuomet yra naudinga, nes skatina pasitempti visus, norinčius išlikti rinkoje: vietiniai baldų gamintojai greičiausiai bus priversti pakoreguoti kainas,  pagerinti aptarnavimo kokybę ir labiau domėtis kliento poreikiais bei lūkesčiais, mados tendencijomis ir naujomis idėjomis (kaip keisis Lietuvos baldų gamintojų situacija parodys laikas). Nors susidomėjimas IKEA šiandien yra milžiniškas, nemaža dalis rinkodaros specialistų teigia, kad šio prekybos centro pasirodymas Lietuvoje neturėtų itin stipriai paveikti kitų rinkos žaidėjų, tačiau beveik niekas neabejoja, kad padidėjus konkurencijai, kai kurie rinkos dalyviai natūraliai pasitrauks. Labiausiai šio prekybos centro atsidarymas paveiks aiškios specializacijos neturinčius baldų gamintojus ir šių baldų pardavėjus. Natūralu, kad ką tik atsidariusi IKEA kelia didžiulį susidomėjimą, tačiau stiprūs rinkos žaidėjai, išlaukę šį simpatijų laikotarpį, turėtų susigrąžinti savo pirkėjus (žinoma, jei nepamirš pasiūlyti to, ko pirkėjai iš jų tikisi), o silpnieji, nesugebėję susidoroti su konkurencija, turės užsidaryti. Tai yra normali rinkos dalyvių atranka.

 

Baldų pardavėjus iš visos Lietuvos galite rasti mūsų įmonių kataloge:

Baldų pardavėjai Vilniuje

Baldų pardavėjai Kaune

Baldų pardavėjai Klaipėdoje

Baldų pardavėjai Šiauliuose

Baldų pardavėjai Panevėžyje

Baldų pardavėjai Alytuje

Baldų pardavėjai Marijampolėje

Patalpinta rubrikoje(-ose): Baldų gamyba
Balsavo: 63
Adresas:
Ramučių g. 1, ŠILUTĖ
Telefonas:
El. paštas:
Akmens gaminiai
Baldai
Baldų gamyba
daugiau veiklų >
Aukščiausios kokybės natūralaus ir dirbtinio akmens gaminiai Jums, kuriant savo svajonių interjerą!
Balsavo: 13
Adresas:
Dubysos g. 21 , Minijos baldų c., KLAIPĖDA
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Baldai
Baldų gamyba
Durys
Korpusinių baldų projektavimas, gamyba ir montavimas. Gaminami baldai: Virtuvės; Svetainės; Vaiko kambario; Biuro; Spintos; Spintos stumdomomis(...)
Balsavo: 11
Adresas:
Vyturio g. 2, NEVERONYS, KAUNO R.
Telefonas:
El. paštas:
Tinklalapis:
Baldai
Baldų gamyba
Medienos gaminiai
Korpusinių baldų gamyba pagal užsakymus. Baldų gamyba iš natūralaus medžio. Ąžuolo, uosio baldai. Masyvo baldai.
www.baltijosmarmuras.lt
www.kopicentras.lt
www.baltijosmarmuras.lt
www.kopicentras.lt